1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | [Serializable] |
---|
10 | class Paketti |
---|
11 | { |
---|
12 | public double X; |
---|
13 | public double Y; |
---|
14 | public double VX; |
---|
15 | public double VY; |
---|
16 | public double nopeus; |
---|
17 | public string paikka; |
---|
18 | } |
---|
19 | |
---|
20 | [Serializable] |
---|
21 | class AmmusPaketti |
---|
22 | { |
---|
23 | public double X; |
---|
24 | public double Y; |
---|
25 | public double VX; |
---|
26 | public double VY; |
---|
27 | public string paikka; |
---|
28 | public string tag; |
---|
29 | } |
---|
30 | |
---|
31 | [Serializable] |
---|
32 | class KranaattiPaketti |
---|
33 | { |
---|
34 | public double X; |
---|
35 | public double Y; |
---|
36 | public double VX; |
---|
37 | public double VY; |
---|
38 | public string paikka; |
---|
39 | } |
---|
40 | |
---|
41 | [Serializable] |
---|
42 | class KuoliPaketti |
---|
43 | { |
---|
44 | } |
---|
45 | |
---|
46 | |
---|
47 | class Pelaaja : PlatformCharacter |
---|
48 | { |
---|
49 | public double nopeus; |
---|
50 | |
---|
51 | |
---|
52 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus) |
---|
53 | : base(leveys, korkeus) |
---|
54 | { |
---|
55 | } |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | public class Nettipelijuttupelihymynaama : PhysicsGame |
---|
59 | { |
---|
60 | IntMeter rahet; |
---|
61 | |
---|
62 | NetworkConnection yhteys; |
---|
63 | GameObject cursor; |
---|
64 | GameObject asecursor; |
---|
65 | GameObject E; |
---|
66 | PhysicsObject KauppaanMeno; |
---|
67 | Timer KauppaAjastin; |
---|
68 | PlatformCharacter kauppaseta; |
---|
69 | PhysicsObject Asekauppa; |
---|
70 | PhysicsObject poiskaupastapalikka; |
---|
71 | Timer PoiskaupastaAjastin; |
---|
72 | Timer Mikatappovaline; |
---|
73 | |
---|
74 | const double nopeus = 400; |
---|
75 | const double hyppyNopeus = 700; |
---|
76 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
77 | |
---|
78 | double hahmonopeus = 0; |
---|
79 | |
---|
80 | Label Asekuvat; |
---|
81 | |
---|
82 | Pelaaja pelaaja; |
---|
83 | bool onAse = false; |
---|
84 | bool onKauppaE = false; |
---|
85 | bool KaupastaPois = false; |
---|
86 | bool onAk = false; |
---|
87 | bool saaAmpua = true; |
---|
88 | bool kranaattiKadessa = false; |
---|
89 | int valittuase = -1; |
---|
90 | |
---|
91 | string nykyinenPaikka = ""; |
---|
92 | |
---|
93 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Idle"); |
---|
94 | Image kauppeseta = LoadImage("Kauppaseta"); |
---|
95 | Image Aajii = LoadImage("Aajii"); |
---|
96 | Image viisidollaria = LoadImage("5Dollars"); |
---|
97 | Image pistoolikuva = LoadImage("pistooli"); |
---|
98 | Image aseKursorinKuva = LoadImage("cursori"); |
---|
99 | Image Tiiliseinakuva = LoadImage("bricks"); |
---|
100 | Image kursorinKuva = LoadImage("Windows_Cursor"); |
---|
101 | Image alkuTausta = LoadImage("Tausta1"); |
---|
102 | Image ammusKuva = LoadImage("Bullet"); |
---|
103 | Image satadollariakuva = LoadImage("satadollaria"); |
---|
104 | Image Ekuva = LoadImage("e"); |
---|
105 | Image kauppaTausta = LoadImage("Kauppe"); |
---|
106 | Image kranaattikuva = LoadImage("kranaatti"); |
---|
107 | Image Akkuva = LoadImage("Ak"); |
---|
108 | |
---|
109 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
110 | Dictionary<Guid, Pelaaja> muutPelaajat = new Dictionary<Guid, Pelaaja>(); |
---|
111 | |
---|
112 | List<Guid> kuolleet = new List<Guid>(); |
---|
113 | |
---|
114 | Vector ruudunKoko = new Vector(1920, 1037); |
---|
115 | |
---|
116 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
117 | private Animation ukkelinKavely; |
---|
118 | |
---|
119 | public override void Begin() |
---|
120 | { |
---|
121 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(20, 0, 20); |
---|
122 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
123 | |
---|
124 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
125 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
126 | LuoKentta("kentta1"); |
---|
127 | LisaaNappaimet(); |
---|
128 | LuoKursori(); |
---|
129 | LuoTausta(); |
---|
130 | LuoRahaLaskuri(); |
---|
131 | |
---|
132 | KaynnistaKauppaAjastin(); |
---|
133 | |
---|
134 | yhteys = new NetworkConnection("Tasoloikka22"); |
---|
135 | yhteys.OnMessageReceive += UusiViesti; |
---|
136 | yhteys.OnConnect += UusiPelaaja; |
---|
137 | yhteys.OnDisconnect += PoistaPelaaja; |
---|
138 | if (!yhteys.Connect("130.234.183.17", 3074)) |
---|
139 | { |
---|
140 | MessageWindow mw = new MessageWindow("Yhdistäminen epäonnistui"); |
---|
141 | mw.Closed += delegate { Exit(); }; |
---|
142 | Add(mw); |
---|
143 | return; |
---|
144 | } |
---|
145 | Exiting += yhteys.Close; |
---|
146 | |
---|
147 | MikaTappovaline(); |
