source: 2015/30/JuliaN/Hajottaa/Hajottaa/Hajottaa/Hajottaa.cs @ 6865

Revision 6865, 4.2 KB checked in by jupipana, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Hajottaa : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 600;
12    const double hyppyNopeus = 850;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image piikkiKuva = LoadImage("Piikki");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("Hiirus");
19    Image hahmoKuva = LoadImage("Sneik");
20    Image tasoKuva = LoadImage("Gradient");
21    Image taustaKuva = LoadImage("FireGradient");
22
23
24
25    public override void Begin()
26    {
27        AloitaPeli();
28    }
29
30    void AloitaPeli()
31    {
32        ClearAll();
33        Gravity = new Vector(0, -1000);
34
35        LuoKentta();
36        LisaaNappaimet();
37
38        Camera.Follow(pelaaja1);
39        Camera.ZoomFactor = 1.2;
40        Camera.StayInLevel = true;
41    }
42
43    void LuoKentta()
44    {
45        ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("FinalKentta");
46        kentta.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso);
47        kentta.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF00DC"), LisaaTahti);
48        kentta.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4CFF00"), LisaaPelaaja);
49        kentta.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFD800"), LisaaPiikki);
50        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
51        Level.CreateBorders();
52        Level.Background.Color = Color.Black;
53        Level.Background.Image = taustaKuva;
54        Level.Background.TileToLevel();
55    }
56
57    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
60        taso.Position = paikka;
61        taso.Color = Color.Green;
62        taso.Image = tasoKuva;
63        Add(taso);
64    }
65
66    void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
69        piikki.Color = Color.Blue;
70        piikki.Tag = "pahis";
71        piikki.Image = piikkiKuva;
72        piikki.Position = paikka;
73        Add(piikki);
74    }
75
76    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
77    {
78        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
79        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
80        tahti.Position = paikka;
81        tahti.Image = tahtiKuva;
82        tahti.Tag = "tahti";
83        Add(tahti);
84    }
85
86    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
89        pelaaja1.Position = paikka;
90        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
91        AddCollisionHandler(pelaaja1, "pahis", PelaajaOsuu);
92        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", CollisionHandler.PlaySound("Eating"));
93        AddCollisionHandler(pelaaja1, "pahis", CollisionHandler.PlaySound("Hmm"));
94        pelaaja1.Image = hahmoKuva;
95        pelaaja1.Tag = "hahmo";
96        Add(pelaaja1);
97    }
98
99    void LisaaNappaimet()
100    {
101        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
103
104        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
105        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
106        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
107    }
108
109    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
110    {
111        hahmo.Walk(nopeus);
112    }
113
114    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
115    {
116        hahmo.Jump(nopeus);
117    }
118
119    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
120    {
121        MessageDisplay.Add("Söit hiirun!");
122        tahti.Destroy();
123    }
124
125    void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
126    {
127        PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
128        vihollinen.Position = paikka;
129        Add(vihollinen);
130    }
131
132    void PelaajaOsuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde)
133    {
134        AloitaPeli();
135        MessageDisplay.Add("Sinusta tehtiin käsilaukku");
136    }
137
138}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.