source: 2015/30/MarkusS/Bongi_2/Bongi_2/Bongi_2/Bongi_2.cs @ 6822

Revision 6822, 4.8 KB checked in by masorval, 4 years ago (diff)

Bongi Peli

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Bongi_2 : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    Image Pallonkuva = LoadImage("Bongiiii");
15
16    PhysicsObject pallo;
17
18    PhysicsObject maila1;
19    PhysicsObject maila2;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    PhysicsObject VasenReuna;
25    PhysicsObject OikeaReuna;
26    PhysicsObject AlaReuna;
27    PhysicsObject YläReuna;
28
29
30    public override void Begin()
31    {
32        luoKentta();
33        AloitaPeli();
34        AsetaOhjaimet();
35        LisaaLaskurit();
36       
37    }
38    void AsetaOhjaimet()
39    {
40        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
41        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
42        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
43        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
44        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
45
46        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
47        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
48        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
49        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
50
51        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
52    }
53
54    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
55    {
56        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
57        {
58            maila.Velocity = Vector.Zero;
59            return;
60        }
61        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
62        {
63            maila.Velocity = Vector.Zero;
64            return;
65        }
66        maila.Velocity = nopeus;
67    }
68    void luoKentta()
69    {
70        pallo = new PhysicsObject(100.0, 100.0);
71        pallo.Image = Pallonkuva;
72        //pallo.Shape = Shape.Circle;
73        Add(pallo);
74        pallo.X = 200.0;
75        pallo.Y = 0.0;
76        VasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
77        VasenReuna.Restitution = 1.0;
78        VasenReuna.IsVisible = false;
79        pallo.Restitution = (1.0);
80        Level.Background.Color = Color.Black;
81        Camera.ZoomToLevel();
82        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
83        OikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
84        OikeaReuna.Restitution = 1.0;
85        OikeaReuna.IsVisible = false;
86        AlaReuna = Level.CreateBottomBorder();
87        AlaReuna.Restitution = 1.0;
88        AlaReuna.IsVisible = false;
89        YläReuna = Level.CreateTopBorder();
90        YläReuna.Restitution = 1.0;
91        YläReuna.IsVisible = false;
92
93
94        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
95        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
96
97    }
98    void AloitaPeli()
99    {
100        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
101        pallo.Hit(impulssi);
102    }
103    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
104    {
105        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
106        maila.Shape = Shape.Rectangle;
107        maila.X = x;
108        maila.Y = y;
109        maila.Restitution = 1.0;
110        Add(maila);
111        return maila;
112    }
113    void LisaaLaskurit()
114    {
115        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
116        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
117    }
118    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
119    {
120        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
121        laskuri.MaxValue = 10;
122        Label naytto = new Label();
123        naytto.BindTo(laskuri);
124        naytto.X = x;
125        naytto.Y = y;
126        naytto.TextColor = Color.White;
127        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
128        naytto.Color = Level.Background.Color;
129        Add(naytto);
130        return laskuri;
131    }
132    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
133    {
134        if (kohde == OikeaReuna)
135        {
136            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
137        }
138        else if (kohde == VasenReuna)
139        {
140            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
141        }
142
143    }
144    const double PALLON_MIN_NOPEUS = 500;
145
146    protected override void Update(Time time)
147    {
148        if (pallo != null && Math.Abs(pallo.Velocity.X) < PALLON_MIN_NOPEUS)
149        {
150            pallo.Velocity = new Vector(pallo.Velocity.X * 1.1, pallo.Velocity.Y);
151        }
152        base.Update(time);
153    }
154}
155
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.