---|
148 | |
---|
149 | Window.Width = 800; |
---|
150 | Window.Height = 600; |
---|
151 | |
---|
152 | //IsFullSlcreen = true; |
---|
153 | IsMouseVisible = false; |
---|
154 | |
---|
155 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
156 | |
---|
157 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
158 | |
---|
159 | |
---|
160 | } |
---|
161 | |
---|
162 | protected override void Update(Time time) |
---|
163 | { |
---|
164 | foreach (var pari in muutPelaajat) |
---|
165 | { |
---|
166 | if (pari.Value.nopeus != 0.0) |
---|
167 | pari.Value.Walk(pari.Value.nopeus); |
---|
168 | } |
---|
169 | base.Update(time); |
---|
170 | } |
---|
171 | /* void LuoKauppa() |
---|
172 | { |
---|
173 | |
---|
174 | TileMap kauppa = TileMap.FromLevelAsset("kauppa"); |
---|
175 | kauppa.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
176 | kauppa.SetTileMethod('K', LisaaKauppaanMeno); |
---|
177 | kauppa.SetTileMethod('*', LisaaViisiDollaria); |
---|
178 | kauppa.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
179 | kauppa.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
180 | Level.CreateBorders(); |
---|
181 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
182 | }*/ |
---|
183 | |
---|
184 | void KaynnistaKauppaAjastin() |
---|
185 | { |
---|
186 | KauppaAjastin = new Timer(); |
---|
187 | KauppaAjastin.Interval = 0.1; |
---|
188 | KauppaAjastin.Timeout += KauppaEPois; |
---|
189 | KauppaAjastin.Start(); |
---|
190 | } |
---|
191 | void MikaTappovaline() |
---|
192 | { |
---|
193 | Mikatappovaline = new Timer(); |
---|
194 | Mikatappovaline.Interval = 0.1; |
---|
195 | Mikatappovaline.Timeout += Tappovalinekuva; |
---|
196 | Mikatappovaline.Start(); |
---|
197 | } |
---|
198 | void Tappovalinekuva() |
---|
199 | { |
---|
200 | Asekuvat.IsVisible = onAse || onAk || kranaattiKadessa; |
---|
201 | |
---|
202 | |
---|
203 | if (valittuase == 0 && onAse) |
---|
204 | { |
---|
205 | Asekuvat.Image = pistoolikuva; |
---|
206 | } |
---|
207 | if (valittuase == 1 && onAk) |
---|
208 | { |
---|
209 | Asekuvat.Image = Akkuva; |
---|
210 | } |
---|
211 | |
---|
212 | if (valittuase == 2 && kranaattiKadessa) |
---|
213 | { |
---|
214 | Asekuvat.Image = kranaattikuva; |
---|
215 | } |
---|
216 | } |
---|
217 | void LuoRahaLaskuri() |
---|
218 | { |
---|
219 | rahet = new IntMeter(300); |
---|
220 | |
---|
221 | PiirraRahaLaskuri(); |
---|
222 | } |
---|
223 | void LuoAseKursori() |
---|
224 | { |
---|
225 | cursor.Destroy(); |
---|
226 | |
---|
227 | asecursor = new GameObject(15, 15); |
---|
228 | asecursor.Image = aseKursorinKuva; |
---|
229 | Mouse.ListenMovement(0.0, KuunteleAseLiiketta, null); |
---|
230 | Add(asecursor); |
---|
231 | } |
---|
232 | void LuoTausta() |
---|
233 | { |
---|
234 | GameObject alkutausta = new GameObject(ruudunKoko.X, ruudunKoko.Y / 2); //Screen.Width, Screen.Height/2 |
---|
235 | alkutausta.Image = alkuTausta; |
---|
236 | Add(alkutausta, -3); |
---|
237 | Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.0); |
---|
238 | } |
---|
239 | void KuunteleAseLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
240 | { |
---|
241 | asecursor.X = Mouse.PositionOnWorld.X; |
---|
242 | asecursor.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; |
---|
243 | |
---|
244 | Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; |
---|
245 | } |
---|
246 | void LuoKursori() |
---|
247 | { |
---|
248 | if (onAse != true) |
---|
249 | { |
---|
250 | cursor = new GameObject(10, 15); |
---|
251 | cursor.Image = kursorinKuva; |
---|
252 | Mouse.ListenMovement(0.1, KuunteleLiiketta, null); |
---|
253 | Add(cursor); |
---|
254 | } |
---|
255 | else |
---|
256 | { |
---|
257 | LuoAseKursori(); |
---|
258 | } |
---|
259 | } |
---|
260 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
261 | { |
---|
262 | cursor.X = Mouse.PositionOnWorld.X; |
---|
263 | cursor.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; |
---|
264 | |
---|
265 | Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; |
---|
266 | } |
---|
267 | void PoisKaupasta(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
268 | { |
---|
269 | poiskaupastapalikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
270 | poiskaupastapalikka.Position = paikka; |
---|
271 | poiskaupastapalikka.Color = Color.Black; |
---|
272 | poiskaupastapalikka.Tag = "poiskaupastapalikka"; |
---|
273 | Add(poiskaupastapalikka); |
---|
274 | |
---|
275 | E = new GameObject(20, 20); |
---|
276 | E.Image = Ekuva; |
---|
277 | E.X = poiskaupastapalikka.X; |
---|
278 | E.Y = poiskaupastapalikka.Y + 150; |
---|
279 | Add(E); |
---|
280 | } |
---|
281 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
282 | { |
---|
283 | |
---|
284 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
