source: 2015/27/MarkR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 6531

Revision 6531, 4.5 KB checked in by misakana, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30
31
32        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
33        pallo.Hit(impulssi);
34
35
36    }
37    void LuoKentta()
38    {
39        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
40        Add(pallo);
41        pallo.Shape = Shape.Circle;
42        pallo.X = -200.0;
43        pallo.Restitution = 1.0;
44        pallo.Y = 0.0;
45
46        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
47        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
48
49
50
51        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
52        vasenReuna.Restitution = 1.0;
53        vasenReuna.IsVisible = false;
54
55        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
56        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
57        oikeaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject ylareuna = Level.CreateTopBorder();
60        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
61        oikeaReuna.IsVisible = false;
62
63        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder();
64        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
65        oikeaReuna.IsVisible = false;
66
67        Level.Background.Color = Color.Black;
68
69        Camera.ZoomToLevel();
70
71        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
72    }
73
74    void AloitaPeli()
75    {
76        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
77        pallo.Hit(impulssi);
78    }
79
80    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
81    {
82        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
83        maila.Shape = Shape.Rectangle;
84        maila.X = x;
85        maila.Y = y;
86        maila.Restitution = 1.0;
87        Add(maila);
88        return maila;
89    }
90    void AsetaOhjaimet()
91    {
92        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
94        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
95        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
96
97        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
98        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
99
100        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
101        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
102        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
103        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104    }
105    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
106    {
107        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
108        {
109            maila.Velocity = Vector.Zero;
110            return;
111        }
112        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
113        {
114
115        }
116        maila.Velocity = nopeus;
117
118    }
119    void LisaaLaskurit()
120    {
121        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
122        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
123
124    }
125
126    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
127    {
128        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
129        laskuri.MaxValue = 10;
130       
131
132        Label naytto = new Label();
133        naytto.BindTo(laskuri);
134        naytto.X = x;
135        naytto.Y = y;
136        naytto.TextColor = Color.White;
137        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
138        naytto.Color = Level.Background.Color;
139        Add(naytto);
140
141        return laskuri;
142    }
143
144    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
145    {
146        if (kohde == oikeaReuna)
147        {
148            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
149        }
150        else if (kohde == vasenReuna)
151        {
152            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
153        }
154
155    }
156}
157
158
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.