source: 2015/27/BenjaminE/BenJaMarkPeli/HacknSlash/HacknSlash/HacknSlash/HacknSlash.cs @ 6614

Revision 6614, 3.2 KB checked in by maankari, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pelaaja : PhysicsObject
10{
11    public IntMeter healthit;
12
13    public Image graf;
14
15    Vector impulssi;
16
17    public Pelaaja(Image grafiikka)
18        : base(grafiikka)
19    {
20        this.healthit = new IntMeter(1, 0, 100);
21        graf = grafiikka;
22    }
23}
24
25
26public class HacknSlash : PhysicsGame
27
28{
29    Image tokaP2Kuva = LoadImage("res/ekapelaaja2");
30    Image ekaPlKuva = LoadImage("res/ekaPelaaja");
31    Image miekkaKuva = LoadImage("res/miekka");
32    Image kolmasP3Kuva = LoadImage("res/ekapelaaja3");
33    Image tokaP4Kuva = LoadImage("res/ekapelaaja4");
34    Pelaaja ekaPelaaja;
35
36    public override void Begin()
37    {
38        LuoPelaaja();
39
40        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
41    }
42
43    public void LuoPelaaja()
44    {
45        ekaPelaaja = new Pelaaja(ekaPlKuva);
46        Add(ekaPelaaja);
47        Ohjet(ekaPelaaja);
48    }
49
50    public void Ohjet(PhysicsObject pelaaja)
51    {
52        Vector ylos = new Vector(0.0, 500.0);
53        Vector alas = new Vector(0.0, -500.0);
54        Vector oikea = new Vector(500.0, 0.0);
55        Vector vasema = new Vector(-500.0, 0.0);
56
57        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku ylös.", pelaaja, ylos);
58        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva);
59        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
60
61        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku alas.", pelaaja, alas);
62        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva);
63        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
64
65        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku oikealle.", pelaaja, oikea);
66        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva);
67        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
68
69        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku vasemalle.", pelaaja, vasema);
70        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva);
71        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
72
73        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyokkaa, "Hyökkää miekkaan kansa.");
74    }
75
76    public void Hyokkaa()
77    {
78        PhysicsObject miekka = new PhysicsObject(16, 16);
79        miekka.Image = miekkaKuva;
80
81        Timer miekkaAijastin = new Timer();
82        miekkaAijastin.Interval = 0.5;
83        miekkaAijastin.Timeout += delegate
84        {
85            miekka.Position = ekaPelaaja.Position;
86        };
87        miekkaAijastin.Start();
88
89        Timer.SingleShot(0.25, delegate { miekka.Destroy(); });
90        Add(miekka);
91    }
92
93    public void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus)
94    {
95        pelaaja.Move(nopeus);
96    }
97    public void AsetaKuva(PhysicsObject pelaaja, Image kuva)
98    {
99        pelaaja.Image = kuva;
100    }
101}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.