285 | elamaPalkki.X = -Window.Width / 2 + 150; |
---|
286 | elamaPalkki.Y = Window.Height / 2 - 20; |
---|
287 | elamaPalkki.BarColor = Color.Red; |
---|
288 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
289 | Add(elamaPalkki); |
---|
290 | } |
---|
291 | void ElamaLoppui() |
---|
292 | { |
---|
293 | pelaaja.Destroy(); |
---|
294 | |
---|
295 | yhteys.SendObject(new KuoliPaketti()); |
---|
296 | } |
---|
297 | |
---|
298 | void UusiViesti(Guid id, string viesti) |
---|
299 | { |
---|
300 | if (kuolleet.Contains(id)) |
---|
301 | { |
---|
302 | return; |
---|
303 | } |
---|
304 | |
---|
305 | if (!muutPelaajat.ContainsKey(id)) |
---|
306 | { |
---|
307 | muutPelaajat.Add(id, LuoPelaaja()); |
---|
308 | } |
---|
309 | |
---|
310 | try |
---|
311 | { |
---|
312 | Paketti paketti = yhteys.DeserializeFromString<Paketti>(viesti); |
---|
313 | muutPelaajat[id].Position = new Vector(paketti.X, paketti.Y); |
---|
314 | muutPelaajat[id].Velocity = new Vector(paketti.VX, paketti.VY); |
---|
315 | muutPelaajat[id].nopeus = paketti.nopeus; |
---|
316 | |
---|
317 | |
---|
318 | if (paketti.paikka == nykyinenPaikka) |
---|
319 | { |
---|
320 | muutPelaajat[id].IsVisible = true; |
---|
321 | muutPelaajat[id].IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
322 | } |
---|
323 | else |
---|
324 | { |
---|
325 | muutPelaajat[id].IsVisible = false; |
---|
326 | muutPelaajat[id].IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
327 | } |
---|
328 | |
---|
329 | |
---|
330 | return; |
---|
331 | } |
---|
332 | catch (Exception) |
---|
333 | { |
---|
334 | |
---|
335 | } |
---|
336 | |
---|
337 | try |
---|
338 | { |
---|
339 | AmmusPaketti paketti = yhteys.DeserializeFromString<AmmusPaketti>(viesti); |
---|
340 | if (paketti.paikka == nykyinenPaikka) |
---|
341 | { |
---|
342 | LuoAmmus(new Vector(paketti.X, paketti.Y), new Vector(paketti.VX, paketti.VY), paketti.tag); |
---|
343 | } |
---|
344 | return; |
---|
345 | } |
---|
346 | catch (Exception) |
---|
347 | { |
---|
348 | |
---|
349 | } |
---|
350 | try |
---|
351 | { |
---|
352 | KranaattiPaketti kranupaketti = yhteys.DeserializeFromString<KranaattiPaketti>(viesti); |
---|
353 | if (kranupaketti.paikka == nykyinenPaikka) |
---|
354 | { |
---|
355 | HeitaKranaatti(new Vector(kranupaketti.X, kranupaketti.Y), new Vector(kranupaketti.VX, kranupaketti.VY), muutPelaajat[id]); |
---|
356 | } |
---|
357 | return; |
---|
358 | } |
---|
359 | catch (Exception) |
---|
360 | { |
---|
361 | |
---|
362 | } |
---|
363 | |
---|
364 | try |
---|
365 | { |
---|
366 | KuoliPaketti paketti = yhteys.DeserializeFromString<KuoliPaketti>(viesti); |
---|
367 | muutPelaajat[id].Destroy(); |
---|
368 | muutPelaajat.Remove(id); |
---|
369 | kuolleet.Add(id); |
---|
370 | return; |
---|
371 | } |
---|
372 | catch (Exception) |
---|
373 | { |
---|
374 | |
---|
375 | } |
---|
376 | |
---|
377 | if (viesti.Length > 0) |
---|
378 | { |
---|
379 | MessageDisplay.Add(viesti); |
---|
380 | TulkitseKomento(id, viesti); |
---|
381 | } |
---|
382 | } |
---|
383 | void UusiPelaaja(Guid id) |
---|
384 | { |
---|
385 | MessageDisplay.Add("Uusi pelaaja yhdisti peliin."); |
---|
386 | muutPelaajat.Add(id, LuoPelaaja()); |
---|
387 | } |
---|
388 | |
---|
389 | void PoistaPelaaja(Guid id) |
---|
390 | { |
---|
391 | if (muutPelaajat.ContainsKey(id)) |
---|
392 | { |
---|
393 | MessageDisplay.Add("Pelaaja poistui pelistä."); |
---|
394 | muutPelaajat[id].Destroy(); |
---|
395 | muutPelaajat.Remove(id); |
---|
396 | } |
---|
397 | } |
---|
398 | void LuoKentta(String nimi) |
---|
399 | { |
---|
400 | nykyinenPaikka = nimi; |
---|
401 | |
---|
402 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(nimi); |
---|
403 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
404 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaKauppaanMeno); |
---|
405 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaViisiDollaria); |
---|
406 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
407 | kentta.SetTileMethod('S', LuoKauppaSeta); |
---|
408 | kentta.SetTileMethod('P', PoisKaupasta); |
---|
409 | kentta.SetTileMethod('A', LuoAsekauppa); |
---|
410 | kentta.SetTileMethod('B', LuoTiiliseina); |
---|
411 | //kentta.SetTileMethod('N', Pelasta); |
---|
412 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
413 | Level.CreateBorders(); |
---|
414 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
415 | |
---|
416 | Asekuvat = new Label(50, 50); |
---|
417 | Vector res = new Vector(0, 250);//Camera.WorldToScreen(pos); |
---|
418 | Asekuvat.X = res.X;//Window.Left + 350; |
---|
419 | Asekuvat.Y = res.Y; |
---|
420 | //Pistoolikuva.X = Window.Left + 300; |
---|
421 | //Pistoolikuva.Y = Window.Top; |
---|
