source: 2015/27/AnttiV/Pong/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/Pong.cs @ 6528

Revision 6528, 5.6 KB checked in by misakana, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    // ...
25
26    public override void Begin()
27    {
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32    }
33
34    void AsetaOhjaimet()
35    {
36        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
37        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
38        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
39        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
40
41        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
42        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
43        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
44        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
45
46        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
47        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
48
49        ControllerOne.Listen ( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
50        ControllerOne.Listen ( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
51        ControllerOne.Listen ( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
52        ControllerOne.Listen ( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
53
54        ControllerTwo.Listen ( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos );
55        ControllerTwo.Listen ( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
56        ControllerTwo.Listen ( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos );
57        ControllerTwo.Listen ( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
58       
59        ControllerOne.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
60        ControllerTwo.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli" );
61    }
62
63    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
64    {
65
66        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
67        {
68            maila.Velocity = Vector.Zero;
69            return;
70     }
71     if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
72        {
73            maila.Velocity = Vector.Zero;
74            return;
75        }
76        maila.Velocity = nopeus;
77
78
79    }
80
81    void LisaaLaskurit()
82    {
83        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
84        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
85    }
86    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
87    {
88        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
89        laskuri.MaxValue = 10;
90       
91
92        Label naytto = new Label ();
93        naytto.BindTo(laskuri);
94        naytto.X = x;
95        naytto.Y = y;
96        naytto.TextColor = Color.White;
97        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
98        naytto.Color = Level.Background.Color;
99        Add(naytto);
100
101        return laskuri;
102    }
103
104    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
105    {
106        if (kohde == oikeaReuna)
107        {
108            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
109        }
110        else if (kohde == vasenReuna)
111        {
112            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
113        }
114    }
115
116    void LuoKentta()
117    {
118        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
119        pallo.Shape = Shape.Circle;
120        pallo.X = -200.0;
121        pallo.Y = 0.0;
122        pallo.Restitution = 1.0;
123        Add(pallo);
124        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
125
126        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
127        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
128
129         vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
130        vasenReuna.Restitution = 1.0;
131        vasenReuna.IsVisible = false;
132
133         oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
134        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
135        oikeaReuna.IsVisible = false;
136
137        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
138        ylaReuna.Restitution = 1.0;
139        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
140        ylaReuna.IsVisible = false;
141
142        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
143        alaReuna.Restitution = 1.0;
144        alaReuna.IsVisible = false;
145        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
146
147   
148        Level.Background.Color = Color.Black;
149
150        Camera.ZoomToLevel();
151    }
152
153    void AloitaPeli()
154    {
155
156        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
157        pallo.Hit(impulssi);
158    }
159
160    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
161    {
162        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
163        maila.Shape = Shape.Rectangle;
164        maila.X = x;
165        maila.Y = y;
166        maila.Restitution = 1.0;
167        Add(maila);
168        return maila;
169    }
170
171}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.