1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class SoHaG : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | int Kenttia = 3; |
---|
12 | |
---|
13 | Image SeinanKuva = LoadImage("Seina1"); |
---|
14 | Image Seinan2Kuva = LoadImage("Seina2"); |
---|
15 | Image Tyypin1Kuva = LoadImage("Tyyppi1"); |
---|
16 | Image Tyypin2Kuva = LoadImage("Tyyppi2"); |
---|
17 | Image Tyypin3Kuva = LoadImage("Tyyppi3"); |
---|
18 | Image Tyypin4Kuva = LoadImage("Tyyppi4"); |
---|
19 | Image NappulanKuva = LoadImage("Nappula"); |
---|
20 | Image ValonKuva = LoadImage("Valo"); |
---|
21 | Image LattianKuva = LoadImage("Lattia"); |
---|
22 | Image LaatanKuva = LoadImage("Lattialaatta"); |
---|
23 | |
---|
24 | PhysicsObject Tyyppi1; |
---|
25 | PhysicsObject Tyyppi2; |
---|
26 | PhysicsObject Tyyppi3; |
---|
27 | PhysicsObject Tyyppi4; |
---|
28 | |
---|
29 | List<Vector> Spawnit = new List<Vector>(); |
---|
30 | List<Vector> VihuSpawnit = new List<Vector>(); |
---|
31 | |
---|
32 | public override void Begin() |
---|
33 | { |
---|
34 | |
---|
35 | LuoKentta(RandomGen.NextInt(1, Kenttia+1)); |
---|
36 | Tyyppi1 = Luotyyppi(Tyypin1Kuva); |
---|
37 | Tyyppi2 = Luotyyppi(Tyypin2Kuva); |
---|
38 | Tyyppi3 = Luotyyppi(Tyypin3Kuva); |
---|
39 | Tyyppi4 = Luotyyppi(Tyypin4Kuva); |
---|
40 | |
---|
41 | LuoVihu(); |
---|
42 | LuoVihu(); |
---|
43 | LuoVihu(); |
---|
44 | |
---|
45 | Timer näkyvyysAjastin = new Timer(); |
---|
46 | näkyvyysAjastin.Interval = 0.05; |
---|
47 | näkyvyysAjastin.Timeout += delegate |
---|
48 | { |
---|
49 | Tarkistanakyvyys(Tyyppi1); |
---|
50 | Tarkistanakyvyys(Tyyppi2); |
---|
51 | Tarkistanakyvyys(Tyyppi3); |
---|
52 | Tarkistanakyvyys(Tyyppi4); |
---|
53 | }; |
---|
54 | näkyvyysAjastin.Start(); |
---|
55 | |
---|
56 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa1", Tyyppi1, Direction.Up); |
---|
57 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa1", Tyyppi1, Direction.Down); |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa1", Tyyppi1, Direction.Left); |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa1", Tyyppi1, Direction.Right); |
---|
60 | |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa2", Tyyppi2, Direction.Up); |
---|
62 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa2", Tyyppi2, Direction.Down); |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa2", Tyyppi2, Direction.Left); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa2", Tyyppi2, Direction.Right); |
---|
65 | |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa3", Tyyppi3, Direction.Up); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa3", Tyyppi3, Direction.Down); |
---|
68 | Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa3", Tyyppi3, Direction.Left); |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa3", Tyyppi3, Direction.Right); |
---|
70 | |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa4", Tyyppi4, Direction.Up); |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa4", Tyyppi4, Direction.Down); |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa4", Tyyppi4, Direction.Left); |
---|
74 | Keyboard.Listen(Key.NumPad6, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikuttaa pelaajaa4", Tyyppi4, Direction.Right); |
---|
75 | |
---|
76 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | void Liikuta(PhysicsObject Tyyppi, Direction Suunta) |
---|
80 | { |
---|
81 | Tyyppi.Push(Suunta.GetVector()*3000); |
---|
82 | Tyyppi.Angle = Tyyppi.Velocity.Angle+Angle.FromDegrees(90); |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | void LuoKentta(int KenttaNumero) |
---|
86 | { |
---|
87 | Spawnit.Clear(); |
---|
88 | VihuSpawnit.Clear(); |
---|
89 | |
---|
90 | ColorTileMap Ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kenttä"+KenttaNumero); |
---|
91 | Ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoTyypinpaikka); |
---|
92 | Ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoSeina); |
---|
93 | Ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("7F0000"), LuoSeina2); |
---|
94 | Ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF6A00"), LuoNappula); |
---|
95 | Ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoVihunpaikka); |
---|
96 | Ruudut.Execute(20, 20); |
---|
