source: 2015/30/JoonasA/MazeRun/MazeRun/MazeRun/MazeRun.cs @ 6935

Revision 6935, 5.4 KB checked in by misakana, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class MazeRun : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 250;
12    const double hyppyNopeus = 700;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    Image lintuKuva = LoadImage("bird2");
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Boy");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("Coin");
19    Image lintu2Kuva = LoadImage("Drink");
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34    void LuoKentta()
35    {
36
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('D', lisaalintu2);
39        kentta.SetTileMethod('B', lisaalintu);
40        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
41        kentta.SetTileMethod('*', LisaaCoin);
42        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.LightBlue, Color.SkyBlue);
46    }
47    void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        pelaaja1 = new PlatformCharacter(10, 10);
50        pelaaja1.Position = paikka;
51        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Drink", TormaaCoin);
52        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Coin", Tormaalintu);
53        Add(pelaaja1);
54    }
55
56    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        taso.Position = paikka;
60
61        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
62        Add(taso);
63    }
64
65    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
68        taso.Position = paikka;
69        taso.Color = Color.Green;
70        Add(taso);
71    }
72
73    void LisaaCoin(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
74    {
75        PhysicsObject Coin = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
76        Coin.IgnoresCollisionResponse = true;
77        Coin.Position = paikka;
78        Coin.Image = tahtiKuva;
79        Coin.Tag = "Coin";
80        Add(Coin);
81    }
82    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
83    {
84        PhysicsObject lintu2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
85        lintu2.IgnoresCollisionResponse = true;
86        lintu2.Position = paikka;
87        lintu2.Image = tahtiKuva;
88        lintu2.Tag = "lintu2";
89        Add(lintu2);
90    }
91
92    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
93    {
94        pelaaja1 = new PlatformCharacter(70.0, 50.0);
95        pelaaja1.Position = paikka;
96        pelaaja1.Mass = 4.0;
97        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
98        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Coin", Tormaalintu);
99        AddCollisionHandler(pelaaja1, "Drink", TormaaCoin);
100        Add(pelaaja1);
101    }
102    void LisaaNappaimet()
103    {
104        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
105        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
106
107        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
108        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
109        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
110
111        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
112
113        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
114        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
115        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
116
117        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
118    }
119
120    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
121    {
122        hahmo.Walk(nopeus);
123    }
124
125    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
126    {
127        hahmo.Jump(nopeus);
128    }
129
130
131    void Tormaalintu(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject lintu)
132    {
133        maaliAani.Play();
134        MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!");
135        lintu.Destroy();
136    }
137    void lisaalintu(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
138    {
139        PhysicsObject lintu = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
140        lintu.IgnoresCollisionResponse = false;
141        lintu.Position = paikka;
142        lintu.Image = lintuKuva;
143        lintu.Tag = "lintu";
144        Add(lintu);
145    }
146    void lisaalintu2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
147    {
148        PhysicsObject lintu2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
149        lintu2.IgnoresCollisionResponse = true;
150        lintu2.Position = paikka;
151        lintu2.Image = lintu2Kuva;
152        lintu2.Tag = "lintu2";
153        Add(lintu2);
154    }
155    void TormaaCoin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject lintu2)
156    {
157        maaliAani.Play();
158        MessageDisplay.Add("Keräsit juoman!");
159        lintu2.Destroy();
160    }
161
162}
163
164
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.