source: 2015/27/VilleHy/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2.cs @ 6652

Revision 6652, 3.6 KB checked in by misakana, 5 years ago (diff)

lisätiin kuvat ja aseet

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli2 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    Image pelaajan1Kuva = LoadImage("pelaaja");
18    Image pelaajan2Kuva = LoadImage("pelaaja2");
19    AssaultRifle pelaajan1ase;
20
21   
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
40        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
41       
42        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
43        kentta.SetTileMethod('K', LisaaPelaaja2);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        kentta.Optimize('#');
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
48    }
49
50    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
51    {
52        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
53        taso.Position = paikka;
54        taso.Color = Color.Green;
55        Add(taso);
56    }
57
58   
59     
60   
61
62    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
65        pelaaja1.Position = paikka;
66        pelaaja1.Mass = 4.0;
67        pelaaja1.Image = pelaajan1Kuva;
68        Add(pelaaja1);
69
70        pelaajan1ase = new AssaultRifle(leveys * 0.3, korkeus * 0.2);
71        pelaaja1.Weapon = pelaajan1ase;
72    }
73    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
74    {
75        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
76        pelaaja2.Position = paikka;
77        pelaaja2.Mass = 4.0;
78        pelaaja2.Image = pelaajan2Kuva;
79        Add(pelaaja2);
80}
81    void LisaaNappaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85
86        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
87        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
89
90        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
91
92        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
93        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
94        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
95
96        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
98        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
99    }
100
101    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
102    {
103        hahmo.Walk(nopeus);
104    }
105
106    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
107    {
108        hahmo.Jump(nopeus);
109    }
110}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.