1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | |
---|
10 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
11 | { |
---|
12 | public AssaultRifle ase; |
---|
13 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); |
---|
14 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
15 | |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | public Pelaaja(Image pelaajanKuva) |
---|
19 | : base(pelaajanKuva) |
---|
20 | { |
---|
21 | this.KineticFriction = 1.0; |
---|
22 | this.LinearDamping = 0.9; |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | this.ase = new AssaultRifle(20, 20); |
---|
26 | //((git_gud_the_game)Game.Instance).Add(this.ase); |
---|
27 | |
---|
28 | //this.ase.Image = null; |
---|
29 | //this.ase.Color = Color.Transparent; |
---|
30 | //Timer aseenPaikka = new Timer(); |
---|
31 | //aseenPaikka.Interval = 0.01; |
---|
32 | //aseenPaikka.Timeout += delegate |
---|
33 | //{ |
---|
34 | // this.ase.Position = this.Position; |
---|
35 | //}; |
---|
36 | |
---|
37 | //aseenPaikka.Start(); |
---|
38 | this.Add(this.ase); |
---|
39 | ase.FireRate = 1; |
---|
40 | ase.CanHitOwner = false; |
---|
41 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate |
---|
42 | { |
---|
43 | this.Destroy(); |
---|
44 | this.ase.Destroy(); |
---|
45 | }; |
---|
46 | |
---|
47 | } |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | public class Vihollinen : PhysicsObject |
---|
51 | { |
---|
52 | public AssaultRifle ase; |
---|
53 | public IntMeter ElamaLaskuri; |
---|
54 | |
---|
55 | |
---|
56 | public Vihollinen(Image vihollisenKuva, int elamat) |
---|
57 | : base(vihollisenKuva) |
---|
58 | { |
---|
59 | this.KineticFriction = 1.0; |
---|
60 | this.LinearDamping = 0.9; |
---|
61 | this.ElamaLaskuri = new IntMeter(elamat, 0, elamat); |
---|
62 | |
---|
63 | this.ase = new AssaultRifle(20, 20); |
---|
64 | //((git_gud_the_game)Game.Instance).Add(this.ase); |
---|
65 | |
---|
66 | //this.ase.Image = null; |
---|
67 | //this.ase.Color = Color.Transparent; |
---|
68 | //Timer aseenPaikka = new Timer(); |
---|
69 | //aseenPaikka.Interval = 0.01; |
---|
70 | //aseenPaikka.Timeout += delegate |
---|
71 | //{ |
---|
72 | // this.ase.Position = this.Position; |
---|
73 | //}; |
---|
74 | |
---|
75 | //aseenPaikka.Start(); |
---|
76 | this.Add(this.ase); |
---|
77 | |
---|
78 | ase.FireRate = 1; |
---|
79 | ase.CanHitOwner = false; |
---|
80 | ElamaLaskuri.LowerLimit += delegate |
---|
81 | { |
---|
82 | this.ase.Destroy(); |
---|
83 | this.Destroy(); |
---|
84 | }; |
---|
85 | |
---|
86 | } |
---|
87 | } |
---|
88 | |
---|
89 | public class git_gud_the_game : PhysicsGame |
---|
90 | { |
---|
91 | Pelaaja pelaaja2; |
---|
92 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
93 | Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaajankuva"); |
---|
94 | Image kavelyVasemmalle = LoadImage("PelaajanKuvaSivuVasen"); |
---|
95 | Image kavelyOikealle = LoadImage("PelaajanKuvaSivu"); |
---|
96 | Image kavelyYlos = LoadImage("PelaajanKuvaSelka"); |
---|
97 | Image SeinanKuva = LoadImage("Seina"); |
---|
98 | Image vihollisenKuva = LoadImage("vihollisenKuva"); |
---|
99 | Image taustaKuva = LoadImage("Tausta"); |
---|
100 | Image haulikonKuva = LoadImage("haulikko"); |
---|
101 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
102 | Image FinalBoss = LoadImage("FinalBoss"); |
---|
103 | const double nopeus = 400; |
---|
104 | |
---|
105 | const int ruudunkoko =60; |
---|
106 | |
---|
107 | public override void Begin() |
---|
108 | { |
---|
109 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
110 | LuoKentta(); |
---|
111 | |
---|
112 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
113 | PelinControllit(); |
---|
114 | |
---|
115 | |
---|
116 | } |
---|
117 | void LuoKentta() |
---|
118 | { |
---|
119 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
120 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF90"), LuoPelaaja1); |
---|
121 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFD800"), LuoPelaaja2); |
---|
122 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeinä); |
---|
123 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoVihollinen); |
---|
124 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("808080"), LuoEsine); |
---|
125 | ruudut.SetTileMethod(Color.Harlequin, LuoHCVihollinen); |
---|
126 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("B6FF00"), SpawnaaHaulikko); |
---|
127 | ruudut.Execute(ruudunkoko, ruudunkoko); |
---|
128 | |
---|
129 | LuoPistelaskuri(); |
---|
130 | //Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
131 | //Level.Background.ScaleToLevelFull(); |
