source: 2015/27/SamuliS/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 10335

Revision 6520, 4.4 KB checked in by misakana, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    public override void Begin()
26    {
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        AloitaPeli();
30        LisaaLaskurit();
31
32
33
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
39        pallo.Shape = Shape.Circle;
40        Add(pallo);
41        pallo.X = -200;
42        pallo.Y = 0.0;
43        pallo.Restitution = 1.0;
44
45        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
46
47        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
48        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
49
50        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
51        vasenReuna.Restitution = 1.0;
52        vasenReuna.IsVisible = false;
53
54        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
55        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
56        oikeaReuna.IsVisible = false;
57
58        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
59        alaReuna.Restitution = 1.0;
60        alaReuna.IsVisible = false;
61
62        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
63        yläReuna.Restitution = 1.0;
64        yläReuna.IsVisible = false;
65
66
67        Level.Background.Color = Color.Black;
68
69        Camera.ZoomToLevel();
70    }
71
72    void AloitaPeli()
73    {
74        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
75        pallo.Hit(impulssi);
76    }
77
78    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
79    {
80        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
81        maila.Shape = Shape.Rectangle;
82        maila.X = x;
83        maila.Y = y;
84        maila.Restitution = 1.0;
85        Add(maila);
86        return maila;
87    }
88
89    void AsetaOhjaimet()
90    {
91        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
92        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
93        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
94        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
95
96        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
97        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
98        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
99        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
100
101        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
103    }
104
105    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
106    {
107        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
108        {
109            maila.Velocity = Vector.Zero;
110            return;
111        }
112        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
113        {
114            maila.Velocity = Vector.Zero;
115            return;
116        }
117
118        maila.Velocity = nopeus;
119    }
120
121    void LisaaLaskurit()
122    {
123        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
124        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
125    }
126
127    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
128    {
129        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
130        laskuri.MaxValue = 20;
131
132        Label naytto = new Label();
133        naytto.BindTo(laskuri);
134        naytto.X = x;
135        naytto.Y = y;
136        naytto.TextColor = Color.Green;
137        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
138        naytto.Color = Level.Background.Color;
139        Add(naytto);
140
141        return laskuri;
142    }
143
144    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
145    {
146        if (kohde == oikeaReuna)
147        {
148            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
149        }
150        else if (kohde == vasenReuna)
151        {
152            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
153        }
154    }
155}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.