source: 2015/30/EmilL/Kari-O-Peli/Kari-O-Peli/Kari-O-Peli/Kari_O_Peli.cs @ 10335

Revision 6875, 2.4 KB checked in by jupipana, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Kari_O_Peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    public override void Begin()
18    {
19        Gravity = new Vector(0, -1000);
20
21        LuoKentta();
22        LisaaNappaimet();
23
24        Camera.Follow(pelaaja1);
25        Camera.ZoomFactor = 1.2;
26        Camera.StayInLevel = true;
27    }
28
29    void LuoKentta()
30    {
31        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
32        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
33       
34        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
35        Level.CreateBorders();
36        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
37    }
38
39    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
40    {
41        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
42        taso.Position = paikka;
43        taso.Color = Color.Green;
44        Add(taso);
45    }
46
47   
48
49 
50
51    void LisaaNappaimet()
52    {
53        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
54        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
55
56        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
57        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
58        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
59
60        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
61
62        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
63        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
64        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
65
66        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
67    }
68
69    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
70    {
71        hahmo.Walk(nopeus);
72    }
73
74    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
75    {
76        hahmo.Jump(nopeus);
77    }
78
79   
80}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.