---|
132 | |
---|
133 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
134 | Level.Background.CreateStars(); |
---|
135 | //Camera.ZoomToLevel(); |
---|
136 | |
---|
137 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
138 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
139 | |
---|
140 | } |
---|
141 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
142 | { |
---|
143 | pelaaja1 = new Pelaaja(pelaajanKuva); |
---|
144 | pelaaja1.Size = new Vector(leveys, korkeus); |
---|
145 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
146 | Add(pelaaja1); |
---|
147 | pelaaja1.ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
148 | pelaaja1.ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
149 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
150 | |
---|
151 | pelaaja1.AngularDamping = 0.5; |
---|
152 | |
---|
153 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "ammus", AmmusOsuuPelaajaan); |
---|
154 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
155 | |
---|
156 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "Esine", Esinekerätty); |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
160 | { |
---|
161 | |
---|
162 | pelaaja2 = new Pelaaja(pelaajanKuva); |
---|
163 | pelaaja2.Size = new Vector(leveys, korkeus); |
---|
164 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
165 | Add(pelaaja2); |
---|
166 | pelaaja2.ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
167 | pelaaja2.ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
168 | |
---|
169 | pelaaja2.AngularDamping = 0.5; |
---|
170 | |
---|
171 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "ammus", AmmusOsuuPelaajaan); |
---|
172 | pelaaja2.Tag = "pelaaja"; |
---|
173 | |
---|
174 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "Esine", Esinekerätty); |
---|
175 | } |
---|
176 | |
---|
177 | void LuoSeinä(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
178 | { |
---|
179 | PhysicsObject Seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
180 | Seina.Image = SeinanKuva; |
---|
181 | Seina.Position = paikka; |
---|
182 | Add(Seina); |
---|
183 | |
---|
184 | } |
---|
185 | void LuoHCVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
186 | { |
---|
187 | LuoVihu(paikka, leveys, korkeus, 7, vihollisenKuva); |
---|
188 | } |
---|
189 | void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
190 | { |
---|
191 | LuoVihu(paikka, leveys, korkeus, 3, vihollisenKuva); |
---|
192 | } |
---|
193 | void LuoVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus, int elamat, Image vihollisenKuva) |
---|
194 | { |
---|
195 | Vihollinen vihollinen = new Vihollinen(vihollisenKuva, elamat); |
---|
196 | vihollinen.Size = new Vector(leveys, korkeus); |
---|
197 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
198 | Add(vihollinen); |
---|
199 | vihollinen.ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
200 | vihollinen.ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
201 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
202 | seuraajanAivot.Speed = 300; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
203 | seuraajanAivot.DistanceFar = 600; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
204 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta |
---|
205 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta |
---|
206 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
207 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
208 | |
---|
209 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
210 | ajastin.Interval = 1.5; |
---|
211 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
212 | { |
---|
213 | int satunnainenLuku = RandomGen.NextInt(2); |
---|
214 | Pelaaja valittuPelaaja = pelaaja1; |
---|
215 | if (satunnainenLuku == 0) valittuPelaaja = pelaaja1; |
---|
216 | if (satunnainenLuku == 1) valittuPelaaja = pelaaja2; |
---|
217 | Vector suunta = (valittuPelaaja.Position - vihollinen.ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
218 | vihollinen.ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
219 | PhysicsObject ammus = vihollinen.ase.Shoot(); |
---|
220 | if (ammus != null) |
---|
221 | { |
---|
222 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
223 | } |
---|
224 | }; |
---|
225 | ajastin.Start(); |
---|
226 | |
---|
227 | vihollinen.AngularDamping = 0.3; |
---|
228 | |
---|
229 | AddCollisionHandler(vihollinen, "ammus", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) { AmmusOsuuViholliseen(a, b, 1); }); |
---|
230 | AddCollisionHandler(vihollinen, "haulikonAmmus", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) { AmmusOsuuViholliseen(a, b, 2); }); |
