source: 2015/30/ValtteriT/Labyrintti/Labyrintti/Labyrintti/Labyrintti.cs @ 7018

Revision 7018, 8.1 KB checked in by mivasata, 5 years ago (diff)

Uusi kenttä lisätty, mutta vielä ei pääse uuteen kenttään.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Labyrintti : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 30000;
12    const double hyppyNopeus = 3000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    AssaultRifle pelaajan1Ase;
16
17    Image PlasmaPanos = LoadImage("PlasmaParticle");
18    //Image LaserBeam = LoadImage("LaserBeam");
19    Image tankinKuva = LoadImage("Tankki");
20
21    PhysicsObject pelaaja1;
22    PhysicsObject CannonBall;
23    IntMeter Elamat;
24
25    int kenttaNro;
26   
27    SoundEffect RajahdysAani = LoadSoundEffect("RajahdysAani");
28
29    public override void Begin()
30    {
31        ClearAll();
32
33        Gravity = new Vector(0, 0);
34
35        LuoKentta();
36        LisaaNappaimet();
37
38        Camera.Follow(pelaaja1);
39        Camera.ZoomFactor = 1.2;
40        Camera.StayInLevel = false;
41    }
42
43    void SeuraavaKentta()
44    {
45        ClearAll();
46
47        if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1");
48        else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2");
49        else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3");
50        else if (kenttaNro > 3) Exit();
51
52        LisaaNappaimet();
53
54    }
55
56    void LuoKentta(string kenttaTiedostonNimi)
57    {
58        TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset(kenttaTiedostonNimi);
59        //tässä luodaan kenttä tekstitiedostosta
60    }
61
62    void TormasiMaaliin(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject maali)
63    {
64        //Kasvatetaan kenttänumeroa yhdellä ja siirrytään seuraavaan kenttään:
65        kenttaNro++;
66        SeuraavaKentta();
67    }
68
69
70
71    void LuoKentta()
72    {
73        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
74        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
75        kentta.SetTileMethod('3', LisaaTaso2);
76        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
77        kentta.SetTileMethod('4', LisaaMiina);
78        kentta.SetTileMethod('5', LisaaMaali);
79        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
80        Level.CreateBorders();
81        Level.Background.Color = Color.White;
82    }
83
84    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
85    {
86        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
87    }
88
89       
90
91    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
92    {
93        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
94        taso.Position = paikka;
95        taso.Color = Color.Green;
96        Add(taso);
97    }
98
99    void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
100    {
101        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
102        taso.Position = paikka;
103        taso.Color = Color.Gray;
104        taso.IgnoresExplosions = true;
105        Add(taso);
106    }
107
108    void LisaaMiina(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
109    {
110        PhysicsObject Miina = PhysicsObject.CreateStaticObject(30, 30);
111        Miina.Size = new Vector(30, 30);
112        Miina.Position = paikka;
113        Miina.Color = Color.LightGray;
114        Miina.Tag = "Miina";
115        Add (Miina);
116
117        AddCollisionHandler(Miina, "CannonBall", AmmuitMiinan);
118    }
119
120    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
121    {
122        pelaaja1 = new PhysicsObject(20, 20);
123        pelaaja1.Position = paikka;
124        pelaaja1.Restitution = 0.5;
125        pelaaja1.Mass = 2.5;
126        pelaaja1.KineticFriction = 1;
127        pelaaja1.LinearDamping = 0.1;
128        pelaaja1.Image = tankinKuva;
129        pelaaja1.Tag = "tankki";
130        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Miina", TormaaMiinaan);
131
132        Add(pelaaja1);
133
134        Elamat = new IntMeter(3, 0, 3);
135        Elamat.LowerLimit += delegate { pelaaja1.Destroy(); };
136        ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20);
137        elamaPalkki.X = Screen.Left + 150;
138        elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20;
139        elamaPalkki.BindTo(Elamat);
140        Add(elamaPalkki);
141       
142        pelaajan1Ase = new AssaultRifle(60, 10);
143        pelaajan1Ase.IsVisible = false;
144        pelaajan1Ase.CanHitOwner = false;
145        pelaajan1Ase.FireRate = 10;
146        pelaajan1Ase.Power.DefaultValue = 150;
147        //pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui;
148        pelaajan1Ase.Ammo.Value = 25;
149        pelaajan1Ase.X = 20.0;
150        //pelaajan1Ase.ProjectileCollision = CollisionHandler.DestroyTarget;
151        //pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmuitMiinan;
152
153        pelaaja1.Add(pelaajan1Ase);
154    }
155    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject Miina)
156
157    {
158        //Miina.Destroy();
159        //ammus.Destroy();   
160    }
161
162    void LisaaNappaimet()
163    {
164        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
165        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
166        Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Pressed, Begin, "Aloita alusta");
167       
168        Mouse.ListenMovement(0.0, Tahtaa, "Tahtaa aseella");
169        IsMouseVisible = true;
170        Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase);
171        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Liiku, "Liikkuu", pelaaja1);
172
173        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (-nopeus, 0));
174        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(nopeus, 0));
175        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu eteenpäin", pelaaja1, new Vector(0, nopeus));
176        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu taaksepäin", pelaaja1, new Vector(0, -nopeus));
177        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Up, Liikuta, "Ei liiku", pelaaja1, new Vector(0, 0));
178       
179        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
180       
181        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (-nopeus, 0));
182        ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector (nopeus, 0));
183        ControllerOne.Listen(Button.Y, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu eteenpäin", pelaaja1, new Vector (0, nopeus));
184        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu taaksepäin", pelaaja1, new Vector (0, -nopeus));
185
186        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
187    }
188    void Liiku(PhysicsObject hahmo)
189    {
190        hahmo.Push(Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, hahmo.Angle));
191    }
192
193
194    void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus)
195    {
196        hahmo.Push(nopeus);
197    }
198
199    void EteenJaTaaksePain(PhysicsObject hahmo, double nopeus)
200    {
201        //hahmo.(nopeus);
202    }
203
204    void TormaaMiinaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Miina)
205    {
206        MessageDisplay.Add("!");
207        Miina.Destroy();
208        Explosion rajahdys = new Explosion(50);
209        rajahdys.Position = Miina.Position;
210        rajahdys.Speed = 250.0;
211        rajahdys.Force = 65;
212        Add(rajahdys);
213
214        Elamat.Value--;
215    }
216
217    void AmmuitMiinan(PhysicsObject ammus, PhysicsObject Miina)
218    {
219        MessageDisplay.Add("Tuhosit miinan!");
220        Miina.Destroy();
221        ammus.Destroy();
222        Explosion rajahdys = new Explosion(50);
223        rajahdys.Position = Miina.Position;
224        rajahdys.Speed = 250.0;
225        rajahdys.Force = 65;
226        Add(rajahdys);
227    }
228
229    void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike)
230    {
231        Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.AbsolutePosition).Normalize();
232        pelaaja1.Angle = suunta.Angle;
233    }
234
235    void AmmuAseella(AssaultRifle ase)
236    {
237    CannonBall = ase.Shoot();
238
239        if(CannonBall != null)
240        {
241        CannonBall.Size *= 1.5;
242        CannonBall.Image = PlasmaPanos;
243            CannonBall.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.5);
244            CannonBall.Restitution = 1.0;
245            CannonBall.Tag = "CannonBall";
246            CannonBall.IgnoresExplosions = false;
247            CannonBall.IgnoresPhysicsLogics = true;
248        }
249    }
250
251
252
253
254
255
256}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.