1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Labyrintti : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 3000; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
16 | |
---|
17 | Image tankinKuva = LoadImage("Tankki"); |
---|
18 | |
---|
19 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
20 | |
---|
21 | SoundEffect RajahdysAani = LoadSoundEffect("RajahdysAani"); |
---|
22 | |
---|
23 | public override void Begin() |
---|
24 | { |
---|
25 | Gravity = new Vector(0, 0); |
---|
26 | |
---|
27 | LuoKentta(); |
---|
28 | LisaaNappaimet(); |
---|
29 | |
---|
30 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
31 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
32 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
33 | } |
---|
34 | |
---|
35 | void LuoKentta() |
---|
36 | { |
---|
37 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
38 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
39 | kentta.SetTileMethod('3', LisaaTaso2); |
---|
40 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
41 | kentta.SetTileMethod('4', LisaaMiina); |
---|
42 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
43 | Level.CreateBorders(); |
---|
44 | Level.Background.Color = Color.White; |
---|
45 | } |
---|
46 | |
---|
47 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
48 | { |
---|
49 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
50 | taso.Position = paikka; |
---|
51 | taso.Color = Color.Green; |
---|
52 | Add(taso); |
---|
53 | } |
---|
54 | |
---|
55 | void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
56 | { |
---|
57 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
58 | taso.Position = paikka; |
---|
59 | taso.Color = Color.Gray; |
---|
60 | Add(taso); |
---|
61 | } |
---|
62 | |
---|
63 | void LisaaMiina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
64 | { |
---|
65 | PhysicsObject Miina = PhysicsObject.CreateStaticObject(30, 30); |
---|
66 | Miina.Size = new Vector(30, 30); |
---|
67 | Miina.Position = paikka; |
---|
68 | Miina.Color = Color.LightGray; |
---|
69 | Miina.Tag = "Miina"; |
---|
70 | Add (Miina); |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
74 | { |
---|
75 | pelaaja1 = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
76 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
77 | pelaaja1.Restitution = 0.5; |
---|
78 | pelaaja1.Mass = 0.5; |
---|
79 | pelaaja1.Image = tankinKuva; |
---|
80 | pelaaja1.Tag = "tankki"; |
---|
81 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Miina", TormaaMiinaan); |
---|
82 | Add(pelaaja1); |
---|
83 | |
---|
84 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
85 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
86 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
87 | } |
---|
88 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
89 | { |
---|
90 | ammus.Destroy(); |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | void LisaaNappaimet() |
---|
94 | { |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
97 | |
---|
98 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); |
---|
99 | IsMouseVisible = true; |
---|
100 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
101 | |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (-nopeus, 0)); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(nopeus, 0)); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu eteenpäin", pelaaja1, new Vector(0, nopeus)); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu taaksepäin", pelaaja1, new Vector(0, -nopeus)); |
---|
106 | |
---|
107 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
108 | |
---|
109 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (-nopeus, 0)); |
---|
110 | ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector (nopeus, 0)); |
---|
111 | ControllerOne.Listen(Button.Y, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu eteenpäin", pelaaja1, new Vector (0, nopeus)); |
---|
112 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu taaksepäin", pelaaja1, new Vector (0, -nopeus)); |
---|
113 | |
---|
114 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
115 | } |
---|
116 | |
---|
117 | void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus) |
---|
118 | { |
---|
119 | hahmo.Push(nopeus); |
---|
120 | } |
---|
121 | |
---|
122 | void EteenJaTaaksePain(PhysicsObject hahmo, double nopeus) |
---|
123 | { |
---|
124 | //hahmo.(nopeus); |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | void TormaaMiinaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Miina) |
---|
128 | { |
---|
129 | MessageDisplay.Add("Osuit miinaan!"); |
---|
130 | Miina.Destroy(); |
---|
131 | Explosion rajahdys = new Explosion(50); |
---|
132 | rajahdys.Position = Miina.Position; |
---|
133 | rajahdys.Speed = 250.0; |
---|
134 | rajahdys.Force = 65; |
---|
135 | Add(rajahdys); |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) |
---|
139 | { |
---|
140 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
141 | pelaaja1.Angle = suunta.Angle; |
---|
142 | } |
---|
143 | |
---|
144 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
145 | { |
---|
146 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
147 | |
---|
148 | if(ammus != null) |
---|
149 | { |
---|
150 | ammus.Size *= 2; |
---|
151 | //ammus.Image = ? |
---|
152 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.0); |
---|
153 | ammus.Restitution = 1.0; |
---|
154 | } |
---|
155 | } |
---|
156 | } |
---|