source: 2015/27/BenjaminE/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 6499

Revision 6499, 4.4 KB checked in by misakana, 7 years ago (diff)

Mää tein se Pongi pelli lopun.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0.0, 200.0);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0.0,-200.0);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AloitaPeli();
28        LisaaLaskurit();
29        AsetaOhjaimet();
30
31        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
32    }
33
34    void LuoKentta() 
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.X = -200.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41        Add(pallo);
42
43        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
44        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
45
46        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = false;
49
50        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
51        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
52        oikeaReuna.IsVisible = false;
53
54        PhysicsObject alareuna = Level.CreateBottomBorder();
55        alareuna.Restitution = 1.0;
56        alareuna.IsVisible = false;
57
58        PhysicsObject ylareuna = Level.CreateTopBorder();
59        ylareuna.Restitution = 1.0;
60        ylareuna.IsVisible = false;
61
62
63        Level.BackgroundColor = Color.Black;
64
65        Camera.ZoomToLevel();
66    }
67
68    void AloitaPeli()
69    {
70        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
71        pallo.Hit(impulssi);
72    }
73
74
75    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
76    {
77        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
78        maila.Shape = Shape.Rectangle;
79        maila.X = x;
80        maila.Y = y;
81        maila.Restitution = 1.0;
82        Add(maila);
83        return maila;
84    }
85
86    void AsetaOhjaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta maila ylös", maila1, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta maila ylös", maila1, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta maila ylös", maila2, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta maila ylös", maila2, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
100    }
101
102    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
103    {
104        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
105        {
106            maila.Velocity = Vector.Zero;
107            return;
108        }
109        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top)) {
110            maila.Velocity = Vector.Zero;
111            return;
112        }
113       
114        maila.Velocity = nopeus;
115    }
116
117    void LisaaLaskurit() {
118        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
119        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
120    }
121
122    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y) {
123        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
124        laskuri.MaxValue = 10;
125
126        Label naytto = new Label();
127        naytto.BindTo(laskuri);
128        naytto.X = x;
129        naytto.Y = y;
130        naytto.TextColor = Color.White;
131        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
132        naytto.Color = Level.Background.Color;
133        Add(naytto);
134
135        return laskuri;
136    }
137
138    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde) {
139        if (kohde == oikeaReuna) {
140            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
141        }
142        else if (kohde == vasenReuna) {
143            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
144        }
145
146    }
147}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.