1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FastestGunInTown : PhysicsGame |
---|
10 | |
---|
11 | { |
---|
12 | |
---|
13 | Image hahmonkuva = LoadImage("hahmo"); |
---|
14 | Image hahmon2kuva = LoadImage("hahmo2"); |
---|
15 | Image ammuskuva = LoadImage("ammus"); |
---|
16 | IntMeter pelaaja1ampumislaskuri; |
---|
17 | IntMeter pelaaja2ampumislaskuri; |
---|
18 | Image aseenKuva = LoadImage("revolveri"); |
---|
19 | PlatformCharacter[] pelaajat = new PlatformCharacter[2]; |
---|
20 | AssaultRifle[] aseet = new AssaultRifle[2]; |
---|
21 | public override void Begin() |
---|
22 | { |
---|
23 | |
---|
24 | pelaaja1ampumislaskuri = new IntMeter(0, 0, 150); |
---|
25 | pelaaja2ampumislaskuri = new IntMeter(0, 0, 150); |
---|
26 | |
---|
27 | LuoKentta(); |
---|
28 | |
---|
29 | pelaajat[0].Weapon = aseet[0]; |
---|
30 | pelaajat[1].Weapon = aseet[1]; |
---|
31 | |
---|
32 | pelaaja1ampumislaskuri.UpperLimit += delegate |
---|
33 | { |
---|
34 | AmmuAseella(pelaajat[0].Weapon as AssaultRifle); |
---|
35 | }; |
---|
36 | pelaaja2ampumislaskuri.UpperLimit += delegate |
---|
37 | { |
---|
38 | |
---|
39 | AmmuAseella(pelaajat[1].Weapon as AssaultRifle); |
---|
40 | }; |
---|
41 | |
---|
42 | teepalkki(pelaaja1ampumislaskuri, Screen.Left + 100); |
---|
43 | teepalkki(pelaaja2ampumislaskuri, Screen.Right - 100); |
---|
44 | asetaohjaimet(); |
---|
45 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
46 | |
---|
47 | } |
---|
48 | void teepalkki(IntMeter mittari,double x) |
---|
49 | { |
---|
50 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
51 | elamaPalkki.X = x; |
---|
52 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
53 | elamaPalkki.BindTo(mittari); |
---|
54 | elamaPalkki.BorderColor = Color.Black; |
---|
55 | |
---|
56 | Add(elamaPalkki); |
---|
57 | |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void LuoKentta() |
---|
61 | { |
---|
62 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("PelinKentta"); |
---|
63 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("#FF4CFF00"), LuoPelaaja, 1); |
---|
64 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPelaaja, 0); |
---|
65 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
66 | ruudut.Execute(40, 40); |
---|
67 | |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void LuoTaso(Vector paikka, double korkeus, double leveys) |
---|
71 | { |
---|
72 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
73 | taso.Position = paikka; |
---|
74 | Add(taso); |
---|
75 | taso.Color = Color.Black; |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double korkeus, double leveys, int indeksi) |
---|
79 | { |
---|
80 | PlatformCharacter hahmo = new PlatformCharacter(200, 200); |
---|
81 | hahmo.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
82 | Add(hahmo); |
---|
83 | hahmo.Image = hahmonkuva; |
---|
84 | hahmo.Position = paikka; |
---|
85 | if (indeksi == 1) hahmo.Turn(Direction.Left); |
---|
86 | //hahmo.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
87 | |
---|
88 | |
---|
89 | AssaultRifle pelaajan1Ase = new AssaultRifle(70, 50); |
---|
90 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 6; |
---|
91 | pelaajan1Ase.Image = aseenKuva; |
---|
92 | pelaajan1Ase.Position -= new Vector(-10, 35); |
---|
93 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
94 | |
---|
95 | |
---|
96 | pelaajat[indeksi] = hahmo; |
---|
97 | aseet[indeksi] = pelaajan1Ase; |
---|
98 | |
---|
99 | |
---|
100 | |
---|
101 | |
---|
102 | |
---|
103 | |
---|
104 | } |
---|
105 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
106 | { |
---|
107 | |
---|
108 | if (kohde == pelaajat[1]) kohde.Destroy(); |
---|
109 | if (kohde == pelaajat[0]) kohde.Destroy(); |
---|
110 | |
---|
111 | ammus.Destroy(); |
---|
112 | } |
---|
113 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
114 | { |
---|
115 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
116 | ase.Power.Value = 1000; |
---|
117 | if (ammus != null) |
---|
118 | { |
---|
119 | |
---|
120 | ammus.Height = 17.5; |
---|
121 | ammus.Width = 43; |
---|
122 | ammus.Image = ammuskuva; |
---|
123 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
124 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
125 | |
---|
126 | } |
---|
127 | } |
---|
128 | void asetaohjaimet() |
---|
129 | { |
---|
130 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", (AssaultRifle)pelaajat[0].Weapon); |
---|
131 | Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", (AssaultRifle)pelaajat[1].Weapon); |
---|
132 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
133 | |
---|
134 | } |
---|
135 | DoubleMeter alaspainLaskuri; |
---|
136 | Timer aikaLaskuri; |
---|
137 | void täytämittaria(IntMeter mittari) |
---|
138 | { |
---|
139 | mittari.Value++; |
---|
140 | } |
---|
141 | void LuoAikaLaskuri() |
---|
142 | { |
---|
143 | alaspainLaskuri = new DoubleMeter(3); |
---|
144 | |
---|
145 | aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
146 | aikaLaskuri.Interval = 0.1; |
---|
147 | aikaLaskuri.Timeout += LaskeAlaspain; |
---|
148 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
149 | |
---|
150 | Label aikaNaytto = new Label(); |
---|
151 | aikaNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
152 | aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; |
---|
153 | aikaNaytto.BindTo(alaspainLaskuri); |
---|
154 | Add(aikaNaytto); |
---|
155 | } |
---|
156 | |
---|
157 | void LaskeAlaspain() |
---|
158 | { |
---|
159 | alaspainLaskuri.Value -= 0.1; |
---|
160 | |
---|
161 | if (alaspainLaskuri.Value <= 0) |
---|
162 | { |
---|
163 | MessageDisplay.Add("Ampukaa!"); |
---|
164 | aikaLaskuri.Stop(); |
---|
165 | Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, täytämittaria, "", pelaaja1ampumislaskuri); |
---|
166 | Keyboard.Listen(Key.O, ButtonState.Pressed, täytämittaria, "", pelaaja2ampumislaskuri); |
---|
167 | } |
---|
168 | } |
---|
169 | } |
---|
170 | |
---|