source: 2015/30/EliasHy/PongDong/PongDong/PongDong/PongDong.cs @ 6886

Revision 6886, 4.7 KB checked in by misakana, 4 years ago (diff)

peli

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class PongDong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    public override void Begin()
26    {
27
28        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
29        LuoKentta();
30        AloitaPeli();
31        LisaaLaskurit();
32        AsetaOhjaimet();
33
34
35
36
37    }
38    void AsetaOhjaimet()
39    {
40        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
41        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
42        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
43        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
44
45        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuttaa mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
46        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
47        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2 Liikuttaa mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
48        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
49
50        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "näytä ohjeet");
51        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
52    }
53    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
54    {
55        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
56        {
57
58            maila.Velocity = Vector.Zero;
59            return;
60        }
61        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
62        {
63            maila.Velocity = Vector.Zero;
64            return;
65
66        }
67        maila.Velocity = nopeus;
68
69    }
70
71    void LuoKentta()
72    {
73        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
74        Add(pallo);
75        pallo.Shape = Shape.Circle;
76        pallo.X = -200.0;
77        pallo.Y = 0.0;
78
79        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
80        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
81        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
82
83
84        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
85        vasenReuna.Restitution = 1.0;
86        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
87        vasenReuna.IsVisible = false;
88
89        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
90        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
91        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
92        oikeaReuna.IsVisible = false;
93
94        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
95        ylaReuna.Restitution = 1.0;
96        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
97        ylaReuna.IsVisible = false;
98
99        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
100        alaReuna.Restitution = 1.0;
101        alaReuna.IsVisible = false;
102        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
103
104
105        pallo.Restitution = 1.0;
106        Level.Background.Color = Color.Black;
107        Camera.ZoomToLevel();
108    }
109
110    void AloitaPeli()
111    {
112        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
113        pallo.Hit(impulssi);
114    }
115    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
116    {
117
118        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
119        maila.Shape = Shape.Rectangle;
120        maila.X = x;
121        maila.Y = y;
122        maila.Restitution = 1.0;
123        Add(maila);
124        return maila;
125
126    }
127    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
128    {
129        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
130        laskuri.MaxValue = 10;
131        Label naytto = new Label();
132        naytto.BindTo(laskuri);
133        naytto.X = x;
134        naytto.Y = y;
135        naytto.TextColor = Color.White;
136        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
137        naytto.Color = Level.Background.Color;
138        Add(naytto);
139
140        return laskuri;
141    }
142    void LisaaLaskurit()
143    {
144        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
145        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
146
147    }
148    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
149    {
150        if (kohde == oikeaReuna)
151        {
152            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
153        }
154        else if (kohde == vasenReuna)
155        {
156            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
157        }
158    }
159}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.