source: 2015/27/JaakkoS/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli/RPGpeli.cs @ 7095

Revision 7095, 3.4 KB checked in by otjojunt, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class RPGpeli : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pelaaja;
12    Image ritariKuva = LoadImage("ritari");
13    Image Vihukuva1 = LoadImage("Vihollinen1");
14    Image Vihukuva1T = LoadImage("Vihollinen1Taka");
15    Image Vihukuva1O = LoadImage("VihollinenOikea");
16    Image Vihukuva1V = LoadImage("VihollinenVasen");
17
18    static private Image[] ritariOikealle = LoadImages("Ritarioikealle", "RanimaatioO");
19    Animation ritariVasenAnim = new Animation(ritariOikealle);
20    static private Image[] ritariVasemmalle = LoadImages("Ritarivasemmalle", "RanimaatioV");
21    Animation ritariOikeaAnim = new Animation(ritariVasemmalle);
22    static private Image[] ritariEteen = LoadImages("RanimaatioE1", "RanimaatioE2");
23    Animation ritariEteenAnim = new Animation(ritariEteen);
24    static private Image[] ritariTaakse = LoadImages("RanimaatioT1", "RanimaatioT2");
25    Animation ritariTaakseAnim = new Animation(ritariTaakse);
26    Image ritariTaka = LoadImage("Ritaritaka");
27
28
29    public override void Begin()
30    {
31        pelaaja = new PhysicsObject(50, 100);
32        pelaaja.Image = ritariKuva;
33        pelaaja.LinearDamping = 0.90;
34        pelaaja.Tag = "pelaaja";
35        Add(pelaaja);
36
37        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
38        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
39        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku alas", pelaaja, new Vector(0, -600));
40        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku ylös", pelaaja, new Vector(0, 600));
41        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku vasemmalle", pelaaja, new Vector(-600, 0));
42        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "Liiku oikealle", pelaaja, new Vector(600, 0));
43        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, delegate { pelaaja.Animation = ritariTaakseAnim; pelaaja.Animation.FPS = 4; pelaaja.Animation.Start(); }, "");
44        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, delegate { pelaaja.Animation = ritariEteenAnim; pelaaja.Animation.FPS = 4; pelaaja.Animation.Start(); }, "");
45        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, delegate { pelaaja.Animation = ritariVasenAnim; pelaaja.Animation.FPS = 4; pelaaja.Animation.Start(); }, "");
46        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, delegate { pelaaja.Animation = ritariOikeaAnim; pelaaja.Animation.FPS = 4; pelaaja.Animation.Start(); }, "");
47        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, delegate { pelaaja.Animation.Stop(); pelaaja.Image = ritariTaka; }, "");
48        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, delegate { pelaaja.Animation.Stop(); pelaaja.Image = ritariKuva; }, "");
49        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, delegate { pelaaja.Animation.Stop(); }, "");
50        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, delegate { pelaaja.Animation.Stop(); }, "");
51
52        SmoothTextures = false;
53    }
54
55
56
57
58    void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector vektori)
59    {
60        pelaaja.Push(vektori);
61    }
62
63    void lisaaVihollinenen()
64    {
65       PhysicsObject Vihu = new PhysicsObject(50, 100);
66        Vihu.Image = Vihukuva1;
67        Add(Vihu);
68
69    }
70}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.