1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Hundreddays : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image wallimage = LoadImage("seinä"); |
---|
12 | Image pelaajankuva = LoadImage("ukkeli2"); |
---|
13 | Image pelaajankuva1 = LoadImage("ukkeli1"); |
---|
14 | Image groundImage = LoadImage("lattia"); |
---|
15 | Image zombinkuva = LoadImage("zombie"); |
---|
16 | Image valonkuva = LoadImage("valo"); |
---|
17 | Image laatikonkuva = LoadImage("laatikko"); |
---|
18 | PhysicsObject ukkeli2; |
---|
19 | PhysicsObject ukkeli1; |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | //Kuinka nopeasti ukkeli liikkuu maksimissaan |
---|
23 | double maxLiikkuminen = 1800.0; |
---|
24 | int AmmuksetLaatikosta = 100; |
---|
25 | |
---|
26 | AssaultRifle ase; |
---|
27 | AssaultRifle ase2; |
---|
28 | public override void Begin() |
---|
29 | { |
---|
30 | |
---|
31 | LuoKentta(); |
---|
32 | AsetaOhjaimet(); |
---|
33 | |
---|
34 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
35 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
36 | } |
---|
37 | void LuoLattia(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
38 | { |
---|
39 | GameObject lattia = new GameObject(leveys, korkeus); |
---|
40 | |
---|
41 | lattia.Position = paikka; |
---|
42 | Add(lattia, -1); |
---|
43 | lattia.Image = groundImage; |
---|
44 | |
---|
45 | } |
---|
46 | |
---|
47 | void LuoKentta() |
---|
48 | { |
---|
49 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenttä"); |
---|
50 | |
---|
51 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoPelaaja1); |
---|
52 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("4CFF00"), LuoPelaaja2); |
---|
53 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF0000"), Luozombi); |
---|
54 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF006E"), Luolaatikko); |
---|
55 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
56 | ruudut.SetTileMethod(Color.Gray, LuoLattia); |
---|
57 | ruudut.Execute(20, 20); |
---|
58 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
59 | GameObject pimeys = new GameObject(Level.Width,Level.Height); |
---|
60 | pimeys.Color = new Color(0, 0, 0, 100); |
---|
61 | Add(pimeys,2); |
---|
62 | |
---|
63 | } |
---|
64 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
65 | { |
---|
66 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
67 | taso.Position = paikka; |
---|
68 | taso.Image = wallimage; |
---|
69 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
70 | Add(taso); |
---|
71 | |
---|
72 | |
---|
73 | } |
---|
74 | void Luozombi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
75 | { |
---|
76 | |
---|
77 | Zombi zombi = new Zombi(40, 20); |
---|
78 | zombi.Image = zombinkuva; |
---|
79 | zombi.FlipImage(); |
---|
80 | zombi.AngularDamping = 0.8; |
---|
81 | zombi.Tag = "zombi"; |
---|
82 | Add(zombi); |
---|
83 | |
---|
84 | AddCollisionHandler(zombi, "ammus", delegate(PhysicsObject z, PhysicsObject ammus) |
---|
85 | { |
---|
86 | Zombi zo = z as Zombi; |
---|
87 | zo.ElamaLaskuri.Value--; |
---|
88 | }); |
---|
89 | |
---|
90 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("ukkeli"); |
---|
91 | seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true; |
---|
92 | RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(); |
---|
93 | seuraajanAivot.Speed = 50; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
94 | seuraajanAivot.DistanceFar = 150; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
95 | seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true; |
---|
96 | seuraajanAivot.FarBrain = satunnaisAivot; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana |
---|
97 | satunnaisAivot.ChangeMovementSeconds = 3; |
---|
98 | |
---|
99 | //Aivot käyttöön oliolle |
---|
100 | zombi.Brain = seuraajanAivot; |
---|
101 | |
---|
102 | Timer nakyvyysAjastin = new Timer(); |
---|
103 | nakyvyysAjastin.Interval = 0.05; |
---|
104 | nakyvyysAjastin.Timeout += delegate { TarkistaNakyvyys(zombi); }; |
---|
105 | nakyvyysAjastin.Start(); |
---|
106 | } |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | |
---|
110 | void AsetaOhjaimet() |
---|
111 | { |
---|
112 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", ukkeli2); |
---|
113 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Down, AmmuAseella, "ammu", ase2); |
---|
114 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", ukkeli1); |
---|
115 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Down, AmmuAseella, "ammu", ase); |
---|
116 | //Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, |
---|
117 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
118 | //Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, |
---|
119 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
120 | //Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, |
---|
121 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 1000)); |
---|
122 | //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, |
---|
123 | // LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -1000)); |