422 | Add(Asekuvat); |
---|
423 | Asekuvat.IsVisible = false; |
---|
424 | |
---|
425 | if (nimi == "kauppa") |
---|
426 | { |
---|
427 | nykyinenPaikka = "kauppa" + RandomGen.NextInt(0, 99999); |
---|
428 | |
---|
429 | LuoKauppaTausta(); |
---|
430 | |
---|
431 | PoiskaupastaAjastin = new Timer(); |
---|
432 | PoiskaupastaAjastin.Interval = 0.1; |
---|
433 | PoiskaupastaAjastin.Timeout += EKaupastaPois; |
---|
434 | PoiskaupastaAjastin.Start(); |
---|
435 | } |
---|
436 | else |
---|
437 | { |
---|
438 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
439 | |
---|
440 | KauppaAjastin = new Timer(); |
---|
441 | KauppaAjastin.Interval = 0.1; |
---|
442 | KauppaAjastin.Timeout += KauppaEPois; |
---|
443 | KauppaAjastin.Start(); |
---|
444 | |
---|
445 | /* |
---|
446 | yhteys = new NetworkConnection("Tasoloikka22"); |
---|
447 | yhteys.OnMessageReceive += UusiViesti; |
---|
448 | yhteys.OnConnect += UusiPelaaja; |
---|
449 | yhteys.OnDisconnect += PoistaPelaaja; |
---|
450 | if (!yhteys.Connect("130.234.162.86", 3074)) |
---|
451 | { |
---|
452 | MessageWindow mw = new MessageWindow("Yhdistäminen epäonnistui"); |
---|
453 | mw.Closed += delegate { Exit(); }; |
---|
454 | Add(mw); |
---|
455 | return; |
---|
456 | } |
---|
457 | Exiting += yhteys.Close; |
---|
458 | |
---|
459 | Timer pakettiajastin = new Timer(); |
---|
460 | pakettiajastin.Interval = 0.05; |
---|
461 | pakettiajastin.Timeout += PaivitaPaketti; |
---|
462 | pakettiajastin.Start(); |
---|
463 | */ |
---|
464 | } |
---|
465 | } |
---|
466 | void LuoTiiliseina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
467 | { |
---|
468 | PhysicsObject Tiiliseina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
469 | Tiiliseina.Position = paikka; |
---|
470 | Tiiliseina.Color = Color.Black; |
---|
471 | Tiiliseina.Image = Tiiliseinakuva; |
---|
472 | Tiiliseina.Tag = "tiiliseina"; |
---|
473 | Add(Tiiliseina); |
---|
474 | } |
---|
475 | void LuoAsekauppa(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
476 | { |
---|
477 | Asekauppa = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
478 | Asekauppa.Position = paikka; |
---|
479 | Asekauppa.Color = Color.Black; |
---|
480 | Asekauppa.Tag = "asekauppa"; |
---|
481 | Add(Asekauppa); |
---|
482 | } |
---|
483 | void EKaupastaPois() |
---|
484 | { |
---|
485 | if (Vector.Distance(pelaaja.Position, poiskaupastapalikka.Position) < 100) |
---|
486 | { |
---|
487 | KaupastaPois = true; |
---|
488 | E.IsVisible = true; |
---|
489 | } |
---|
490 | else |
---|
491 | { |
---|
492 | KaupastaPois = false; |
---|
493 | E.IsVisible = false; |
---|
494 | } |
---|
495 | } |
---|
496 | void PoisKaupasta() |
---|
497 | { |
---|
498 | muutPelaajat.Clear(); |
---|
499 | ClearAll(); |
---|
500 | LuoKentta("kentta1"); |
---|
501 | LisaaNappaimet(); |
---|
502 | LuoTausta(); |
---|
503 | LuoKursori(); |
---|
504 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
505 | MikaTappovaline(); |
---|
506 | PiirraRahaLaskuri(); |
---|
507 | //LuoKauppaTausta(); |
---|
508 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
509 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
510 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
511 | } |
---|
512 | void LuoKauppaSeta(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
513 | { |
---|
514 | kauppaseta = new PlatformCharacter(75, 100); |
---|
515 | kauppaseta.Position = paikka; |
---|
516 | kauppaseta.Image = kauppeseta; |
---|
517 | kauppaseta.Tag = "kauppesete"; |
---|
518 | Add(kauppaseta); |
---|
519 | |
---|
520 | RandomMoverBrain tasoAivot = new RandomMoverBrain(); |
---|
521 | tasoAivot.Speed = 500; |
---|
522 | kauppaseta.Brain = tasoAivot; |
---|
523 | } |
---|
524 | void Pelasta(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
525 | { |
---|
526 | Add(pelaaja); |
---|
527 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
528 | } |
---|
529 | |
---|
530 | void LisaaKauppaanMeno(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
531 | { |
---|
532 | KauppaanMeno = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
533 | KauppaanMeno.Position = paikka; |
---|
534 | KauppaanMeno.Color = Color.Black; |
---|
535 | KauppaanMeno.Tag = "Kauppaanmeno"; |
---|
536 | Add(KauppaanMeno); |
---|
537 | |
---|
538 | E = new GameObject(20, 20); |
---|
539 | E.Image = Ekuva; |
---|
540 | E.X = KauppaanMeno.X; |
---|
541 | E.Y = KauppaanMeno.Y + 150; |
---|
542 | Add(E); |
---|
543 | } |
---|
544 | |
---|
545 | void KauppaEPois() |
---|
546 | { |
---|
547 | if (Vector.Distance(pelaaja.Position, KauppaanMeno.Position) < 100) |
---|
548 | { |
---|
549 | onKauppaE = true; |
---|
550 | E.IsVisible = true; |
---|
551 | } |
---|
552 | else |
---|
553 | { |
---|
554 | onKauppaE = false; |
---|
