1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class SpaceAdventure : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
12 | AssaultRifle ase; |
---|
13 | Image CoolAlusKuva = LoadImage("cool alus"); |
---|
14 | Image CoolHyvisalus = LoadImage("coolhyvisalus"); |
---|
15 | Image CoolAsteroidi = LoadImage("cool asteroid bu"); |
---|
16 | Image taustaKuva = LoadImage("cool space"); |
---|
17 | Image Laser = LoadImage("laser"); |
---|
18 | Image Boss = LoadImage("Boss Ship_zpspn6osve5"); |
---|
19 | Image Vihollinenalus = LoadImage("enemy ship 2"); |
---|
20 | |
---|
21 | double eteenpain = 500; |
---|
22 | double kaantyminen = 800; |
---|
23 | |
---|
24 | public override void Begin() |
---|
25 | { |
---|
26 | LuoKentta(); |
---|
27 | |
---|
28 | Camera.Zoom(2.5); |
---|
29 | Camera.FollowedObject = pelaaja; |
---|
30 | Level.Background.CreateStars(); |
---|
31 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, eteenpain, 1); |
---|
32 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, kaantyminen, 2); |
---|
33 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, kaantyminen, 3); |
---|
34 | |
---|
35 | Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, Pause, "Pysäyttää pelin"); |
---|
36 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja); |
---|
37 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | void LiikutaPelaajaa(double voima, int miten) |
---|
41 | { |
---|
42 | switch (miten) |
---|
43 | { |
---|
44 | case 1: |
---|
45 | pelaaja.Push(Vector.FromLengthAndAngle(voima, pelaaja.Angle)); |
---|
46 | break; |
---|
47 | case 2: |
---|
48 | pelaaja.ApplyTorque(voima); |
---|
49 | break; |
---|
50 | case 3: |
---|
51 | pelaaja.ApplyTorque(-voima); |
---|
52 | break; |
---|
53 | case 4: |
---|
54 | break; |
---|
55 | default: |
---|
56 | break; |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | } |
---|
60 | |
---|
61 | void LuoKentta() |
---|
62 | { |
---|
63 | //1. Luetaan kuva uuteen ColorTileMappiin, kuvan nimen perässä ei .png-päätettä. |
---|
64 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("cool tausta"); |
---|
65 | |
---|
66 | //2. Kerrotaan mitä aliohjelmaa kutsutaan, kun tietyn värinen pikseli tulee vastaan kuvatiedostossa. |
---|
67 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FFFF"), LuoPelaaja); |
---|
68 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoVihollinen); |
---|
69 | ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoAsteroidi); |
---|
70 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF0000"), LuoVihollinen2); |
---|
71 | |
---|
72 | //Level.CreateBorders(); |
---|
73 | Level.CreateBorders(); |
---|
74 | |
---|
75 | //3. Execute luo kentän |
---|
76 | // Parametreina leveys ja korkeus |
---|
77 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
78 | } |
---|
79 | void LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
80 | { |
---|
81 | |
---|
82 | //pelaaja = new PhysicsObject(10, 10); |
---|
83 | pelaaja = new PhysicsObject(CoolHyvisalus); |
---|
84 | pelaaja.Restitution = 1.0; |
---|
85 | pelaaja.Color = Color.Blue; |
---|
86 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
87 | pelaaja.AngularDamping = 0.9; |
---|
88 | |
---|
89 | ase = new AssaultRifle(1,1); |
---|
90 | |
---|
91 | |
---|
92 | Add(pelaaja); |
---|
93 | pelaaja.Add(ase); |
---|
94 | } |
---|
95 | void LuoVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
96 | { |
---|
97 | PhysicsObject Vihollinen = new PhysicsObject(CoolAlusKuva); |
---|
98 | Vihollinen.Position = paikka; |
---|
99 | Add(Vihollinen); |
---|
100 | Vihollinen.Tag = "pahis"; |
---|
101 | |
---|
102 | //AddCollisionHandler(Laser, CollisionHandler.ExplodeTarget(150, false)); |
---|
103 | |
---|
104 | |
---|
105 | //Tehdään uudet satunnaisaivot, jotka liikkuvat nopeudella 200 |
---|
106 | RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(150); |
---|
107 | |
---|
108 | //Ominaisuuksien muokkaaminen |
---|
109 | satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 3; |
---|
110 | |
---|
111 | //Aivot käyttöön oliolle |
---|
112 | Vihollinen.Brain = satunnaisAivot; |
---|
113 | |
---|
114 | } |
---|
115 | void LuoAsteroidi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
116 | { |
---|
117 | //PhysicsObject Asteroidi = new PhysicsObject(10, 10); |
---|
118 | PhysicsObject Asteroidi = new PhysicsObject(CoolAsteroidi); |
---|
119 | Asteroidi.Color = Color.Red; |
---|
120 | Asteroidi.Position = paikka; |
---|
121 | Add(Asteroidi); |
---|
122 | |
---|
123 | } |
---|
124 | void LuoVihollinen2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
125 | { |
---|
126 | //PhysicsObject Vihollinen2 = new PhysicsObject(10, 10); |
---|
127 | PhysicsObject Vihollinen2 = new PhysicsObject(Vihollinenalus); |
---|
128 | Vihollinen2.Color = Color.Gold; |
---|
129 | Vihollinen2.Position = paikka; |
---|
130 | Add(Vihollinen2); |
---|
131 | Vihollinen2.Tag = "pahis2"; |
---|
132 | |
---|
133 | } |
---|
134 | |
---|
135 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
136 | { |
---|
137 | |
---|
138 | |
---|
139 | } |
---|
140 | void AmmuAseella(PhysicsObject pelaaja) |
---|
141 | { |
---|
142 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
143 | |
---|
144 | if (ammus != null) |
---|
145 | { |
---|
146 | ammus.Size *= 0.5; |
---|
147 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
148 | ammus.Image = Laser; |
---|
149 | } |
---|
150 | } |
---|
151 | } |
---|