1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Labyrintti : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 3000; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | SoundEffect Rajahdys = LoadSoundEffect("Rajahdys"); |
---|
19 | |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | Gravity = new Vector(0, 0); |
---|
23 | |
---|
24 | LuoKentta(); |
---|
25 | LisaaNappaimet(); |
---|
26 | |
---|
27 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
28 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
29 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
30 | } |
---|
31 | |
---|
32 | void LuoKentta() |
---|
33 | { |
---|
34 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
35 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
36 | kentta.SetTileMethod('3', LisaaTaso2); |
---|
37 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
38 | kentta.SetTileMethod('4', LisaaMiina); |
---|
39 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
40 | Level.CreateBorders(); |
---|
41 | Level.Background.Color = Color.White; |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
45 | { |
---|
46 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
47 | taso.Position = paikka; |
---|
48 | taso.Color = Color.Green; |
---|
49 | Add(taso); |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
53 | { |
---|
54 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
55 | taso.Position = paikka; |
---|
56 | taso.Color = Color.Gray; |
---|
57 | Add(taso); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void LisaaMiina(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
61 | { |
---|
62 | PhysicsObject Miina = PhysicsObject.CreateStaticObject(30, 30); |
---|
63 | Miina.Size = new Vector(30, 30); |
---|
64 | Miina.Position = paikka; |
---|
65 | Miina.Color = Color.LightGray; |
---|
66 | Miina.Tag = "Miina"; |
---|
67 | Add (Miina); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
71 | { |
---|
72 | pelaaja1 = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
73 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
74 | pelaaja1.Mass = 0.5; |
---|
75 | pelaaja1.Color = Color.LightGreen; |
---|
76 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Miina", TormaaMiinaan); |
---|
77 | Add(pelaaja1); |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | void LisaaNappaimet() |
---|
81 | { |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
84 | |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (-nopeus, 0)); |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(nopeus, 0)); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Liikuta, "Liikkuu eteenpäin", pelaaja1, new Vector(0, nopeus)); |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu taaksepäin", pelaaja1, new Vector(0, -nopeus)); |
---|
89 | |
---|
90 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
91 | |
---|
92 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (-nopeus, 0)); |
---|
93 | ControllerOne.Listen(Button.X, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, new Vector (nopeus, 0)); |
---|
94 | ControllerOne.Listen(Button.Y, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu eteenpäin", pelaaja1, new Vector (0, nopeus)); |
---|
95 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu taaksepäin", pelaaja1, new Vector (0, -nopeus)); |
---|
96 | |
---|
97 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus) |
---|
101 | { |
---|
102 | hahmo.Push(nopeus); |
---|
103 | } |
---|
104 | |
---|
105 | void EteenJaTaaksePain(PhysicsObject hahmo, double nopeus) |
---|
106 | { |
---|
107 | //hahmo.(nopeus); |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | void TormaaMiinaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Miina) |
---|
111 | { |
---|
112 | Rajahdys.Play(); |
---|
113 | MessageDisplay.Add("Osuit miinaan!"); |
---|
114 | Miina.Destroy(); |
---|
115 | } |
---|
116 | |
---|
117 | } |
---|