555 | E.IsVisible = false; |
---|
556 | } |
---|
557 | } |
---|
558 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
559 | { |
---|
560 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
561 | taso.Position = paikka; |
---|
562 | taso.Color = Color.Green; |
---|
563 | taso.Tag = "taso"; |
---|
564 | Add(taso); |
---|
565 | } |
---|
566 | |
---|
567 | void LisaaViisiDollaria(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
568 | { |
---|
569 | PhysicsObject fivedollars = PhysicsObject.CreateStaticObject(60, 30); |
---|
570 | fivedollars.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
571 | fivedollars.Position = paikka; |
---|
572 | fivedollars.Image = viisidollaria; |
---|
573 | fivedollars.Tag = "5dollars"; |
---|
574 | Add(fivedollars); |
---|
575 | } |
---|
576 | |
---|
577 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
578 | { |
---|
579 | pelaaja = pelaaja == null ? LuoPelaaja() : KopioiPelaaja(pelaaja); |
---|
580 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
581 | } |
---|
582 | Pelaaja KopioiPelaaja(Pelaaja vanha) |
---|
583 | { |
---|
584 | Pelaaja uusi = LuoPelaaja(); |
---|
585 | uusi.nopeus = vanha.nopeus; |
---|
586 | return uusi; |
---|
587 | } |
---|
588 | void MeneAseKauppaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject asekauppa) |
---|
589 | { |
---|
590 | MultiSelectWindow valikko = new MultiSelectWindow("Yo! u wanna buy a gun?!", |
---|
591 | "Ase (300$)", "Ak (400$)", "Kranaatti (400$)"); |
---|
592 | valikko.ItemSelected += OstaAse; |
---|
593 | Add(valikko); |
---|
594 | |
---|
595 | } |
---|
596 | void OstaAse(int valinta) |
---|
597 | { |
---|
598 | switch (valinta) |
---|
599 | { |
---|
600 | case 0: |
---|
601 | if (rahet >= 300) |
---|
602 | { |
---|
603 | onAse = true; |
---|
604 | rahet.Value -= 300; |
---|
605 | valittuase = 0; |
---|
606 | LuoAseKursori(); |
---|
607 | } |
---|
608 | break; |
---|
609 | case 1: |
---|
610 | if (rahet >= 400) |
---|
611 | { |
---|
612 | onAk = true; |
---|
613 | valittuase = 1; |
---|
614 | rahet.Value -= 400; |
---|
615 | } |
---|
616 | break; |
---|
617 | case 2: |
---|
618 | if (rahet >= 400) |
---|
619 | { |
---|
620 | kranaattiKadessa = true; |
---|
621 | valittuase = 2; |
---|
622 | rahet.Value -= 400; |
---|
623 | } |
---|
624 | break; |
---|
625 | } |
---|
626 | } |
---|
627 | Pelaaja LuoPelaaja() |
---|
628 | { |
---|
629 | ukkelinKavely = LoadAnimation("ukkeli"); |
---|
630 | |
---|
631 | Pelaaja pelaaja = new Pelaaja(75, 100); |
---|
632 | pelaaja.Mass = 4.0; |
---|
633 | pelaaja.Tag = "pelaaja"; |
---|
634 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
635 | AddCollisionHandler(pelaaja, "5dollars", TormaaViiteenDollariin); |
---|
636 | AddCollisionHandler(pelaaja, "satadollaria", TormaaSataanDollareihin); |
---|
637 | AddCollisionHandler(pelaaja, "asekauppa", MeneAseKauppaan); |
---|
638 | //pelaaja.Animation = new Animation(ukkelinKavely); |
---|
639 | pelaaja.AnimWalk = new Animation(ukkelinKavely); |
---|
640 | pelaaja.AnimIdle = new Animation(pelaajanKuva); |
---|
641 | Add(pelaaja); |
---|
642 | |
---|
643 | return pelaaja; |
---|
644 | } |
---|
645 | void TormaaSataanDollareihin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject satadollaria) |
---|
646 | { |
---|
647 | rahet.Value += 100; |
---|
648 | satadollaria.Destroy(); |
---|
649 | } |
---|
650 | void LisaaNappaimet() |
---|
651 | { |
---|
652 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
653 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
654 | |
---|
655 | //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, -nopeus); |
---|
656 | //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, nopeus); |
---|
657 | |
---|
658 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta3, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, -nopeus); |
---|
659 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta3, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, nopeus); |
---|
660 | |
---|
661 | //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, Liikuta2, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, -nopeus); |
---|
662 | //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, Liikuta2, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, nopeus); |
---|
663 | |
---|
664 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta3, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, 0.0); |
---|
665 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liikuta3, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, 0.0); |
---|
666 | |
---|
667 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, hyppyNopeus); |
---|
668 | Keyboard.Listen(Key.D1, ButtonState.Pressed, valitsease, "ASDASD", pelaaja, 0); |
---|
