source: 2015/26/TimoH/Dogen_mlg_peli/Dogen_mlg_peli/Dogen_mlg_peli/Dogen_mlg_peli.cs @ 6375

Revision 6375, 3.9 KB checked in by tihaapas, 5 years ago (diff)

nuin

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Dogen_mlg_peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 750;
12    const double hyppyNopeus = 1000;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14   
15
16    PlatformCharacter pelaaja1;
17
18    Image pelaajanKuva = LoadImage("unnamed");
19    Image tahtiKuva = LoadImage("download");
20    Image taustakuva = LoadImage("maxresdefault");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26        ClearAll();
27       
28        Gravity = new Vector(0, -1000);
29
30        LuoKentta();
31        LisaaNappaimet();
32       
33
34
35        Camera.Follow(pelaaja1);
36        Camera.ZoomFactor = 1.2;
37        Camera.StayInLevel = true;
38    }
39
40    void LuoKentta()
41    {
42        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
43        kentta.SetTileMethod('o', LisaaTaso);
44        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
45        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.Image = taustakuva;
49        Level.Background.FitToLevel();
50        //Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
51    }
52
53    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        taso.Position = paikka;
57        taso.Color = RandomGen.NextColor();
58        Add(taso);
59    }
60   
61
62    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
65        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
66        tahti.Position = paikka;
67        tahti.Image = tahtiKuva;
68        tahti.Tag = "tahti";
69        Add(tahti);
70    }
71
72    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
73    {
74        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
75        pelaaja1.Position = paikka;
76        pelaaja1.Mass = 1.0;
77        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
78        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
79        Add(pelaaja1);
80    }
81
82    void LisaaNappaimet()
83    {
84        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
85        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
86        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Pressed, Begin, "poista kaikki");
87
88        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
89        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
91
92        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
93
94        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
96        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
97
98        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
99    }
100   
101
102    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
103    {
104        hahmo.Walk(nopeus);
105    }
106
107    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
108    {
109        hahmo.Jump(nopeus);
110    }
111
112    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
113    {
114        //maaliAani.Play();
115        MessageDisplay.Add("sait yhden weed!");
116        tahti.Destroy();
117        Explosion rajahdus = new Explosion(tahti.Width);
118        //rajahdus.Sound =
119        rajahdus.Position = tahti.Position;
120        Add(rajahdus);
121    }
122}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.