source: 2015/30/EemilR/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli/Tasohyppelypeli.cs @ 6838

Revision 6838, 4.2 KB checked in by misakana, 5 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 900;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("hahmo");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
19    Image avainKuva = LoadImage("Avain");
20
21    int avaintenmaara = 0;
22   
23
24    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
25
26   
27   
28
29    public override void Begin()
30    {
31        Gravity = new Vector(0, -1000);
32
33        LuoKentta();
34        LisaaNappaimet();
35
36        // = true;
37        Camera.Follow(pelaaja1);
38        Camera.ZoomFactor = 1.0;
39        Camera.StayInLevel = true;
40       
41    }
42
43    void LuoKentta()
44    {
45        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
46        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
47        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
48        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
49        kentta.SetTileMethod('A', LisaaAvain);
50        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
51        Level.CreateBorders();
52        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Brown);
53    }
54
55    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        taso.Position = paikka;
59        taso.Color = Color.Ruby;
60        Add(taso);
61    }
62
63    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
66        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
67        tahti.Position = paikka;
68        tahti.Image = tahtiKuva;
69        tahti.Tag = "tahti";
70        Add(tahti);
71    }
72
73    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
74    {
75        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
76        pelaaja1.Position = paikka;
77        pelaaja1.Mass = 4.0;
78        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
79        AddCollisionHandler(pelaaja1, "avain", TormaaAvaimeen);
80        pelaaja1.Shape = Shape.FromImage(pelaajanKuva);
81        Add(pelaaja1);
82
83        Label avaimet = new Label(50.0, 50.0);
84        avaimet.Color = Color.Red;
85        avaimet.Text = "Avainten maara";
86        avaimet.X = 0.0;
87        avaimet.Y = 0.0;
88    }
89
90    void LisaaNappaimet()
91    {
92        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
93        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
94
95        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
96        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
98
99        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
100
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
102        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
103        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
104
105        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
106    }
107
108    void LisaaAvain(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
109    {
110        PhysicsObject avain = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
111        avain.IgnoresCollisionResponse = true;
112        avain.Position = paikka;
113        avain.Image = avainKuva;
114        avain.Tag = "avain";
115        Add(avain);
116    }   
117
118    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
119    {
120        hahmo.Walk(nopeus);
121    }
122
123    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
124    {
125        hahmo.Jump(nopeus);
126    }
127
128    void TormaaAvaimeen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
129    {
130        maaliAani.Play();
131        MessageDisplay.Add("Sait avaimen!");
132        tahti.Destroy();
133
134        IntMeter avaimet
135   
136    }
137}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.