source: 2015/27/SampoR/Pommipeli/Pommipeli/Pommipeli/Pommipeli.cs @ 6613

Revision 6613, 3.8 KB checked in by empaheik, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pommipeli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("sotilas");
18    Image pommiKuva = LoadImage("pommi");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('*', LisaaPommi);
39        kentta.SetTileMethod('S', LisaaPelaaja);
40        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Color = Color.Green;
50        Add(taso);
51    }
52
53    void LisaaPommi(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject pommi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        pommi.IgnoresCollisionResponse = true;
57        pommi.Position = paikka;
58        pommi.Image = pommiKuva;
59        pommi.Tag = "pommi";
60        Add(pommi);
61    }
62
63    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
66        pelaaja1.Position = paikka;
67        pelaaja1.Mass = 4.0;
68        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
69        AddCollisionHandler(pelaaja1, "pommi", TormaaPommiin);
70        Add(pelaaja1);
71
72        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(20.0, 20.0);
73        pelaaja1.Weapon.IsVisible = false;
74    }
75
76    void LisaaNappaimet()
77    {
78        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
79        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
80
81        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
82        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
84
85        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ampuu aseella", (AssaultRifle) pelaaja1.Weapon);
86
87        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
88
89        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
90        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
91        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
92    }
93
94    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
95    {
96        hahmo.Walk(nopeus); 
97    }
98
99    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
100    {
101        hahmo.Jump(nopeus);
102    }
103
104    void TormaaPommiin(PhysicsObject sotilas, PhysicsObject pommi)
105    {
106        maaliAani.Play();
107        MessageDisplay.Add("Hienoa työtä, pommiryhmä!");
108
109        Explosion räjähdys = new Explosion(50);
110        räjähdys.Position = pommi.Position;
111        Add(räjähdys);
112        pommi.Destroy();
113    }
114
115    void AmmuAseella(AssaultRifle ase)
116    {
117        ase.Shoot();
118
119
120    }
121}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.