669 | Keyboard.Listen(Key.D2, ButtonState.Pressed, valitsease, "ASDASD hyppää", pelaaja, 1); |
---|
670 | Keyboard.Listen(Key.D3, ButtonState.Pressed, valitsease, "ASDASD hyppää", pelaaja, 2); |
---|
671 | |
---|
672 | Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, ENapit, "Rakennuksiin meno"); |
---|
673 | |
---|
674 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Pressed, LahetaViesti, "Helou"); |
---|
675 | |
---|
676 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, Ammu, "oaisd", pelaaja); |
---|
677 | |
---|
678 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
679 | |
---|
680 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta3, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja, -nopeus); |
---|
681 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta3, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja, nopeus); |
---|
682 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, hyppyNopeus); |
---|
683 | |
---|
684 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
685 | } |
---|
686 | void ENapit() |
---|
687 | { |
---|
688 | if (onKauppaE == true) |
---|
689 | { |
---|
690 | Menekauppaan(); |
---|
691 | onKauppaE = false; |
---|
692 | } |
---|
693 | else if (KaupastaPois == true) |
---|
694 | { |
---|
695 | PoisKaupasta(); |
---|
696 | } |
---|
697 | } |
---|
698 | void Menekauppaan() |
---|
699 | { |
---|
700 | pelaaja.Destroy(); |
---|
701 | muutPelaajat.Clear(); |
---|
702 | ClearAll(); |
---|
703 | LuoKentta("kauppa"); |
---|
704 | LisaaNappaimet(); |
---|
705 | LuoKursori(); |
---|
706 | MikaTappovaline(); |
---|
707 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
708 | PiirraRahaLaskuri(); |
---|
709 | //LuoKauppaTausta(); |
---|
710 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
711 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
712 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
713 | |
---|
714 | } |
---|
715 | void valitsease(Pelaaja pelaaja, int Ase) |
---|
716 | { |
---|
717 | valittuase = Ase; |
---|
718 | saaAmpua = true; |
---|
719 | Tappovalinekuva(); |
---|
720 | } |
---|
721 | void PiirraRahaLaskuri() |
---|
722 | { |
---|
723 | Label rahanaytto = new Label(); |
---|
724 | //Vector pos = pelaaja.Position + new Vector(250, 250); |
---|
725 | Vector res = new Vector(250, 250);//Camera.WorldToScreen(pos); |
---|
726 | rahanaytto.X = res.X;//Window.Left + 350; |
---|
727 | rahanaytto.Y = res.Y;//Window.Top + 250; |
---|
728 | rahanaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
729 | rahanaytto.Color = Color.White; |
---|
730 | rahanaytto.IntFormatString = "Rahet: {0:D1}"; |
---|
731 | Add(rahanaytto); |
---|
732 | |
---|
733 | rahanaytto.BindTo(rahet); |
---|
734 | Add(rahanaytto); |
---|
735 | } |
---|
736 | void LuoKauppaTausta() |
---|
737 | { |
---|
738 | Level.Width -= 1400; |
---|
739 | |
---|
740 | GameObject kauppatausta = new GameObject(ruudunKoko.X / 2, ruudunKoko.Y / 4); //Screen.Width, Screen.Height/2 |
---|
741 | kauppatausta.Image = kauppaTausta; |
---|
742 | kauppatausta.Y = -Window.Height / 4; |
---|
743 | Add(kauppatausta, -3); |
---|
744 | Layers[-3].RelativeTransition = new Vector(0.5, 0.0); |
---|
745 | |
---|
746 | PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
747 | //oikeaReuna.X = Window.Right - 300; |
---|
748 | oikeaReuna.IsVisible = false; |
---|
749 | |
---|
750 | PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
751 | //vasenReuna.X = Window.Left - 1600; |
---|
752 | vasenReuna.IsVisible = false; |
---|
753 | |
---|
754 | Level.Background.Color = new Color(249, 178, 52); |
---|
755 | |
---|
756 | } |
---|
757 | void Ammu(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
758 | { |
---|
759 | if (onAse && !pelaaja.IsDestroyed && saaAmpua && valittuase == 0) |
---|
760 | { |
---|
761 | saaAmpua = false; |
---|
762 | Timer.SingleShot(1.0, delegate { saaAmpua = true; }); |
---|
763 | |
---|
764 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Normalize(); |
---|
765 | Vector nopeus = suunta * 400; |
---|
766 | Vector paikka = pelaaja.Position + suunta * RUUDUN_KOKO; |
---|
767 | LuoOmaAmmus(paikka, nopeus, "ase"); |
---|
768 | |
---|
769 | AmmusPaketti paketti = new AmmusPaketti(); |
---|
770 | paketti.X = paikka.X; |
---|
771 | paketti.Y = paikka.Y; |
---|
772 | paketti.VX = nopeus.X; |
---|
773 | paketti.VY = nopeus.Y; |
---|
774 | paketti.tag = "ase"; |
---|
775 | paketti.paikka = nykyinenPaikka; |
---|
776 | yhteys.SendObject(paketti); |
---|
777 | } |
---|
778 | if (onAk && !pelaaja.IsDestroyed && saaAmpua && valittuase == 1) |
---|
779 | { |
---|
780 | saaAmpua = false; |
---|
781 | Timer.SingleShot(0.1, delegate { saaAmpua = true; }); |
---|
782 | |
---|
783 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Normalize(); |
