1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Hajottaa : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 600; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 850; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | |
---|
17 | Image piikkiKuva = LoadImage("Piikki"); |
---|
18 | Image tahtiKuva = LoadImage("Hiirus"); |
---|
19 | Image hahmoKuva = LoadImage("Sneik"); |
---|
20 | Image tasoKuva = LoadImage("Gradient"); |
---|
21 | Image taustaKuva = LoadImage("FireGradient"); |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | public override void Begin() |
---|
26 | { |
---|
27 | AloitaPeli(); |
---|
28 | } |
---|
29 | |
---|
30 | void AloitaPeli() |
---|
31 | { |
---|
32 | ClearAll(); |
---|
33 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
34 | |
---|
35 | LuoKentta(); |
---|
36 | LisaaNappaimet(); |
---|
37 | |
---|
38 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
39 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
40 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
41 | } |
---|
42 | |
---|
43 | void LuoKentta() |
---|
44 | { |
---|
45 | ColorTileMap kentta = ColorTileMap.FromLevelAsset("FinalKentta"); |
---|
46 | kentta.SetTileMethod(Color.Black, LisaaTaso); |
---|
47 | kentta.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF00DC"), LisaaTahti); |
---|
48 | kentta.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4CFF00"), LisaaPelaaja); |
---|
49 | kentta.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFD800"), LisaaPiikki); |
---|
50 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
51 | Level.CreateBorders(); |
---|
52 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
53 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
54 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
58 | { |
---|
59 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
60 | taso.Position = paikka; |
---|
61 | taso.Color = Color.Green; |
---|
62 | taso.Image = tasoKuva; |
---|
63 | Add(taso); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
67 | { |
---|
68 | PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
69 | piikki.Color = Color.Blue; |
---|
70 | piikki.Tag = "pahis"; |
---|
71 | piikki.Image = piikkiKuva; |
---|
72 | piikki.Position = paikka; |
---|
73 | Add(piikki); |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
77 | { |
---|
78 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
79 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
80 | tahti.Position = paikka; |
---|
81 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
82 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
83 | Add(tahti); |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
87 | { |
---|
88 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
89 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
90 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
91 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "pahis", PelaajaOsuu); |
---|
92 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", CollisionHandler.PlaySound("Eating")); |
---|
93 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "pahis", CollisionHandler.PlaySound("Hmm")); |
---|
94 | pelaaja1.Image = hahmoKuva; |
---|
95 | pelaaja1.Tag = "hahmo"; |
---|
96 | Add(pelaaja1); |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | void LisaaNappaimet() |
---|
100 | { |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
103 | |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
106 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
110 | { |
---|
111 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
115 | { |
---|
116 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
117 | } |
---|
118 | |
---|
119 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
120 | { |
---|
121 | MessageDisplay.Add("Söit hiirun!"); |
---|
122 | tahti.Destroy(); |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
126 | { |
---|
127 | PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
128 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
129 | Add(vihollinen); |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | void PelaajaOsuu(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
133 | { |
---|
134 | AloitaPeli(); |
---|
135 | MessageDisplay.Add("Sinusta tehtiin käsilaukku"); |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | } |
---|