---|
231 | } |
---|
232 | void PelinControllit() |
---|
233 | { |
---|
234 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1); |
---|
235 | ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "", pelaaja1); |
---|
236 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, Tahtays, "", pelaaja1); |
---|
237 | |
---|
238 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja2); |
---|
239 | ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "", pelaaja2); |
---|
240 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, Tahtays, "", pelaaja2); |
---|
241 | } |
---|
242 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) |
---|
243 | { |
---|
244 | if (tatinTila.StateVector.Angle.MainDirection == Direction.Right) |
---|
245 | { |
---|
246 | pelaaja.Image = kavelyOikealle; |
---|
247 | pelaaja.Move(new Vector(nopeus, 0)); |
---|
248 | } |
---|
249 | else if (tatinTila.StateVector.Angle.MainDirection == Direction.Left) |
---|
250 | { |
---|
251 | pelaaja.Image = kavelyVasemmalle; |
---|
252 | pelaaja.Move(new Vector(-nopeus, 0)); |
---|
253 | } |
---|
254 | else if (tatinTila.StateVector.Angle.MainDirection == Direction.Down) |
---|
255 | { |
---|
256 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
257 | pelaaja.Move(new Vector(0, -nopeus)); |
---|
258 | } |
---|
259 | else if (tatinTila.StateVector.Angle.MainDirection == Direction.Up) |
---|
260 | { |
---|
261 | pelaaja.Image = kavelyYlos; |
---|
262 | pelaaja.Move(new Vector(0,nopeus)); |
---|
263 | |
---|
264 | } |
---|
265 | //pelaaja.Move(Vector.FromLengthAndAngle(tatinTila.StateVector.Magnitude * 200, tatinTila.StateVector.Angle)); |
---|
266 | } |
---|
267 | void Tahtays(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) |
---|
268 | { |
---|
269 | pelaaja.ase.Angle = tatinTila.StateVector.Angle; |
---|
270 | } |
---|
271 | void AmmuAseella(Pelaaja pelaaja) |
---|
272 | { |
---|
273 | PhysicsObject ammus = pelaaja.ase.Shoot(); |
---|
274 | if (ammus != null) |
---|
275 | { |
---|
276 | if (pelaaja.ase.Image == haulikonKuva) |
---|
277 | { |
---|
278 | ammus.Tag = "haulikonAmmus"; |
---|
279 | } |
---|
280 | else |
---|
281 | { |
---|
282 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
283 | } |
---|
284 | } |
---|
285 | |
---|
286 | |
---|
287 | } |
---|
288 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
289 | { |
---|
290 | ammus.Destroy(); |
---|
291 | } |
---|
292 | void AmmusOsuuPelaajaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject ammus) |
---|
293 | { |
---|
294 | ((Pelaaja)pelaaja).ElamaLaskuri.Value--; |
---|
295 | } |
---|
296 | void AmmusOsuuViholliseen(PhysicsObject vihu, PhysicsObject kohde, int vahinko) |
---|
297 | { |
---|
298 | ((Vihollinen)vihu).ElamaLaskuri.Value -= vahinko; |
---|
299 | } |
---|
300 | void SpawnaaHaulikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
301 | { |
---|
302 | PhysicsObject haulikko = new PhysicsObject(haulikonKuva); |
---|
303 | haulikko.Size = new Vector(40, 40); |
---|
304 | haulikko.Position = paikka; |
---|
305 | Add(haulikko); |
---|
306 | haulikko.Tag = "haulikko"; |
---|
307 | AddCollisionHandler(haulikko, "pelaaja", PoimiHaulikko); |
---|
308 | |
---|
309 | } |
---|
310 | void PoimiHaulikko(PhysicsObject haulikko, PhysicsObject pelaaja) |
---|
311 | { |
---|
312 | Pelaaja tyyppi = pelaaja as Pelaaja; |
---|
313 | tyyppi.ase.Destroy(); |
---|
314 | |
---|
315 | tyyppi.ase = new AssaultRifle(20, 20); |
---|
316 | tyyppi.ase.FireRate = 1; |
---|
317 | tyyppi.ase.CanHitOwner = false; |
---|
318 | tyyppi.ase.Image = haulikonKuva; |
---|
319 | tyyppi.Add(tyyppi.ase); |
---|
320 | |
---|
321 | haulikko.Destroy(); |
---|
322 | |
---|
323 | } |
---|
324 | void LuoPistelaskuri() |
---|
325 | { |
---|
326 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
327 | pisteLaskuri.MaxValue = 10; |
---|
328 | pisteLaskuri.UpperLimit += delegate { KaikkiKeratty(new Vector(0, 0), ruudunkoko *1.5, ruudunkoko *1.5); }; |
---|
329 | |
---|
330 | } |
---|
331 | void KaikkiKeratty(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
332 | { |
---|
333 | |
---|
334 | LuoVihu(paikka, leveys, korkeus, 20, FinalBoss); |
---|
335 | } |
---|
336 | void LuoEsine(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
337 | { |
---|
338 | PhysicsObject juttu = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
339 | Add(juttu); |
---|
340 | juttu.Position = paikka; |
---|
341 | juttu.Tag = "Esine"; |
---|
342 | } |
---|
343 | void Esinekerätty(PhysicsObject Pelaaja, PhysicsObject Esine) |
---|
344 | { |
---|
345 | Esine.Destroy(); |
---|
346 | pisteLaskuri.Value += 1; |
---|
347 | } |
---|
348 | } |
---|