source: 2015/30/JenniN/pong/pong/pong/pong.cs @ 6810

Revision 6810, 4.7 KB checked in by sieerinn, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16
17   
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31       
32
33        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
34        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
40        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
41        pallo.Shape = Shape.Circle;
42        pallo.X = 0.0;
43        pallo.Y = 0.0;
44        pallo.Restitution = 1.0;
45
46        Add(pallo);
47        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
48        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
49        maila2 = LuoMaila(Level.Right -20.0, 0.09);
50
51        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
52        vasenReuna.Restitution = 1.0;
53        vasenReuna.IsVisible = false;
54
55        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
56        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
57        oikeaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
60        ylaReuna.Restitution = 1.0;
61        ylaReuna.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
64        alaReuna.Restitution = 1.0;
65        alaReuna.IsVisible = false;
66
67
68        Level.Background.Color = Color.Purple;
69
70        Camera.ZoomToLevel();
71    }
72
73    void AloitaPeli()
74    {
75        Vector impulssi = new Vector(400.0, 0.0);
76        pallo.Hit(impulssi);
77    }
78
79    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
80    {
81        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
82        maila.Shape = Shape.Rectangle;
83        maila.X = x;
84        maila.Y = y;
85        maila.Restitution = 1.0;
86        Add(maila);
87        return maila;
88    }
89
90    void AsetaOhjaimet()
91    {
92       
93        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
95
96        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
97        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
98
99
100
101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
103        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
104        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
105
106
107
108        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
109        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
110    }
111
112    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
113    {
114        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
115        {
116            maila.Velocity = Vector.Zero;
117            return;
118        }
119        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
120        {
121            maila.Velocity = Vector.Zero;
122            return;
123        }
124        maila.Velocity = nopeus;
125    }
126
127    void LisaaLaskurit()
128    {
129        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
130        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
131    }
132
133    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
134    {
135        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
136        laskuri.MaxValue = 10;
137
138        Label naytto = new Label();
139        naytto.BindTo(laskuri);
140        naytto.X = x;
141        naytto.Y = y;
142        naytto.TextColor = Color.White;
143        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
144        naytto.Color = Level.Background.Color;
145        Add(naytto);
146
147
148        return laskuri;
149    }
150
151
152
153    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
154    {
155        if (kohde == oikeaReuna)
156        {
157            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
158        }
159        else if (kohde == vasenReuna)
160        {
161            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
162        }
163    }
164}
165
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.