1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
10 | { |
---|
11 | public IntMeter healthit; |
---|
12 | |
---|
13 | public AssaultRifle Ase; |
---|
14 | |
---|
15 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus, Image pelaajanKuva, Image tykkiTorninKuva) : base(leveys, korkeus) |
---|
16 | { |
---|
17 | this.Image = pelaajanKuva; |
---|
18 | this.healthit = new IntMeter(100, 0, 100); |
---|
19 | this.LinearDamping = 0.95; |
---|
20 | |
---|
21 | this.Ase = new AssaultRifle(30, 30); |
---|
22 | this.Ase.Image = tykkiTorninKuva; |
---|
23 | this.Add(this.Ase); |
---|
24 | } |
---|
25 | |
---|
26 | |
---|
27 | } |
---|
28 | public class IMBT : PhysicsGame |
---|
29 | { |
---|
30 | |
---|
31 | Image Pelaaja1Kone1 = LoadImage("Pelaaja1Kone1"); |
---|
32 | Image Pelaaja2Kone1 = LoadImage("Pelaaja2Kone1"); |
---|
33 | Image Pelaaja3Kone1 = LoadImage("Pelaaja3Kone1"); |
---|
34 | Image Pelaaja4Kone1 = LoadImage("Pelaaja4Kone1"); |
---|
35 | Image Palikka = LoadImage("Palikka"); |
---|
36 | Image PieniPalikka = LoadImage("PieniPalikka"); |
---|
37 | Image Pelaaja4Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja4Kone1Tykki"); |
---|
38 | Image Pelaaja3Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja3Kone1Tykki"); |
---|
39 | Image Pelaaja2Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja2Kone1Tykki"); |
---|
40 | Image Pelaaja1Kone1Tykki = LoadImage("Pelaaja1Kone1Tykki"); |
---|
41 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
42 | double maxNopeus = 1000.0; |
---|
43 | |
---|
44 | public override void Begin() |
---|
45 | { |
---|
46 | |
---|
47 | |
---|
48 | LuoKentta(); |
---|
49 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
51 | } |
---|
52 | void LuoKentta() |
---|
53 | { |
---|
54 | |
---|
55 | ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("kenttä1"); |
---|
56 | |
---|
57 | |
---|
58 | ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoPelaaja1); |
---|
59 | ruudut.SetTileMethod(Color.Cyan, LuoPelaaja2); |
---|
60 | ruudut.SetTileMethod(Color.BrightGreen, LuoPelaaja3); |
---|
61 | ruudut.SetTileMethod(Color.Rose, LuoPelaaja4); |
---|
62 | ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoPalikka); |
---|
63 | ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoPieniPalikka); |
---|
64 | Level.Background.Color = Color.Silver; |
---|
65 | |
---|
66 | ruudut.Execute(80, 80); |
---|
67 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
68 | } |
---|
69 | |
---|
70 | void LuoPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
71 | { |
---|
72 | pelaaja1 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, Pelaaja1Kone1, Pelaaja1Kone1Tykki); |
---|
73 | pelaaja1.AngularDamping = 0.95; |
---|
74 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
75 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja1); |
---|
76 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja1); |
---|
77 | ControllerOne.Listen(Button.RightShoulder, ButtonState.Pressed, Ammu, "", pelaaja1); |
---|
78 | Add(pelaaja1); |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
82 | { |
---|
83 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
84 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
85 | palikka.Position = paikka; |
---|
86 | palikka.Image = Palikka; |
---|
87 | Add(palikka); |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|
90 | void LuoPieniPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
91 | { |
---|
92 | PhysicsObject pienipalikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
93 | pienipalikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
94 | pienipalikka.Position = paikka; |
---|
95 | pienipalikka.Image = PieniPalikka; |
---|
96 | Add(pienipalikka); |
---|
97 | } |
---|
98 | |
---|
99 | void LuoPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
100 | { |
---|
101 | Pelaaja pelaaja2 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, Pelaaja2Kone1, Pelaaja2Kone1Tykki); |
---|
102 | pelaaja2.AngularDamping = 0.1; |
---|
103 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
104 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja2); |
---|
105 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja2); |
---|
106 | Add(pelaaja2); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void LuoPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
110 | { |
---|
111 | Pelaaja pelaaja3 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus * 0.8, Pelaaja3Kone1, Pelaaja3Kone1Tykki); |
---|
112 | pelaaja3.AngularDamping = 0.95; |
---|
113 | pelaaja3.Position = paikka; |
---|
114 | ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja3); |
---|
115 | ControllerThree.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja3); |
---|
116 | Add(pelaaja3); |
---|
117 | } |
---|
118 | |
---|
119 | void LuoPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
120 | { |
---|
121 | Pelaaja pelaaja4 = new Pelaaja(leveys * 0.8, korkeus *0.8, Pelaaja4Kone1, Pelaaja4Kone1Tykki); |
---|
122 | pelaaja4.AngularDamping = 0.95; |
---|
123 | pelaaja4.Position = paikka; |
---|
124 | ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.RightStick, 0.0, KaannaPelaajaa, "", pelaaja4); |
---|
125 | ControllerFour.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.0, KaannaTykkia, "", pelaaja4); |
---|
126 | Add(pelaaja4); |
---|
127 | } |
---|
128 | |
---|
129 | |
---|
130 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja) |
---|
131 | { |
---|
132 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
133 | } |
---|
134 | |
---|
135 | void KaannaPelaajaa(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) |
---|
136 | { |
---|
137 | Angle vanhaKulma = pelaaja.Angle; |
---|
138 | pelaaja.Angle = tatinTila.StateVector.Angle; |
---|
139 | pelaaja.Ase.Angle -= pelaaja.Angle - vanhaKulma; |
---|
140 | |
---|
141 | pelaaja.Push(tatinTila.StateVector * maxNopeus); |
---|
142 | |
---|
143 | } |
---|
144 | |
---|
145 | void KaannaTykkia(AnalogState tatinTila, Pelaaja pelaaja) |
---|
146 | { |
---|
147 | pelaaja.Ase.AbsoluteAngle = tatinTila.StateVector.Angle; |
---|
148 | } |
---|
149 | |
---|
150 | void Ammu(Pelaaja pelaaja) |
---|
151 | { |
---|
152 | |
---|
153 | } |
---|
154 | } |
---|