source: 2015/30/CamillaT/YouCombat/YouCombat/YouCombat/YouCombat.cs @ 6941

Revision 6941, 4.2 KB checked in by picakrty, 5 years ago (diff)

Hahmojen animaatiot Done. Rajat luotu

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class YouCombat : PhysicsGame
10{
11
12    PlatformCharacter rauski;
13    PlatformCharacter miisas;
14    //PlatformCharacter soikku;
15
16    Image tubecon = LoadImage("TubeCombat - tausta");
17    Image rauskinKuva = LoadImage("TubeCombat - Rauski");
18    Image miisasinKuva = LoadImage("TubeCombat - Miisas");
19    Image soikunKuva = LoadImage("TubeCombat - Soikku");
20
21    PlatformCharacter pelaaja1;
22    PlatformCharacter pelaaja2;
23
24    double nopeus = 400.0;
25    double hyppynopeus = 800.0;
26
27
28    public override void Begin()
29    {
30        // TODO Maisema valmis. Hahmoille hyppy ja hyökkäys animaatiot??? Nosta alarajaa! Menuvalikko ja musiikki!
31        LuoKentta();
32        Hahmot();
33        PeliMusiikit();
34        HahmojenAnimaatiot();
35        pelaaja1 = rauski;
36        pelaaja2 = miisas;
37        HahmojenOhjaus();
38
39    }
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        Level.Width = Screen.Width;
44        Level.Height = Screen.Height;
45
46        GameObject tausta = new GameObject(Level.Width, Level.Height);
47        tausta.Image = tubecon;
48        Add(tausta, -3);
49
50        Surface alaReuna = Surface.CreateBottom(Level);
51        Add(alaReuna);
52
53        Level.CreateBorders();
54
55        Gravity = new Vector(0.0, -700.0);
56    }
57
58    void Hahmot()
59    {
60        rauski = new PlatformCharacter(270, 450);
61        miisas = new PlatformCharacter(270, 450);
62        //soikku = new PlatformCharacter(270, 450);
63
64        rauski.X = 560.00;
65        rauski.Y = -200.0;
66
67        miisas.X = -650.00;
68        miisas.Y = -200.0;
69
70        //soikku.X = -500.00;
71        //soikku.Y = -200.0;
72
73        rauski.Image = rauskinKuva;
74        miisas.Image = miisasinKuva;
75        //soikku.Image = soikunKuva;
76
77        Add(rauski);
78        Add(miisas);
79        //Add(soikku);
80
81    }
82
83
84    void HahmojenAnimaatiot()
85    {
86
87       Animation rauskinKavely = LoadAnimation("Rauski");
88       rauski.AnimWalk = rauskinKavely;
89       rauski.AnimIdle = new Animation(rauskinKuva);
90        //Rauskin hyppy!
91       
92        Animation miisaksenKavely = LoadAnimation("Miisas");
93        miisas.AnimWalk = miisaksenKavely;
94        miisas.AnimWalk.FPS = 5;
95        miisas.AnimIdle = new Animation(miisasinKuva);
96        //Animaatiot Miisaskelle!
97         
98
99    }
100
101
102
103    void HahmojenOhjaus()
104    {
105        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liiku Vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
106        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Hyppy Ylos", pelaaja1, hyppynopeus);
107        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liiku Oikealle", pelaaja1, nopeus);
108
109        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liiku Vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
110        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Hyppy Ylos", pelaaja2, hyppynopeus);
111        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liiku Oikealle", pelaaja2, nopeus);
112
113        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
114
115        //Koita saada toimii. Luo menuValikko -_-"
116       
117
118    }
119
120    void Hyppaa(PlatformCharacter pelaaja, double suunta)
121    {
122        pelaaja.Jump(suunta);
123    }
124
125    void Liikuta(PlatformCharacter pelaaja, double suunta)
126    {
127        pelaaja.Walk(suunta);
128    }
129
130
131    void VihollinenKuolee()
132    {
133
134        miisas.Destroy();
135
136        //Tännekki Elämää
137    }
138
139    void PeliMusiikit()
140    {
141        MediaPlayer.PlayFromURL("https://www.youtube.com/watch?v=sJHIbb3vdNM/musaa.mp3");
142
143        MediaPlayer.IsRepeating = true;
144    }
145
146    class Vihu : PhysicsObject
147    {
148        private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3);
149        public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } }
150
151        public Vihu(double leveys, double korkeus)
152            : base(leveys, korkeus)
153        {
154            elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); };
155        }
156
157        void Menu()
158        { 
159       
160        }
161
162 
163
164        void Rajahtukset()
165        {
166            //  AddCollisionHandler(pelaaja1, Pelaaja1Tormasi);
167
168
169        }
170    }
171}
172     
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.