1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
10 | { |
---|
11 | public DoubleMeter healthit; |
---|
12 | |
---|
13 | public AssaultRifle Ase; |
---|
14 | |
---|
15 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus, Image pelaajanKuva, Image tykkiTorninKuva) : base(leveys, korkeus) |
---|
16 | { |
---|
17 | this.Image = pelaajanKuva; |
---|
18 | this.healthit = new DoubleMeter(100, 0, 100); |
---|
19 | this.LinearDamping = 0.95; |
---|
20 | this.healthit.LowerLimit += delegate() { |
---|
21 | |
---|
22 | Explosion rajahdys = new Explosion(200); |
---|
23 | rajahdys.Position = this.Position; |
---|
24 | ((IMBT)Game.Instance).Add(rajahdys); |
---|
25 | |
---|
26 | this.Ase.Ammo.Value = 0; |
---|
27 | this.Ase.Destroy(); |
---|
28 | this.Destroy(); |
---|
29 | }; |
---|
30 | |
---|
31 | ((IMBT)Game.Instance).AddCollisionHandler(this, "ammus", delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) |
---|
32 | { |
---|
33 | this.healthit.Value -= 5000; |
---|
34 | }); |
---|
35 | |
---|
36 | this.Ase = new AssaultRifle(30, 30); |
---|
37 | this.Ase.Image = tykkiTorninKuva; |
---|
38 | this.Add(this.Ase); |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | } |
---|
42 | |
---|
43 | |
---|
44 | |
---|
45 | |
---|
46 | } |
---|
47 | public class IMBT : PhysicsGame |
---|
48 | { |
---|
49 | |
---|
50 | Image pelaaja1Kone1 = LoadImage("Pelaaja1Kone1"); |
---|
51 | Image pelaaja2Kone1 = LoadImage("Pelaaja2Kone1"); |
---|
52 | Image pelaaja3Kone1 = LoadImage("Pelaaja3Kone1"); |
---|
53 | Image pelaaja4Kone1 = LoadImage("Pelaaja4Kone1"); |
---|
54 | Image palikkaKuva = LoadImage("Palikka"); |
---|
55 | Image pelaaja4Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja4Kone1Tykki"); |
---|
56 | Image pelaaja3Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja3Kone1Tykki"); |
---|
57 | Image pelaaja2Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja2Kone1Tykki"); |
---|
58 | Image pelaaja1Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja1Kone1Tykki"); |
---|
59 | Image perusAmmus = LoadImage("Kone1PerusAmmus"); |
---|
60 | SoundEffect ammusAani = LoadSoundEffect("AmmusÄäni"); |
---|
61 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
62 | double maxNopeus = 1000.0; |
---|
63 | |
---|
64 | public override void Begin() |
---|
65 | { |
---|
66 | LuoKentta(); |
---|
67 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
68 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
69 | } |
---|
70 | void LuoKentta() |
---|
71 | { |
---|
72 | |
---|
73 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenttä1"); |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoPelaaja1); |
---|
77 | ruudut.SetTileMethod(Color.Cyan, LuoPelaaja2); |
---|
78 | ruudut.SetTileMethod(Color.BrightGreen, LuoPelaaja3); |
---|
79 | ruudut.SetTileMethod(Color.Rose, LuoPelaaja4); |
---|
80 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPalikka); |
---|
81 | Level.Background.Color = Color.Silver; |
---|
82 | |
---|
83 | ruudut.Execute(80, 80); |
---|
84 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
88 | { |
---|
89 | pelaaja1 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, pelaaja1Kone1, pelaaja1Kone1Tykki); |
---|
90 | pelaaja1.AngularDamping = 0.95; |
---|
91 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
92 | |
---|
93 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja1); |
---|
94 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja1); |
---|
95 | ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja1); |
---|
96 | Add(pelaaja1); |
---|
97 | LuoElamaLaskuri(pelaaja1); |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
101 | { |
---|
102 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
103 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
104 | palikka.Position = paikka; |
---|
105 | palikka.Image = palikkaKuva; |
---|
106 | Add(palikka); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | |
---|
110 | void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
111 | { |
---|
112 | Pelaaja pelaaja2 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, pelaaja2Kone1, pelaaja2Kone1Tykki); |
---|
113 | pelaaja2.AngularDamping = 0.1; |
---|
114 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
115 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja2); |
---|
116 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja2); |
---|
117 | ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja2); |
---|
118 | Add(pelaaja2); |
---|
119 | LuoElamaLaskuri(pelaaja2); |
---|
120 | } |
---|
121 | |
---|
122 | void LuoPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
123 | { |
---|
124 | Pelaaja pelaaja3 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, pelaaja3Kone1, pelaaja3Kone1Tykki); |
---|
125 | pelaaja3.AngularDamping = 0.95; |
---|
126 | pelaaja3.Position = paikka; |
---|
127 | ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja3); |
---|
128 | ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja3); |
---|
129 | ControllerThree.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja3); |
---|
130 | Add(pelaaja3); |
---|
131 | } |
---|
132 | |
---|
133 | void LuoPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
134 | { |
---|
135 | Pelaaja pelaaja4 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus *0.8, pelaaja4Kone1, pelaaja4Kone1Tykki); |
---|
136 | pelaaja4.AngularDamping = 0.95; |
---|
137 | pelaaja4.Position = paikka; |
---|
138 | ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja4); |
---|
139 | ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja4); |
---|
140 | ControllerFour.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja4); |
---|
141 | Add(pelaaja4); |
---|
142 | } |
---|
143 | |
---|
144 | void LuoElamaLaskuri(Pelaaja pelaaja) |
---|
145 | { |
---|
146 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
147 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja.healthit); |
---|
148 | |
---|
149 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
150 | ajastin.Interval = 0.01; |
---|
151 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
152 | { |
---|
153 | elamaPalkki.AbsolutePosition = pelaaja.Position; |
---|
154 | }; |
---|
155 | |
---|
156 | ajastin.Start(); |
---|
157 | //Add(elamaPalkki); |
---|
158 | } |
---|
159 | |
---|
160 | |
---|
161 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja) |
---|
162 | { |
---|
163 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | void KaannaPelaajaa(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) |
---|
167 | { |
---|
168 | Angle vanhaKulma = pelaaja.Angle; |
---|
169 | pelaaja.Angle = tatinTila.StateVector.Angle; |
---|
170 | |
---|
171 | Angle kulmanMuutos = pelaaja.Angle - vanhaKulma; |
---|
172 | |
---|
173 | pelaaja.Ase.AbsoluteAngle -= kulmanMuutos; |
---|
174 | //pelaaja.elamaPalkki.AbsoluteAngle; |
---|
175 | |
---|
176 | pelaaja.Push(tatinTila.StateVector * maxNopeus); |
---|
177 | |
---|
178 | } |
---|
179 | |
---|
180 | void KaannaTykkia(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) |
---|
181 | { |
---|
182 | pelaaja.Ase.AbsoluteAngle = tatinTila.StateVector.Angle; |
---|
183 | } |
---|
184 | |
---|
185 | void Ammu(Pelaaja pelaaja) |
---|
186 | { |
---|
187 | |
---|
188 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Ase.Shoot(); |
---|
189 | if (ammus!=null) |
---|
190 | { |
---|
191 | ammusAani.Play(); |
---|
192 | ammus.Image = perusAmmus; |
---|
193 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
194 | AddCollisionHandler(ammus, delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) |
---|
195 | { |
---|
196 | a.Destroy(); |
---|
197 | }); |
---|
198 | } |
---|
199 | |
---|
200 | } |
---|
201 | } |
---|