---|
784 | Vector nopeus = suunta * 400; |
---|
785 | Vector paikka = pelaaja.Position + suunta * RUUDUN_KOKO; |
---|
786 | LuoOmaAmmus(paikka, nopeus, "ak"); |
---|
787 | |
---|
788 | AmmusPaketti paketti = new AmmusPaketti(); |
---|
789 | paketti.X = paikka.X; |
---|
790 | paketti.Y = paikka.Y; |
---|
791 | paketti.VX = nopeus.X; |
---|
792 | paketti.VY = nopeus.Y; |
---|
793 | paketti.tag = "ak"; |
---|
794 | paketti.paikka = nykyinenPaikka; |
---|
795 | yhteys.SendObject(paketti); |
---|
796 | } |
---|
797 | if (kranaattiKadessa && !pelaaja.IsDestroyed && saaAmpua && valittuase == 2) |
---|
798 | { |
---|
799 | saaAmpua = false; |
---|
800 | Timer.SingleShot(10.0, delegate { saaAmpua = true; }); |
---|
801 | |
---|
802 | |
---|
803 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Normalize(); |
---|
804 | Vector nopeus = suunta * 400; |
---|
805 | Vector paikka = pelaaja.Position + suunta * RUUDUN_KOKO; |
---|
806 | HeitaKranaatti(paikka, nopeus, pelaaja); |
---|
807 | |
---|
808 | KranaattiPaketti kranupaketti = new KranaattiPaketti(); |
---|
809 | kranupaketti.X = paikka.X; |
---|
810 | kranupaketti.Y = paikka.Y; |
---|
811 | kranupaketti.VX = nopeus.X; |
---|
812 | kranupaketti.VY = nopeus.Y; |
---|
813 | kranupaketti.paikka = nykyinenPaikka; |
---|
814 | yhteys.SendObject(kranupaketti); |
---|
815 | } |
---|
816 | } |
---|
817 | void HeitaKranaatti(Vector paikka, Vector nopeus, PlatformCharacter heittaja) |
---|
818 | { |
---|
819 | Grenade kranu = new Grenade(4.0); |
---|
820 | kranu.Position = paikka; |
---|
821 | kranu.Velocity = nopeus; |
---|
822 | heittaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); |
---|
823 | } |
---|
824 | void LuoAmmus(Vector paikka, Vector nopeus, string tag) |
---|
825 | { |
---|
826 | PhysicsObject Ammus = new PhysicsObject(10, 10); |
---|
827 | Ammus.Position = paikka; |
---|
828 | //Ammus.X = pelaaja.X + 50; |
---|
829 | //Ammus.Y = pelaaja.Y; |
---|
830 | Ammus.Velocity = nopeus; |
---|
831 | Ammus.IgnoresGravity = true; |
---|
832 | Ammus.Image = ammusKuva; |
---|
833 | Ammus.Tag = tag; |
---|
834 | Ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(3); |
---|
835 | Ammus.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
836 | //Ammus.IgnoresCollisionWith(pelaaja); |
---|
837 | Add(Ammus); |
---|
838 | |
---|
839 | AddCollisionHandler(Ammus, "pelaaja", AmmusOsuuPelaajaan); |
---|
840 | |
---|
841 | AddCollisionHandler(Ammus, "taso", AmmusOsuu); |
---|
842 | } |
---|
843 | void AmmusOsuuSetaan(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
844 | { |
---|
845 | Ammus.Destroy(); |
---|
846 | |
---|
847 | SetaRahet(12500, 12500); |
---|
848 | SetaRahet(-12500, -12500); |
---|
849 | SetaRahet(0, 1250); |
---|
850 | SetaRahet(10000, 12500); |
---|
851 | |
---|
852 | kauppaseta.Destroy(); |
---|
853 | } |
---|
854 | void SetaRahet(double x, double y) |
---|
855 | { |
---|
856 | PhysicsObject satadollaria = new PhysicsObject(60, 30); |
---|
857 | //fivedollars.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
858 | satadollaria.Y = kauppaseta.Y + 10; |
---|
859 | satadollaria.X = kauppaseta.X + 10; |
---|
860 | satadollaria.Image = satadollariakuva; |
---|
861 | satadollaria.Tag = "satadollaria"; |
---|
862 | Add(satadollaria); |
---|
863 | satadollaria.Push(new Vector(x, y)); |
---|
864 | } |
---|
865 | void LuoOmaAmmus(Vector paikka, Vector nopeus, string tag) |
---|
866 | { |
---|
867 | PhysicsObject Ammus = new PhysicsObject(10, 10); |
---|
868 | Ammus.Position = paikka; |
---|
869 | //Ammus.X = pelaaja.X + 50; |
---|
870 | //Ammus.Y = pelaaja.Y; |
---|
871 | Ammus.Velocity = nopeus; |
---|
872 | Ammus.IgnoresGravity = true; |
---|
873 | Ammus.Image = ammusKuva; |
---|
874 | Ammus.Tag = tag; |
---|
875 | Ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(3); |
---|
876 | Ammus.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
877 | //Ammus.IgnoresCollisionWith(pelaaja); |
---|
878 | Add(Ammus); |
---|
879 | |
---|
880 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - Ammus.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
881 | Ammus.Angle = suunta.Angle; |
---|
882 | |
---|
883 | //AddCollisionHandler(Ammus, "pelaaja", AmmusOsuuPelaajaan); |
---|
884 | AddCollisionHandler(Ammus, "kauppesete", AmmusOsuuSetaan); |
---|
885 | AddCollisionHandler(Ammus, "taso", AmmusOsuu); |
---|
886 | } |
---|
887 | |
---|
888 | void AmmusOsuu(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
889 | { |
---|
890 | Ammus.Destroy(); |
---|
891 | } |
---|
892 | |
---|
893 | void AmmusOsuuPelaajaan(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
894 | { |
---|
895 | //if (kohde is Pelaaja) |
---|
896 | if (kohde == pelaaja) |
---|
897 | { |
