source: 2015/koodauskerho/SanteriK/FastestGunInTown/FastestGunInTown/FastestGunInTown/FastestGunInTown.cs @ 8050

Revision 8050, 4.9 KB checked in by aaelruut, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FastestGunInTown : PhysicsGame
10
11{
12
13    Image hahmonkuva = LoadImage("hahmo");
14    Image hahmon2kuva = LoadImage("hahmo2");
15    Image ammuskuva = LoadImage("ammus");
16    IntMeter pelaaja1ampumislaskuri;
17    IntMeter pelaaja2ampumislaskuri;
18    Image aseenKuva = LoadImage("revolveri");
19    PlatformCharacter[] pelaajat = new PlatformCharacter[2];
20    AssaultRifle[] aseet = new AssaultRifle[2];
21    public override void Begin()
22    {
23
24        pelaaja1ampumislaskuri = new IntMeter(0, 0, 150);
25        pelaaja2ampumislaskuri = new IntMeter(0, 0, 150);
26
27        LuoKentta();
28
29        pelaajat[0].Weapon = aseet[0];
30        pelaajat[1].Weapon = aseet[1];
31
32        pelaaja1ampumislaskuri.UpperLimit += delegate
33        {
34            AmmuAseella(pelaajat[0].Weapon as AssaultRifle);
35        };
36        pelaaja2ampumislaskuri.UpperLimit += delegate
37        {
38
39            AmmuAseella(pelaajat[1].Weapon as AssaultRifle);
40        };
41
42        teepalkki(pelaaja1ampumislaskuri, Screen.Left + 100);
43        teepalkki(pelaaja2ampumislaskuri, Screen.Right - 100);
44        asetaohjaimet();
45        LuoAikaLaskuri();
46
47    }
48    void teepalkki(IntMeter mittari,double x)
49    {
50        ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20);
51        elamaPalkki.X = x;
52        elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20;
53        elamaPalkki.BindTo(mittari);
54        elamaPalkki.BorderColor = Color.Black;
55
56        Add(elamaPalkki);
57
58    }
59
60    void LuoKentta()
61    {
62        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("PelinKentta");
63        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("#FF4CFF00"), LuoPelaaja, 1);
64        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja, 0);
65        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso);
66        ruudut.Execute(40, 40);
67
68    }
69
70    void LuoTaso(Vector paikka, double korkeus, double leveys)
71    {
72        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
73        taso.Position = paikka;
74        Add(taso);
75        taso.Color = Color.Black;
76    }
77
78    void LuoPelaaja(Vector paikka, double korkeus, double leveys, int indeksi)
79    {
80        PlatformCharacter hahmo = new PlatformCharacter(200, 200);
81        hahmo.Shape = Shape.Rectangle;
82        Add(hahmo);
83        hahmo.Image = hahmonkuva;
84        hahmo.Position = paikka;
85        if (indeksi == 1) hahmo.Turn(Direction.Left);
86        //hahmo.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
87
88       
89        AssaultRifle pelaajan1Ase = new AssaultRifle(70, 50);
90        pelaajan1Ase.Ammo.Value = 6;
91        pelaajan1Ase.Image = aseenKuva;
92        pelaajan1Ase.Position -= new Vector(-10, 35);
93        pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui;
94       
95       
96        pelaajat[indeksi] = hahmo;
97        aseet[indeksi] = pelaajan1Ase;
98
99
100       
101       
102
103
104    }
105    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
106    {
107
108        if (kohde == pelaajat[1]) kohde.Destroy();
109        if (kohde == pelaajat[0]) kohde.Destroy();
110
111        ammus.Destroy();
112    }
113    void AmmuAseella(AssaultRifle ase)
114    {
115        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
116        ase.Power.Value = 1000;
117        if (ammus != null)
118        {
119
120            ammus.Height = 17.5;
121            ammus.Width = 43;
122            ammus.Image = ammuskuva;
123            ammus.Tag = "ammus";
124            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
125
126        }
127    }
128    void asetaohjaimet()
129    {
130        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", (AssaultRifle)pelaajat[0].Weapon);
131        Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", (AssaultRifle)pelaajat[1].Weapon);
132        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
133       
134    }
135    DoubleMeter alaspainLaskuri;
136    Timer aikaLaskuri;
137    void täytämittaria(IntMeter mittari) 
138    {
139        mittari.Value++;
140    }
141    void LuoAikaLaskuri()
142    {
143        alaspainLaskuri = new DoubleMeter(3);
144
145        aikaLaskuri = new Timer();
146        aikaLaskuri.Interval = 0.1;
147        aikaLaskuri.Timeout += LaskeAlaspain;
148        aikaLaskuri.Start();
149
150        Label aikaNaytto = new Label();
151        aikaNaytto.TextColor = Color.White;
152        aikaNaytto.DecimalPlaces = 1;
153        aikaNaytto.BindTo(alaspainLaskuri);
154        Add(aikaNaytto);
155    }
156
157    void LaskeAlaspain()
158    {
159        alaspainLaskuri.Value -= 0.1;
160
161        if (alaspainLaskuri.Value <= 0)
162        {
163            MessageDisplay.Add("Ampukaa!");
164            aikaLaskuri.Stop();
165            Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, täytämittaria, "", pelaaja1ampumislaskuri);
166            Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Pressed, täytämittaria, "", pelaaja2ampumislaskuri);
167        }
168    }
169}
170
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.