source: 2015/27/JesseS/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 6501

Revision 6501, 2.8 KB checked in by misakana, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    public override void Begin()
20    {
21        LuoKentta();
22        AsetaOhjaimet();
23        AloitaPeli();
24       
25
26        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
27        pallo.Hit(impulssi);
28
29        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
30
31    }
32    void AsetaOhjaimet()
33    {
34        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
35        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
36        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
37        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
38
39        Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
40        Keyboard.Listen(Key.NumPad8, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
41        Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
42        Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
43
44        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
45        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
46    }
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57   
58
59
60    void AloitaPeli()
61    {
62        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
63        pallo.Hit(impulssi);
64    }
65
66    void LuoKentta()
67    {
68        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
69        pallo.Shape = Shape.Circle;
70        pallo.X = 200.0;
71        pallo.Y = 0.0;
72        pallo.Restitution = 1.0;
73        Add(pallo);
74
75        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
76        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
77
78
79        LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
80        LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
81
82
83        Level.CreateBorders(1.0, false);
84        Level.Background.Color = Color.Black;
85
86        Camera.ZoomToLevel();
87    }
88
89
90    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
91    {
92        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
93        maila.Shape = Shape.Rectangle;
94        maila.X = x;
95        maila.Y = y;
96        maila.Restitution = 1.0;
97        Add(maila);
98        return maila;
99    }
100    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
101    {
102        maila.Velocity = nopeus;
103    }
104}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.