---|
124 | //Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
125 | |
---|
126 | |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila, PhysicsObject pelaaja) |
---|
130 | { |
---|
131 | pelaaja.Angle = tatinTila.StateVector.Angle; |
---|
132 | pelaaja.Push(tatinTila.StateVector * maxLiikkuminen); |
---|
133 | |
---|
134 | } |
---|
135 | |
---|
136 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
137 | { |
---|
138 | if (ase.Parent.IsDestroyed) |
---|
139 | { |
---|
140 | return; |
---|
141 | } |
---|
142 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
143 | |
---|
144 | if (ammus != null) |
---|
145 | { |
---|
146 | //ammus.Size *= 3; |
---|
147 | //ammus.Image = ... |
---|
148 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(6.0); |
---|
149 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
150 | } |
---|
151 | } |
---|
152 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
153 | { |
---|
154 | ammus.Destroy(); |
---|
155 | } |
---|
156 | |
---|
157 | PhysicsObject LuoPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
158 | { |
---|
159 | PhysicsObject ukkeli = new PhysicsObject(40, 20); |
---|
160 | ukkeli.LinearDamping = 0.7; |
---|
161 | ukkeli.AngularDamping = 0.9; |
---|
162 | ukkeli.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
163 | ukkeli.Position = paikka; |
---|
164 | ukkeli.Image = pelaajankuva1; |
---|
165 | ukkeli.Color = Color.Red; |
---|
166 | ukkeli.Tag = "ukkeli"; |
---|
167 | Add(ukkeli,3); |
---|
168 | |
---|
169 | |
---|
170 | AddCollisionHandler(ukkeli, "zombi", PelaajaosuuVihuun); |
---|
171 | |
---|
172 | GameObject valo = new GameObject(200, 200); |
---|
173 | valo.X = 100; |
---|
174 | valo.Image = valonkuva; |
---|
175 | ukkeli.Add(valo); |
---|
176 | |
---|
177 | LuoLattia(paikka, leveys, korkeus); |
---|
178 | |
---|
179 | return ukkeli; |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
183 | { |
---|
184 | ukkeli1 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus); |
---|
185 | |
---|
186 | ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
187 | |
---|
188 | // //Ammusten määrä aluksi: |
---|
189 | ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
190 | ase.IsVisible = false; |
---|
191 | // //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
192 | ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
193 | ukkeli1.Add(ase); |
---|
194 | |
---|
195 | AddCollisionHandler(ukkeli1, "laatikko", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) |
---|
196 | { |
---|
197 | b.Destroy(); |
---|
198 | ase.Ammo.Value += AmmuksetLaatikosta; |
---|
199 | }); |
---|
200 | |
---|
201 | } |
---|
202 | |
---|
203 | void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
204 | { |
---|
205 | ukkeli2 = LuoPelaaja(paikka, leveys, korkeus); |
---|
206 | ase2 = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
207 | |
---|
208 | // //Ammusten määrä aluksi: |
---|
209 | ase2.Ammo.Value = 1000; |
---|
210 | ase2.IsVisible = false; |
---|
211 | // //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
212 | ase2.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
213 | ukkeli2.Add(ase2); |
---|
214 | |
---|
215 | AddCollisionHandler(ukkeli2, "laatikko", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) |
---|
216 | { |
---|
217 | b.Destroy(); |
---|
218 | ase2.Ammo.Value += AmmuksetLaatikosta; |
---|
219 | }); |
---|
220 | |
---|
221 | } |
---|
222 | void Luolaatikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
223 | { |
---|
224 | PhysicsObject laatikko = new PhysicsObject(leveys,korkeus); |
---|
225 | laatikko.Image = laatikonkuva; |
---|
226 | laatikko.Position = paikka; |
---|
227 | laatikko.Tag = "laatikko"; |
---|
228 | Add(laatikko); |
---|
229 | } |
---|
230 | void PelaajaosuuVihuun(PhysicsObject ukkeli,PhysicsObject zombi ) |
---|
231 | { |
---|
232 | ukkeli.Destroy(); |
---|
233 | } |
---|
234 | |
---|
235 | void TarkistaNakyvyys(GameObject olio) |
---|
236 | { |
---|
237 | PhysicsObject[] ukkelit = { ukkeli1, ukkeli2 }; |
---|
238 | |
---|
239 | int valonPituus = 150; |
---|
240 | int valonKulma = 45; |
---|
241 | |
---|
242 | bool piilossa = true; |
---|
243 | foreach (var ukkeli in ukkelit) |
---|
244 | { |
---|
245 | if (ukkeli.IsDestroyed) |
---|
246 | continue; |
---|
247 | |
---|
248 | if (Math.Abs((olio.Position - ukkeli.Position).Angle.Degrees - ukkeli.Angle.Degrees) < valonKulma && Vector.Distance(olio.Position, ukkeli.Position) < valonPituus) |
---|
249 | { |
---|
250 | piilossa = false; |
---|
251 | break; |
---|
252 | } |
---|
253 | } |
---|
254 | |
---|
255 | olio.IsVisible = !piilossa; |
---|
256 | } |
---|
257 | } |
---|
258 | class Zombi : PhysicsObject |
---|
259 | { |
---|
260 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); |
---|
261 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
262 | |
---|
263 | public Zombi(double leveys, double korkeus) |
---|
264 | : base(leveys, korkeus) |
---|
265 | { |
---|
266 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
267 | } |
---|
268 | } |
---|
269 | |
---|