source: 2015/27/BenjaminE/BenJaMarkPeli/HacknSlash/HacknSlash/HacknSlash/HacknSlash.cs @ 6581

Revision 6581, 2.0 KB checked in by misakana, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pelaaja : PhysicsObject
10{
11    public IntMeter healthit;
12   
13    public Image graf;
14
15    Vector impulssi;
16
17    public Pelaaja(Image grafiikka)
18        : base(grafiikka)
19    {
20        this.healthit = new IntMeter(1, 0, 100);
21        graf = grafiikka;
22    }
23}
24
25
26public class HacknSlash : PhysicsGame
27{
28    Image ekaPlKuva = LoadImage("res/ekaPelaaja");
29
30    public override void Begin()
31    {
32        LuoPelaaja();
33
34        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
35    }
36
37    public void LuoPelaaja()
38    {
39        Pelaaja ekaPelaaja = new Pelaaja(ekaPlKuva);
40        Add(ekaPelaaja);
41        Liiku(ekaPelaaja);
42    }
43
44    public void Liiku(PhysicsObject pelaaja)
45    {
46
47        Vector ylos = new Vector(0.0, 500.0);
48        Vector alas = new Vector(0.0, -500.0);
49        Vector oikea = new Vector(500.0, 0.0);
50        Vector vasema = new Vector(-500.0, 0.0);
51
52        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku ylös.", pelaaja, ylos);
53        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
54        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku alas.", pelaaja, alas);
55        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
56        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku oikealle.", pelaaja, oikea);
57        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
58        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liiku vasemalle.", pelaaja, vasema);
59        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, pelaaja, Vector.Zero);
60    }
61
62    public void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus)
63    {
64        pelaaja.Move(nopeus);
65    }
66
67
68}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.