1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
10 | { |
---|
11 | public IntMeter healthit; |
---|
12 | |
---|
13 | public Image graf; |
---|
14 | |
---|
15 | |
---|
16 | public Pelaaja(Image grafiikka) |
---|
17 | : base(grafiikka) |
---|
18 | { |
---|
19 | this.healthit = new IntMeter(1, 0, 100); |
---|
20 | graf = grafiikka; |
---|
21 | } |
---|
22 | } |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | public class HacknSlash : PhysicsGame |
---|
26 | { |
---|
27 | Image ekaPlKuva = LoadImage("res/ekaPelaaja"); |
---|
28 | Image ekaPlKuva2 = LoadImage("res/ekaPelaaja2"); |
---|
29 | Image ekaPlKuva3 = LoadImage("res/ekaPelaaja3"); |
---|
30 | Image ekaPlKuva4 = LoadImage("res/ekaPelaaja4"); |
---|
31 | |
---|
32 | Image miekkaKuva = LoadImage("res/miekka"); |
---|
33 | |
---|
34 | Pelaaja ekaPelaaja; |
---|
35 | |
---|
36 | bool kaynnissa = false; |
---|
37 | double vihuSpawnNopeus = 1 ; |
---|
38 | |
---|
39 | override void Begin() |
---|
40 | { |
---|
41 | MediaPlayer.Play("AdventureMeme"); |
---|
42 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
43 | |
---|
44 | LuoPelaaja(); |
---|
45 | kaynnissa = true; |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | void LuoPelaaja() |
---|
49 | { |
---|
50 | ekaPelaaja = new Pelaaja(ekaPlKuva); |
---|
51 | |
---|
52 | |
---|
53 | |
---|
54 | Add(ekaPelaaja); |
---|
55 | Ohjet(ekaPelaaja); |
---|
56 | } |
---|
57 | |
---|
58 | void Ohjet(PhysicsObject pelaaja) |
---|
59 | { |
---|
60 | Vector ylos = new Vector(0.0, 500.0); |
---|
61 | Vector alas = new Vector(0.0, -500.0); |
---|
62 | Vector oikea = new Vector(500.0, 0.0); |
---|
63 | Vector vasen = new Vector(-500.0, 0.0); |
---|
64 | |
---|
65 | |
---|
66 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", "Aloita peli", "Parhaat pisteet", "Lopeta"); |
---|
67 | Add(alkuValikko); |
---|
68 | |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku alas.", pelaaja, alas); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva); |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
72 | |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku oikealle.", pelaaja, oikea); |
---|
74 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva2); |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
76 | |
---|
77 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku vasemalle.", pelaaja, vasen); |
---|
78 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva3); |
---|
79 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
80 | |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku ylös.", pelaaja, ylos); |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva4); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
84 | |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
86 | |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, Hyokkaa, "Hyökkää miekkaan kansa."); |
---|
88 | |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void Hyokkaa() |
---|
93 | { |
---|
94 | PhysicsObject miekka = new PhysicsObject(16, 16); |
---|
95 | miekka.Image = miekkaKuva; |
---|
96 | |
---|
97 | Timer miekkaAijastin = new Timer(); |
---|
98 | miekkaAijastin.Interval = 0.5; |
---|
99 | miekkaAijastin.Timeout += delegate |
---|
100 | { |
---|
101 | miekka.Position = ekaPelaaja.Position; |
---|
102 | }; |
---|
103 | miekkaAijastin.Start(); |
---|
104 | |
---|
105 | Timer.SingleShot(0.25, delegate { miekka.Destroy(); }); |
---|
106 | Add(miekka); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) |
---|
110 | { |
---|
111 | pelaaja.Move(nopeus); |
---|
112 | } |
---|
113 | void AsetaKuva(PhysicsObject pelaaja, Image kuva) |
---|
114 | { |
---|
115 | pelaaja.Image = kuva; |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | void LuoVihu() |
---|
119 | { |
---|
120 | PhysicsObject vihu = new PhysicsObject(LoadImage("res/vihu")); |
---|
121 | vihu.Position = new Vector(RandomGen.NextDouble(Screen.Left, Screen.Right), RandomGen.NextDouble(Screen.Bottom, Screen.Top)); |
---|
122 | |
---|
123 | FollowerBrain vihunAivot = new FollowerBrain(ekaPelaaja); |
---|
124 | vihu.Brain = vihunAivot; |
---|
125 | vihunAivot.Active = false; |
---|
126 | Add(vihu); |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | protected override void Update(Microsoft.Xna.Framework.GameTime gameTime) |
---|
130 | { |
---|
131 | if (kaynnissa) |
---|
132 | { |
---|
133 | if (gameTime.TotalGameTime.Seconds % vihuSpawnNopeus == 0) |
---|
134 | { |
---|
135 | LuoVihu(); |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | } |
---|
139 | |
---|
140 | base.Update(gameTime); |
---|
141 | } |
---|
142 | |
---|
143 | } |
---|