source: 2016/23/ohjaajat/Punasininen/Punasininen/Punasininen/Punasininen.cs @ 7184

Revision 7184, 2.7 KB checked in by jotapoti, 3 years ago (diff)

Player-luokka siirretty omaan tiedostoonsa Player.cs

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Punasininen : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    Player blue;
16    Player red; 
17
18    Image bluepic;
19    Image redpic;
20
21    public override void Begin()
22    {
23        //Gravity = new Vector(0, -1000);
24
25        CreateLevel();
26        AddControls();
27
28    }
29
30    void CreateLevel()
31    {
32        ColorTileMap map = ColorTileMap.FromLevelAsset("dungeon1");
33        map.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso);
34        map.SetTileMethod(Color.FromHexCode("#FF0026FF"), delegate(Vector paikka, double leveys, double korkeus) { blue = CreatePlayer(paikka, leveys, korkeus, bluepic, Color.Blue); });
35        map.SetTileMethod(Color.Red, delegate(Vector paikka, double leveys, double korkeus) { red = CreatePlayer(paikka, leveys, korkeus, redpic, Color.Red); });
36        map.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
37
38        Camera.ZoomToAllObjects();
39
40        Level.Background.Color = Color.Black;
41
42    }
43
44    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
45    {
46        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
47        taso.Position = paikka;
48        taso.Color = Color.Green;
49        Add(taso);
50    }
51
52    Player CreatePlayer(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image playerspic, Color playersColor)
53    {
54        Player player = new Player(leveys, korkeus, playerspic, playersColor);
55        player.Position = paikka;
56        Add(player);
57        return player;
58    }
59
60    void AddControls()
61    {
62        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
63
64        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Move, "Liikuta pelaajaa", red);
65        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Jump, "Pelaaja hyppää", red, hyppyNopeus);
66        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, Aim, "Tähtää", red);
67
68        ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, Move, "Liikuta pelaajaa", blue);
69        ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Jump, "Pelaaja hyppää", blue, hyppyNopeus);
70        ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, Aim, null, blue);
71
72        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Ohjeet");
73        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta");
74    }
75
76    void Move(AnalogState tatinTila, Player player)
77    {
78
79    }
80
81    void Jump(Player player, double speed)
82    {
83
84    }
85
86    void Aim(AnalogState tatinTila, Player player)
87    {
88
89    }
90
91
92}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.