1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | |
---|
10 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
11 | { |
---|
12 | public AssaultRifle ase; |
---|
13 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); |
---|
14 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
15 | |
---|
16 | public Pelaaja(Image pelaajanKuva) : base(pelaajanKuva) |
---|
17 | { |
---|
18 | this.KineticFriction = 1.0; |
---|
19 | this.LinearDamping = 0.9; |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | this.ase = new AssaultRifle(100, 100); |
---|
23 | //((git_gud_the_game)Game.Instance).Add(this.ase); |
---|
24 | |
---|
25 | //this.ase.Image = null; |
---|
26 | //this.ase.Color = Color.Transparent; |
---|
27 | //Timer aseenPaikka = new Timer(); |
---|
28 | //aseenPaikka.Interval = 0.01; |
---|
29 | //aseenPaikka.Timeout += delegate |
---|
30 | //{ |
---|
31 | // this.ase.Position = this.Position; |
---|
32 | //}; |
---|
33 | |
---|
34 | //aseenPaikka.Start(); |
---|
35 | this.Add(this.ase); |
---|
36 | |
---|
37 | ase.FireRate = 1; |
---|
38 | ase.CanHitOwner = false; |
---|
39 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
40 | |
---|
41 | } |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | public class Vihollinen : PhysicsObject |
---|
45 | { |
---|
46 | public AssaultRifle ase; |
---|
47 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); |
---|
48 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
49 | |
---|
50 | public Vihollinen(Image vihollisenKuva) |
---|
51 | : base(vihollisenKuva) |
---|
52 | { |
---|
53 | this.KineticFriction = 1.0; |
---|
54 | this.LinearDamping = 0.9; |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | this.ase = new AssaultRifle(100, 100); |
---|
58 | //((git_gud_the_game)Game.Instance).Add(this.ase); |
---|
59 | |
---|
60 | //this.ase.Image = null; |
---|
61 | //this.ase.Color = Color.Transparent; |
---|
62 | //Timer aseenPaikka = new Timer(); |
---|
63 | //aseenPaikka.Interval = 0.01; |
---|
64 | //aseenPaikka.Timeout += delegate |
---|
65 | //{ |
---|
66 | // this.ase.Position = this.Position; |
---|
67 | //}; |
---|
68 | |
---|
69 | //aseenPaikka.Start(); |
---|
70 | this.Add(this.ase); |
---|
71 | |
---|
72 | ase.FireRate = 1; |
---|
73 | ase.CanHitOwner = false; |
---|
74 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
75 | |
---|
76 | } |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | public class git_gud_the_game : PhysicsGame |
---|
80 | { |
---|
81 | Pelaaja pelaaja2; |
---|
82 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
83 | Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaajankuva"); |
---|
84 | Image SeinanKuva = LoadImage("Seina"); |
---|
85 | Image vihollisenKuva = LoadImage("vihollisenKuva"); |
---|
86 | Image taustaKuva = LoadImage("Tausta"); |
---|
87 | public override void Begin() |
---|
88 | { |
---|
89 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
90 | LuoKentta(); |
---|
91 | |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
93 | PelinControllit(); |
---|
94 | |
---|
95 | |
---|
96 | } |
---|
97 | void LuoKentta() |
---|
98 | { |
---|
99 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
100 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
101 | ruudut.SetTileMethod(Color.Cyan, LuoPelaaja1); |
---|
102 | ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoPelaaja2); |
---|
103 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeinä); |
---|
104 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoVihollinen); |
---|
105 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
106 | //Camera.ZoomToLevel(); |
---|
107 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
108 | |
---|
109 | } |
---|
110 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
111 | { |
---|
112 | pelaaja1 = new Pelaaja(pelaajanKuva); |
---|
113 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
114 | Add(pelaaja1); |
---|
115 | pelaaja1.ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
116 | pelaaja1.ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
117 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
118 | |
---|
119 | pelaaja1.AngularDamping = 0.5; |
---|
120 | |
---|
121 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "ammus", AmmusOsuuPelaajaan); |
---|
122 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
126 | { |
---|
127 | pelaaja2 = new Pelaaja(pelaajanKuva); |
---|
128 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
129 | Add(pelaaja2); |
---|
130 | pelaaja2.ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
131 | pelaaja2.ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
132 | |
---|
133 | pelaaja2.AngularDamping = 0.5; |
---|
134 | |
---|
