1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class infected : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject mies; |
---|
12 | Image mieskuva = LoadImage("zombi"); |
---|
13 | Image maakuva = LoadImage("maa"); |
---|
14 | |
---|
15 | public override void Begin() |
---|
16 | { |
---|
17 | LuoKentta(); |
---|
18 | kontrollit(); |
---|
19 | |
---|
20 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
21 | } |
---|
22 | void LuoHahmo(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
23 | { |
---|
24 | mies = new PhysicsObject(mieskuva); |
---|
25 | mies.Size = new Vector(50, 50); |
---|
26 | mies.Position = paikka; |
---|
27 | mies.LinearDamping = 0.1; |
---|
28 | Add(mies); |
---|
29 | |
---|
30 | } |
---|
31 | void LuoKentta() |
---|
32 | { |
---|
33 | ColorTileMap mappi = ColorTileMap.FromLevelAsset("mappi"); |
---|
34 | mappi.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso); |
---|
35 | mappi.SetTileMethod(Color.Red, LuoHahmo); |
---|
36 | mappi.Execute(40, 40); |
---|
37 | |
---|
38 | Level.CreateBorders(); |
---|
39 | Camera.Follow(mies); |
---|
40 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
41 | Camera.Zoom(1.0); |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
45 | { |
---|
46 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
47 | taso.Position = paikka; |
---|
48 | taso.Color = Color.Black; |
---|
49 | taso.Image = maakuva; |
---|
50 | taso.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
51 | Add(taso); |
---|
52 | } |
---|
53 | void kontrollit() |
---|
54 | { |
---|
55 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "pelaaja liikkuu ylos", 1500.0, 1); |
---|
56 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "pelaaja liikkuu ylos", 1500.0, 2); |
---|
57 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "pelaaja liikkuu ylos", 1500.0, 3); |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, "pelaaja liikkuu ylos", 1500.0, 4); |
---|
59 | Mouse.ListenMovement(0.0, Tahtays, null); |
---|
60 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
61 | } |
---|
62 | void LiikutaPelaajaa(double nopeus, int liikkuminen) |
---|
63 | { |
---|
64 | switch (liikkuminen) |
---|
65 | { |
---|
66 | case 1: |
---|
67 | mies.Move(Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, mies.Angle)); |
---|
68 | break; |
---|
69 | case 2: |
---|
70 | mies.Move(-Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, mies.Angle)); |
---|
71 | break; |
---|
72 | case 3: |
---|
73 | mies.Move(Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, mies.Angle - Angle.FromDegrees(90))); |
---|
74 | break; |
---|
75 | case 4: |
---|
76 | mies.Move(Vector.FromLengthAndAngle(nopeus, mies.Angle - Angle.FromDegrees(-90))); |
---|
77 | break; |
---|
78 | default: |
---|
79 | break; |
---|
80 | } |
---|
81 | } |
---|
82 | void Tahtays(AnalogState hiirenTila) |
---|
83 | { |
---|
84 | Vector suunta = Mouse.PositionOnWorld - mies.Position; |
---|
85 | mies.Angle = suunta.Angle; |
---|
86 | } |
---|
87 | } |
---|