97 | Level.Background.Image = LaatanKuva; |
---|
98 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
99 | Level.Background.TileToLevel(); |
---|
100 | Level.Background.TextureWrapSize = new Vector(Ruudut.ColumnCount, Ruudut.RowCount); |
---|
101 | |
---|
102 | GameObject Pimeys = new GameObject(Level.Width, Level.Height); |
---|
103 | Pimeys.Color = new Color(0, 0, 0, 210); |
---|
104 | Add(Pimeys, 2); |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | void LuoSeina(Vector Paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
108 | { |
---|
109 | PhysicsObject Seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
110 | Seina.Position = Paikka; |
---|
111 | Seina.Image = SeinanKuva; |
---|
112 | Add(Seina); |
---|
113 | } |
---|
114 | void LuoSeina2(Vector Paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
115 | { |
---|
116 | PhysicsObject Seina2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
117 | Seina2.Position = Paikka; |
---|
118 | Seina2.Image = Seinan2Kuva; |
---|
119 | Add(Seina2); |
---|
120 | } |
---|
121 | void LuoVihu() |
---|
122 | { |
---|
123 | PhysicsObject Vihu = new PhysicsObject(319 * 0.1, 218 * 0.1); |
---|
124 | Vihu.LinearDamping = 0.5; |
---|
125 | Vihu.AngularDamping = 0.7; |
---|
126 | Vihu.Image = Tyypin4Kuva; |
---|
127 | Vihu.Shape = Shape.Circle; |
---|
128 | Vector Paikka = RandomGen.SelectOne<Vector>(VihuSpawnit); |
---|
129 | VihuSpawnit.Remove(Paikka); |
---|
130 | Vihu.Position = Paikka; |
---|
131 | Vihu.Tag = "Vihu"; |
---|
132 | Add(Vihu); |
---|
133 | } |
---|
134 | void LuoNappula(Vector Paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
135 | { |
---|
136 | PhysicsObject Nappula = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
137 | Nappula.Position = Paikka; |
---|
138 | Nappula.Image = NappulanKuva; |
---|
139 | Add(Nappula); |
---|
140 | |
---|
141 | DoubleMeter Energia = new DoubleMeter(100, 0, 100); |
---|
142 | ProgressBar Energiapalkki = new ProgressBar(20, 5); |
---|
143 | Energiapalkki.Y = 20; |
---|
144 | Energiapalkki.BarColor = Color.Yellow; |
---|
145 | Energiapalkki.Color = Color.Black; |
---|
146 | Energiapalkki.BindTo(Energia); |
---|
147 | Nappula.Add(Energiapalkki); |
---|
148 | |
---|
149 | Timer Ajastin = new Timer(); |
---|
150 | Ajastin.Interval = 0.2; |
---|
151 | Ajastin.Timeout += delegate { Energia.Value -= 1; }; |
---|
152 | Ajastin.Start(); |
---|
153 | |
---|
154 | GameObject Valo = new GameObject(300, 300); |
---|
155 | Valo.Position = Paikka; |
---|
156 | Valo.Tag = "valo"; |
---|
157 | Valo.Image = ValonKuva; |
---|
158 | Add(Valo, 3); |
---|
159 | |
---|
160 | Energia.LowerLimit += delegate { Valo.IsVisible = false; }; |
---|
161 | AddCollisionHandler(Nappula, "Tyyppi", delegate(PhysicsObject N, PhysicsObject T) |
---|
162 | { |
---|
163 | Energia.Value = Energia.MaxValue; |
---|
164 | Valo.IsVisible = true; |
---|
165 | }); |
---|
166 | } |
---|
167 | PhysicsObject Luotyyppi(Image Kuva) |
---|
168 | { |
---|
169 | PhysicsObject Tyyppi = new PhysicsObject(319 * 0.1, 218 * 0.1); |
---|
170 | Tyyppi.LinearDamping = 0.5; |
---|
171 | Tyyppi.AngularDamping = 0.7; |
---|
172 | Tyyppi.Image = Kuva; |
---|
173 | Tyyppi.Shape = Shape.Circle; |
---|
174 | Vector Paikka = RandomGen.SelectOne<Vector>(Spawnit); |
---|
175 | Spawnit.Remove(Paikka); |
---|
176 | Tyyppi.Position = Paikka; |
---|
177 | Tyyppi.Tag = "Tyyppi"; |
---|
178 | Add(Tyyppi); |
---|
179 | |
---|
180 | return Tyyppi; |
---|
181 | } |
---|
182 | void LuoTyypinpaikka(Vector Paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
183 | { |
---|
184 | Spawnit.Add(Paikka); |
---|
185 | } |
---|
186 | void LuoVihunpaikka(Vector Paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
187 | { |
---|
188 | VihuSpawnit.Add(Paikka); |
---|
189 | } |
---|
190 | |
---|
191 | void Tarkistanakyvyys(PhysicsObject Olio) |
---|
192 | { |
---|
193 | bool piilossa = true; |
---|
194 | foreach (var valo in GetObjectsWithTag("valo")) |
---|
195 | { |
---|
196 | if (valo.IsVisible && Vector.Distance(valo.Position, Olio.Position) < valo.Width * 0.5) |
---|
197 | { |
---|
198 | piilossa = false; |
---|
199 | break; |
---|
200 | } |
---|
201 | } |
---|
202 | |
---|
203 | Olio.IsVisible = !piilossa; |
---|
204 | } |
---|
205 | } |
---|