source: 2015/koodauskerho/AarniAR/GunDown/GunDown/GunDown/GunDown.cs @ 7170

Revision 7170, 5.3 KB checked in by empaheik, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class GunDown : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlasmaCannon pelaajan1Ase;
17    GameObject kursori;
18
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("MainChar");
20    Image[] pelaajarunkuva = LoadImages("MainCharRun1", "MainCharRun2");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22    Image aseenkuvaOikea = LoadImage("GunImage");
23    Image aseenkuvaVasen = LoadImage("GunImageLft");
24    Image cursorinkuva = LoadImage("Cursor");
25    Image bulletKuva = LoadImage("Bullet");
26    Image boxkuva = LoadImage("Box");
27
28    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
29
30    public override void Begin()
31    {
32        Gravity = new Vector(0, -1000);
33
34        SmoothTextures = false;
35
36        LuoKentta();
37        LisaaNappaimet();
38
39        Camera.Follow(pelaaja1);
40        Camera.ZoomFactor = 1.2;
41        Camera.StayInLevel = true;
42    }
43
44    void LuoKentta()
45    {
46        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
47        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
48        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
49        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
50        kentta.SetTileMethod('E', LisaaBox);
51        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
52        Level.CreateBorders();
53        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
54
55       
56
57        kursori = new GameObject(20, 20);
58        kursori.Image = cursorinkuva;
59        Add(kursori);
60    }
61
62    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
65        taso.Position = paikka;
66        taso.Color = Color.Gray;
67        Add(taso);
68    }
69
70    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
71    {
72        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
73        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
74        tahti.Position = paikka;
75        tahti.Image = tahtiKuva;
76        tahti.Tag = "tahti";
77        Add(tahti);
78    }
79
80    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
81    {
82        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
83        pelaaja1.Position = paikka;
84        pelaaja1.Mass = 4.0;
85        pelaaja1.AnimIdle = pelaajanKuva;
86        pelaaja1.AnimWalk = new Animation(pelaajarunkuva);
87        pelaaja1.AnimWalk.FPS = 5;
88        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
89        Add(pelaaja1);
90
91        pelaajan1Ase = new PlasmaCannon(12, 7);
92        pelaajan1Ase.InfiniteAmmo = true;
93        pelaajan1Ase.Image = aseenkuvaOikea;
94        pelaajan1Ase.FireRate = 3;
95        pelaajan1Ase.X = 3;
96        pelaajan1Ase.Y = -3;
97
98        pelaaja1.Add(pelaajan1Ase);
99
100    }
101
102    void LisaaNappaimet()
103    {
104        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
105        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
106
107        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
108        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
109        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
110        Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella");
111        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Pelaaja Ampuu", pelaajan1Ase);
112       
113       
114
115        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
116
117        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
118        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
119        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
120
121        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
122    }
123
124    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
125    {
126        hahmo.Walk(nopeus);
127    }
128
129    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
130    {
131        hahmo.Jump(nopeus);
132    }
133
134    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
135    {
136        maaliAani.Play();
137        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
138        tahti.Destroy();
139    }
140    void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike)
141    {
142        Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition).Normalize();
143        pelaajan1Ase.Angle = suunta.Angle;
144
145        kursori.Position = Mouse.PositionOnWorld;
146        if (kursori.X < pelaaja1.X)
147        {
148            pelaajan1Ase.Image = aseenkuvaVasen;
149        }
150        else
151        {
152            pelaajan1Ase.Image = aseenkuvaOikea;
153        }
154    }
155    void AmmuAseella(PlasmaCannon ase)
156    {
157        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
158        //TimeSpan aika = new TimeSpan(0, 0, 2);
159        //ammus.MaximumLifetime = aika;
160       
161
162        if (ammus != null)
163        {
164            ammus.Size *= 1;
165            ammus.Image = bulletKuva;
166            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(0.5);
167        }
168    }
169}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.