1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
10 | { |
---|
11 | public IntMeter healthit; |
---|
12 | |
---|
13 | public Image graf; |
---|
14 | |
---|
15 | Vector impulssi; |
---|
16 | |
---|
17 | public Pelaaja(Image grafiikka) |
---|
18 | : base(grafiikka) |
---|
19 | { |
---|
20 | this.healthit = new IntMeter(1, 0, 100); |
---|
21 | graf = grafiikka; |
---|
22 | } |
---|
23 | } |
---|
24 | |
---|
25 | |
---|
26 | public class HacknSlash : PhysicsGame |
---|
27 | |
---|
28 | { |
---|
29 | Image tokaP2Kuva = LoadImage("res/ekapelaaja2"); |
---|
30 | Image ekaPlKuva = LoadImage("res/ekaPelaaja"); |
---|
31 | Image miekkaKuva = LoadImage("res/miekka"); |
---|
32 | Image kolmasP3Kuva = LoadImage("res/ekapelaaja3"); |
---|
33 | Image tokaP4Kuva = LoadImage("res/ekapelaaja4"); |
---|
34 | Pelaaja ekaPelaaja; |
---|
35 | |
---|
36 | public override void Begin() |
---|
37 | { |
---|
38 | LuoPelaaja(); |
---|
39 | |
---|
40 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
41 | } |
---|
42 | |
---|
43 | public void LuoPelaaja() |
---|
44 | { |
---|
45 | ekaPelaaja = new Pelaaja(ekaPlKuva); |
---|
46 | Add(ekaPelaaja); |
---|
47 | Ohjet(ekaPelaaja); |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | public void Ohjet(PhysicsObject pelaaja) |
---|
51 | { |
---|
52 | Vector ylos = new Vector(0.0, 500.0); |
---|
53 | Vector alas = new Vector(0.0, -500.0); |
---|
54 | Vector oikea = new Vector(500.0, 0.0); |
---|
55 | Vector vasema = new Vector(-500.0, 0.0); |
---|
56 | |
---|
57 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku ylös.", pelaaja, ylos); |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva); |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
60 | |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku alas.", pelaaja, alas); |
---|
62 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva); |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
64 | |
---|
65 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku oikealle.", pelaaja, oikea); |
---|
66 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva); |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
68 | |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku vasemalle.", pelaaja, vasema); |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, AsetaKuva, null, pelaaja, ekaPlKuva); |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero); |
---|
72 | |
---|
73 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyokkaa, "Hyökkää miekkaan kansa."); |
---|
74 | } |
---|
75 | |
---|
76 | public void Hyokkaa() |
---|
77 | { |
---|
78 | PhysicsObject miekka = new PhysicsObject(16, 16); |
---|
79 | miekka.Image = miekkaKuva; |
---|
80 | |
---|
81 | Timer miekkaAijastin = new Timer(); |
---|
82 | miekkaAijastin.Interval = 0.5; |
---|
83 | miekkaAijastin.Timeout += delegate |
---|
84 | { |
---|
85 | miekka.Position = ekaPelaaja.Position; |
---|
86 | }; |
---|
87 | miekkaAijastin.Start(); |
---|
88 | |
---|
89 | Timer.SingleShot(0.25, delegate { miekka.Destroy(); }); |
---|
90 | Add(miekka); |
---|
91 | } |
---|
92 | |
---|
93 | public void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus) |
---|
94 | { |
---|
95 | pelaaja.Move(nopeus); |
---|
96 | } |
---|
97 | public void AsetaKuva(PhysicsObject pelaaja, Image kuva) |
---|
98 | { |
---|
99 | pelaaja.Image = kuva; |
---|
100 | } |
---|
101 | } |
---|