---|
898 | int damage = 1; |
---|
899 | |
---|
900 | if (Ammus.Tag.ToString() == "ase") damage = 20; |
---|
901 | |
---|
902 | elamaLaskuri.Value -= damage; |
---|
903 | } |
---|
904 | } |
---|
905 | |
---|
906 | void LahetaViesti() |
---|
907 | { |
---|
908 | InputWindow kysymysIkkuna = new InputWindow("Lähetä Viesti"); |
---|
909 | kysymysIkkuna.TextEntered += ProcessInput; |
---|
910 | Add(kysymysIkkuna); |
---|
911 | } |
---|
912 | void ProcessInput(InputWindow ikkuna) |
---|
913 | { |
---|
914 | string vastaus = ikkuna.InputBox.Text; |
---|
915 | if (vastaus != "console") |
---|
916 | { |
---|
917 | MessageDisplay.Add(vastaus); |
---|
918 | yhteys.SendMessage(vastaus); |
---|
919 | } |
---|
920 | else |
---|
921 | { |
---|
922 | LahetaConsoleViesti(); |
---|
923 | } |
---|
924 | } |
---|
925 | void LahetaConsoleViesti() |
---|
926 | { |
---|
927 | InputWindow ConsoleIkkuna = new InputWindow("CMD"); |
---|
928 | ConsoleIkkuna.TextEntered += CmdProcessInput; |
---|
929 | Add(ConsoleIkkuna); |
---|
930 | } |
---|
931 | void CmdProcessInput(InputWindow ikkuna) |
---|
932 | { |
---|
933 | TulkitseKomento(yhteys.guid, ikkuna.InputBox.Text); |
---|
934 | //yhteys.SendMessage(ikkuna.InputBox.Text); |
---|
935 | } |
---|
936 | |
---|
937 | Pelaaja HaePelaaja(Guid id) |
---|
938 | { |
---|
939 | if (muutPelaajat.ContainsKey(id)) |
---|
940 | { |
---|
941 | return muutPelaajat[id]; |
---|
942 | } |
---|
943 | return pelaaja; |
---|
944 | } |
---|
945 | |
---|
946 | void TulkitseKomento(Guid id, string vastaus) |
---|
947 | { |
---|
948 | char[] delimiterChars = { ' ' }; |
---|
949 | string[] komento = vastaus.Split(delimiterChars); |
---|
950 | if (vastaus == "A-j") |
---|
951 | { |
---|
952 | LuoAj(id); |
---|
953 | } |
---|
954 | if (vastaus == "AjSkin") |
---|
955 | { |
---|
956 | LuoAjSkin(id); |
---|
957 | } |
---|
958 | if (vastaus == "Ase") |
---|
959 | { |
---|
960 | LuoAseKursori(); |
---|
961 | onAse = true; |
---|
962 | valittuase = 0; |
---|
963 | Tappovalinekuva(); |
---|
964 | } |
---|
965 | if (vastaus == "Ak") |
---|
966 | { |
---|
967 | LuoAseKursori(); |
---|
968 | onAk = true; |
---|
969 | valittuase = 1; |
---|
970 | Tappovalinekuva(); |
---|
971 | } |
---|
972 | if (vastaus == "kranu") |
---|
973 | { |
---|
974 | LuoAseKursori(); |
---|
975 | kranaattiKadessa = true; |
---|
976 | valittuase = 2; |
---|
977 | Tappovalinekuva(); |
---|
978 | } |
---|
979 | if (vastaus == "VisibleCursor") |
---|
980 | { |
---|
981 | IsMouseVisible = true; |
---|
982 | } |
---|
983 | if (vastaus == "UnVisibleCursor") |
---|
984 | { |
---|
985 | IsMouseVisible = false; |
---|
986 | } |
---|
987 | if (komento[0] == "Gravity") |
---|
988 | { |
---|
989 | if (komento.Length >= 3) |
---|
990 | { |
---|
991 | double x, y; |
---|
992 | try |
---|
993 | { |
---|
994 | x = double.Parse(komento[1]); |
---|
995 | y = double.Parse(komento[2]); |
---|
996 | Gravitymuutos(x, y); |
---|
997 | } |
---|
998 | catch (Exception e) |
---|
999 | { |
---|
1000 | // ei onnistu |
---|
1001 | } |
---|
1002 | } |
---|
1003 | } |
---|
1004 | } |
---|
1005 | void LuoAjSkin(Guid id) |
---|
1006 | { |
---|
1007 | HaePelaaja(id).Image = Aajii; |
---|
1008 | } |
---|
1009 | void Gravitymuutos(double x, double y) |
---|
1010 | { |
---|
1011 | Gravity = new Vector(x, y); |
---|
1012 | } |
---|
1013 | |
---|
1014 | void LuoAj(Guid id) |
---|
1015 | { |
---|
1016 | Pelaaja pelaaja = HaePelaaja(id); |
---|
1017 | |
---|
1018 | PhysicsObject Aj = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
1019 | Aj.Position = pelaaja.Position; |
---|
1020 | Aj.Image = Aajii; |
---|
1021 | Add(Aj); |
---|
1022 | } |
---|
1023 | |
---|
1024 | void Liikuta3(Pelaaja hahmo, double nopeus) |
---|
1025 | { |
---|
1026 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
1027 | hahmonopeus = nopeus; |
---|
1028 | PaivitaPaketti(); |
---|
1029 | } |
---|
1030 | |
---|
1031 | void PaivitaPaketti() |
---|
1032 | { |
---|
1033 | Paketti paketti = new Paketti(); |
---|
1034 | paketti.X = pelaaja.X; |
---|
1035 | paketti.Y = pelaaja.Y; |
---|
1036 | paketti.VX = pelaaja.Velocity.X; |
---|
1037 | paketti.VY = pelaaja.Velocity.Y; |
---|
1038 | paketti.nopeus = hahmonopeus; |
---|
1039 | paketti.paikka = nykyinenPaikka; |
---|
1040 | |
---|
1041 | yhteys.SendObject(paketti); |
---|
1042 | } |
---|
1043 | void Hyppaa(Pelaaja hahmo, double nopeus) |
---|
1044 | { |
---|
1045 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
1046 | } |
---|
1047 | |
---|
1048 | void TormaaViiteenDollariin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject fivedollars) |
---|
1049 | { |
---|
1050 | MessageDisplay.Add("Yo! U got some money!"); |
---|
1051 | fivedollars.Destroy(); |
---|
1052 | } |
---|
1053 | } |
---|