135 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "ammus", AmmusOsuuPelaajaan); |
---|
136 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
137 | } |
---|
138 | |
---|
139 | void LuoSeinä(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
140 | { |
---|
141 | PhysicsObject Seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
142 | Seina.Image = SeinanKuva; |
---|
143 | Seina.Position = paikka; |
---|
144 | Add(Seina); |
---|
145 | |
---|
146 | } |
---|
147 | void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
148 | { |
---|
149 | Vihollinen vihollinen = new Vihollinen(vihollisenKuva); |
---|
150 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
151 | Add(vihollinen); |
---|
152 | vihollinen.ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
153 | vihollinen.ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
154 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja"); |
---|
155 | seuraajanAivot.Speed = 300; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
156 | seuraajanAivot.DistanceFar = 600; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
157 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta |
---|
158 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta |
---|
159 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
160 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
161 | |
---|
162 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
163 | ajastin.Interval = 1.5; |
---|
164 | ajastin.Timeout += delegate { |
---|
165 | int satunnainenLuku = RandomGen.NextInt(2); |
---|
166 | Pelaaja valittuPelaaja = pelaaja1; |
---|
167 | if (satunnainenLuku == 0) valittuPelaaja = pelaaja1; |
---|
168 | if (satunnainenLuku == 1) valittuPelaaja = pelaaja2; |
---|
169 | Vector suunta = (valittuPelaaja.Position - vihollinen.ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
170 | vihollinen.ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
171 | PhysicsObject ammus = vihollinen.ase.Shoot(); |
---|
172 | if (ammus != null) |
---|
173 | { |
---|
174 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
175 | } |
---|
176 | }; |
---|
177 | ajastin.Start(); |
---|
178 | |
---|
179 | vihollinen.AngularDamping = 0.5; |
---|
180 | |
---|
181 | AddCollisionHandler(vihollinen, "ammus", AmmusOsuuViholliseen); |
---|
182 | } |
---|
183 | |
---|
184 | void PelinControllit() |
---|
185 | { |
---|
186 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja1); |
---|
187 | ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "", pelaaja1); |
---|
188 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.1, Tahtays, "", pelaaja1); |
---|
189 | |
---|
190 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick ,0.1, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja2); |
---|
191 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "", pelaaja2); |
---|
192 | ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Down, AmmuAseella, "", pelaaja1); |
---|
193 | } |
---|
194 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) |
---|
195 | { |
---|
196 | if (tatinTila.StateVector.Angle.MainDirection == Direction.Right) |
---|
197 | { |
---|
198 | pelaaja.Move(new Vector(200, 0)); |
---|
199 | } |
---|
200 | else if (tatinTila.StateVector.Angle.MainDirection == Direction.Left) |
---|
201 | { |
---|
202 | pelaaja.Move(new Vector(-200, 0)); |
---|
203 | } |
---|
204 | else if (tatinTila.StateVector.Angle.MainDirection == Direction.Down) |
---|
205 | { |
---|
206 | pelaaja.Move(new Vector(0, -200)); |
---|
207 | } |
---|
208 | else if (tatinTila.StateVector.Angle.MainDirection == Direction.Up) |
---|
209 | { |
---|
210 | pelaaja.Move(new Vector(0, 200)); |
---|
211 | } |
---|
212 | //pelaaja.Move(Vector.FromLengthAndAngle(tatinTila.StateVector.Magnitude * 200, tatinTila.StateVector.Angle)); |
---|
213 | } |
---|
214 | void Tahtays(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) |
---|
215 | { |
---|
216 | pelaaja.ase.Angle = tatinTila.StateVector.Angle; |
---|
217 | } |
---|
218 | void AmmuAseella(Pelaaja pelaaja) |
---|
219 | { |
---|
220 | PhysicsObject ammus = pelaaja.ase.Shoot(); |
---|
221 | if (ammus != null) |
---|
222 | { |
---|
223 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
224 | } |
---|
225 | |
---|
226 | } |
---|
227 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
228 | { |
---|
229 | ammus.Destroy(); |
---|
230 | } |
---|
231 | void AmmusOsuuPelaajaan(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject ammus) |
---|
232 | { |
---|
233 | ((Pelaaja)pelaaja).ElamaLaskuri.Value--; |
---|
234 | } |
---|
235 | void AmmusOsuuViholliseen(PhysicsObject vihu, PhysicsObject kohde) |
---|
236 | { |
---|
237 | ((Vihollinen)vihu).ElamaLaskuri.Value--; |
---|
238 | } |
---|
239 | } |
---|