source: 2015/27/SampoR/Pommipeli/Pommipeli/Pommipeli/Pommipeli.cs @ 6654

Revision 6654, 4.5 KB checked in by misakana, 5 years ago (diff)

Bomb Squad edistyy.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pommipeli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 250;
12    const double hyppyNopeus = 780;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("sotilas");
18    Image pommiKuva = LoadImage("pommi");
19    Image vihollisenKuva = LoadImage("Vihollinen");
20
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22
23    public override void Begin()
24    {
25        Gravity = new Vector(0, -1000);
26
27        LuoKentta();
28        LisaaNappaimet();
29
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('*', LisaaPommi);
40        kentta.SetTileMethod('S', LisaaPelaaja);
41        kentta.SetTileMethod('V', LisaaVihollinen);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
45    }
46
47    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
50        taso.Position = paikka;
51        taso.Color = Color.Green;
52        Add(taso);
53    }
54
55    void LisaaPommi(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject pommi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        pommi.IgnoresCollisionResponse = true;
59        pommi.Position = paikka;
60        pommi.Image = pommiKuva;
61        pommi.Tag = "pommi";
62        Add(pommi);
63    }
64
65    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
66    {
67        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
68        pelaaja1.Position = paikka;
69        pelaaja1.Mass = 6.0;
70        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
71        AddCollisionHandler(pelaaja1, "pommi", TormaaPommiin);
72        Add(pelaaja1);
73
74        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(20.0, 20.0);
75        pelaaja1.Weapon.IsVisible = false;
76    }
77
78    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
79    {
80        PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
81        vihollinen.Position = paikka;
82        vihollinen.Image = vihollisenKuva;
83        vihollinen.Tag = "vihollinen";
84        Add(vihollinen);
85    }
86
87    void LisaaNappaimet()
88    {
89        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
90        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
91
92        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
95
96        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ampuu aseella", (AssaultRifle) pelaaja1.Weapon);
97
98        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
99
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
102        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
103    }
104
105    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
106    {
107        hahmo.Walk(nopeus); 
108    }
109
110    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
111    {
112        hahmo.Jump(nopeus);
113    }
114
115    void TormaaPommiin(PhysicsObject sotilas, PhysicsObject pommi)
116    {
117        maaliAani.Play();
118        MessageDisplay.Add("Hienoa työtä, pommiryhmä!");
119
120        Explosion räjähdys = new Explosion(50);
121        räjähdys.Position = pommi.Position;
122        Add(räjähdys);
123        pommi.Destroy();
124    }
125
126    void AmmuAseella(AssaultRifle ase)
127    {
128
129        PhysicsObject ammus = ase.Shoot();
130        if (ammus != null)
131        {
132            ammus.LifetimeLeft = new TimeSpan(0, 0, 2);
133            AddCollisionHandler(ammus, delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b)
134            {
135                a.Destroy();
136            });
137            AddCollisionHandler(ammus, "pommi", TormaaPommiin);
138
139        }
140
141
142
143    }
144}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.