source: 2015/koodauskerho/sieerinn/JypeliShaderTest/JypeliShaderTest/JypeliShaderTest/JypeliShaderTest.cs @ 7171

Revision 7171, 5.1 KB checked in by sieerinn, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8using Microsoft.Xna.Framework;
9using Microsoft.Xna.Framework.Graphics;
10using Color = Jypeli.Color;
11
12public class JypeliShaderTest : PhysicsGame
13{
14    const double nopeus = 200;
15    const double hyppyNopeus = 750;
16    const int RUUDUN_KOKO = 40;
17
18    PlatformCharacter pelaaja1;
19
20    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    private Effect effect;
26    private RenderTarget2D renderTarget;
27    private SpriteBatch spriteBatch;
28
29    public override void Begin()
30    {
31        renderTarget = new RenderTarget2D(GraphicsDevice,
32            GraphicsDevice.PresentationParameters.BackBufferWidth,
33            GraphicsDevice.PresentationParameters.BackBufferHeight);
34
35        effect = Content.Load<Effect>("TestShader");
36        spriteBatch = new SpriteBatch(GraphicsDevice);
37
38        Gravity = new Vector(0, -1000);
39
40        LuoKentta();
41        LisaaNappaimet();
42
43        Camera.Follow(pelaaja1);
44        Camera.ZoomFactor = 1.2;
45        Camera.StayInLevel = true;
46    }
47
48    protected override void Draw(GameTime gameTime)
49    {
50        GraphicsDevice.Clear(Microsoft.Xna.Framework.Color.Black);
51        GraphicsDevice.SetRenderTarget(renderTarget);
52        base.Draw(gameTime);
53        GraphicsDevice.SetRenderTarget(null);
54
55        var projection = Matrix.CreateOrthographicOffCenter(0,
56          GraphicsDevice.Viewport.Width, GraphicsDevice.Viewport.Height, 0, 0, 1);
57        var halfPixelOffset = Matrix.CreateTranslation(-0.5f, -0.5f, 0);
58        effect.Parameters["MatrixTransform"].SetValue(halfPixelOffset * projection);
59
60        effect.Parameters["Resolution"].SetValue(new Vector2(GraphicsDevice.PresentationParameters.BackBufferWidth, GraphicsDevice.PresentationParameters.BackBufferHeight));
61        effect.Parameters["Misalign"].SetValue(0.003f);
62        effect.Parameters["Time"].SetValue(100f * (float)gameTime.TotalGameTime.TotalSeconds);
63
64        GraphicsDevice.Clear(Microsoft.Xna.Framework.Color.Black);
65        spriteBatch.Begin(SpriteSortMode.Immediate, BlendState.AlphaBlend);
66        effect.CurrentTechnique.Passes[0].Apply();
67        spriteBatch.Draw(renderTarget, Vector2.Zero, Microsoft.Xna.Framework.Color.White);
68        spriteBatch.End();
69    }
70
71    void LuoKentta()
72    {
73        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
74        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
75        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
76        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
77        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
78        Level.CreateBorders();
79        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
80    }
81
82    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
83    {
84        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
85        taso.Position = paikka;
86        taso.Color = Color.Green;
87        Add(taso);
88    }
89
90    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
91    {
92        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
93        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
94        tahti.Position = paikka;
95        tahti.Image = tahtiKuva;
96        tahti.Tag = "tahti";
97        Add(tahti);
98    }
99
100    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
101    {
102        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
103        pelaaja1.Position = paikka;
104        pelaaja1.Mass = 4.0;
105        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
106        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
107        Add(pelaaja1);
108    }
109
110    void LisaaNappaimet()
111    {
112        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
113        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
114
115        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
116        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
117        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
118
119        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
120
121        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
122        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
123        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
124
125        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
126    }
127
128    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
129    {
130        hahmo.Walk(nopeus);
131    }
132
133    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
134    {
135        hahmo.Jump(nopeus);
136    }
137
138    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
139    {
140        maaliAani.Play();
141        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
142        tahti.Destroy();
143    }
144}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.