1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class GunDown : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | PlasmaCannon pelaajan1Ase; |
---|
17 | GameObject kursori; |
---|
18 | |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("MainChar"); |
---|
20 | Image[] pelaajarunkuva = LoadImages("MainCharRun1", "MainCharRun2"); |
---|
21 | Image tahtiKuva = LoadImage("DiamondGem"); |
---|
22 | Image aseenkuvaOikea = LoadImage("Revolver"); |
---|
23 | Image aseenkuvaVasen = LoadImage("RevolverLft"); |
---|
24 | Image cursorinkuva = LoadImage("Cursor"); |
---|
25 | Image bulletKuva = LoadImage("RevBullet"); |
---|
26 | Image boxkuva = LoadImage("Box"); |
---|
27 | Image pelaajajumpKuva = LoadImage("MainCharJump"); |
---|
28 | Image bombKuva = LoadImage("Bomb"); |
---|
29 | Image crackstoneKuva = LoadImage("CrackedStone"); |
---|
30 | Image exitKuva = LoadImage("CaveExit"); |
---|
31 | Image stoneKuva = LoadImage("Stone"); |
---|
32 | Image topKuva = LoadImage("StoneTop"); |
---|
33 | |
---|
34 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
35 | |
---|
36 | public override void Begin() |
---|
37 | { |
---|
38 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
39 | |
---|
40 | SmoothTextures = false; |
---|
41 | |
---|
42 | LuoKentta(); |
---|
43 | |
---|
44 | LisaaNappaimet(); |
---|
45 | |
---|
46 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
47 | Camera.ZoomFactor = 2.2; |
---|
48 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
49 | } |
---|
50 | |
---|
51 | void LuoKentta() |
---|
52 | { |
---|
53 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
54 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
55 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
56 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
57 | kentta.SetTileMethod('E', LisaaExit); |
---|
58 | kentta.SetTileMethod('S', LisaaCrackStone); |
---|
59 | kentta.SetTileMethod('T', LisaaStonetop); |
---|
60 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
61 | Level.CreateBorders(); |
---|
62 | Level.Background.Color = (Color.DarkGray); |
---|
63 | |
---|
64 | |
---|
65 | |
---|
66 | kursori = new GameObject(20, 20); |
---|
67 | kursori.Image = cursorinkuva; |
---|
68 | Add(kursori); |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
72 | { |
---|
73 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
74 | taso.Position = paikka; |
---|
75 | taso.Image = stoneKuva; |
---|
76 | Add(taso); |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
80 | { |
---|
81 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
82 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
83 | tahti.Position = paikka; |
---|
84 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
85 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
86 | Add(tahti); |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
90 | { |
---|
91 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
92 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
93 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
94 | pelaaja1.AnimIdle = pelaajanKuva; |
---|
95 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(pelaajarunkuva); |
---|
96 | pelaaja1.AnimWalk.FPS = 5; |
---|
97 | pelaaja1.AnimJump = pelaajajumpKuva; |
---|
98 | |
---|
99 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
100 | Add(pelaaja1); |
---|
101 | |
---|
102 | pelaajan1Ase = new PlasmaCannon(18, 10); |
---|
103 | pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
104 | pelaajan1Ase.Image = aseenkuvaOikea; |
---|
105 | pelaajan1Ase.FireRate = 3; |
---|
106 | pelaajan1Ase.X = 3; |
---|
107 | pelaajan1Ase.Y = -3; |
---|
108 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
109 | |
---|
110 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
111 | |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | void LisaaNappaimet() |
---|
115 | { |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
117 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
118 | |
---|
119 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
120 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
121 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, AsetaPommi, "Pelaaja asettaa pommin", pelaaja1); |
---|
123 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); |
---|
124 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Pelaaja Ampuu", pelaajan1Ase); |
---|
125 | |
---|
126 | |
---|
127 | |
---|
128 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
129 | |
---|
130 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
131 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
132 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
133 | |
---|
134 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
135 | } |
---|
136 | |
---|
137 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
138 | { |
---|
139 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
140 | } |
---|
141 | |
---|
142 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
143 | { |
---|
144 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
145 | } |
---|
146 | |
---|
147 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
148 | { |
---|
149 | maaliAani.Play(); |
---|
150 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
151 | tahti.Destroy(); |
---|
152 | } |
---|
153 | void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) |
---|
154 | { |
---|
155 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
156 | pelaajan1Ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
157 | |
---|
158 | kursori.Position = Mouse.PositionOnWorld; |
---|
159 | if (kursori.X < pelaaja1.X) |
---|
160 | { |
---|
161 | pelaajan1Ase.Image = aseenkuvaVasen; |
---|
162 | } |
---|
163 | else |
---|
164 | { |
---|
165 | pelaajan1Ase.Image = aseenkuvaOikea; |
---|
166 | } |
---|
167 | } |
---|
168 | void AmmuAseella(PlasmaCannon ase) |
---|
169 | { |
---|
170 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
171 | //TimeSpan aika = new TimeSpan(0, 0, 2); |
---|
172 | //ammus.MaximumLifetime = aika; |
---|
173 | |
---|
174 | |
---|
175 | if (ammus != null) |
---|
176 | { |
---|
177 | ammus.Size *= 1; |
---|
178 | ammus.Image = bulletKuva; |
---|
179 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.5); |
---|
180 | } |
---|
181 | } |
---|
182 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
183 | { |
---|
184 | ammus.Destroy(); |
---|
185 | } |
---|
186 | void LisaaCrackStone(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
187 | { |
---|
188 | PhysicsObject cstone = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
189 | cstone.Position = paikka; |
---|
190 | cstone.Image = crackstoneKuva; |
---|
191 | cstone.Tag = "CrackStone"; |
---|
192 | Add(cstone); |
---|
193 | } |
---|
194 | |
---|
195 | void AsetaPommi(PlatformCharacter pelaaja1) |
---|
196 | { |
---|
197 | LisaaPommi(); |
---|
198 | |
---|
199 | } |
---|
200 | void LisaaPommi() |
---|
201 | { |
---|
202 | PhysicsObject pommi = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
203 | pommi.Position = pelaaja1.Position; |
---|
204 | pommi.Image = bombKuva; |
---|
205 | Add(pommi); |
---|
206 | Timer.SingleShot(1.0, delegate { rajahda(pommi); }); |
---|
207 | } |
---|
208 | void rajahda(PhysicsObject pommi) |
---|
209 | { |
---|
210 | Explosion rajahdys = new Explosion(100); |
---|
211 | rajahdys.Position = pommi.Position; |
---|
212 | rajahdys.ShockwaveReachesObject += tuhoacrackseina; |
---|
213 | Add(rajahdys); |
---|
214 | pommi.Destroy(); |
---|
215 | |
---|
216 | |
---|
217 | } |
---|
218 | void tuhoacrackseina(IPhysicsObject CrackStone, Vector suunta) |
---|
219 | { |
---|
220 | |
---|
221 | if ((string)CrackStone.Tag == "CrackStone") |
---|
222 | { |
---|
223 | CrackStone.Destroy(); |
---|
224 | } |
---|
225 | |
---|
226 | } |
---|
227 | void LisaaExit(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
228 | { |
---|
229 | PhysicsObject exit = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
230 | exit.Position = paikka; |
---|
231 | exit.Image = exitKuva; |
---|
232 | Add(exit); |
---|
233 | } |
---|
234 | void LisaaStonetop(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
235 | { |
---|
236 | PhysicsObject top = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
237 | top.Position = paikka; |
---|
238 | top.Image = topKuva; |
---|
239 | Add(top); |
---|
240 | } |
---|
241 | } |
---|