source: 2015/26/SanteriP/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem/gunmayhem.cs @ 6239

Revision 6239, 7.4 KB checked in by sieerinn, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class gunmayhem : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17    IntMeter pisteLaskuri1;
18    IntMeter pisteLaskuri2;
19
20    Vector alkupaikka1;
21    Vector alkupaikka2;
22
23    Image asekuva = LoadImage("ase");
24    Image pelaajanKuva = LoadImage("pelaaja");
25    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("pelaaja2");
26    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
27    Image ruohokuva = LoadImage("ruoho");
28    Image pommikuva = LoadImage("pommi");
29    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
30
31    public override void Begin()
32    {
33        SmoothTextures = false;
34        Gravity = new Vector(0, -1000);
35
36        LuoKentta();
37        LisaaNappaimet();
38
39        pisteLaskuri1 = LuoPistelaskuri(Screen.Right - 100);
40        pisteLaskuri2 = LuoPistelaskuri(Screen.Left + 100);
41
42        Camera.Follow(pelaaja1);
43        Camera.ZoomFactor = 1.2;
44        Camera.StayInLevel = true;
45    }
46
47
48
49    IntMeter LuoPistelaskuri(double x)
50    {
51        IntMeter pisteLaskuri = new IntMeter(0);
52
53        Label pisteNaytto = new Label();
54        pisteNaytto.X = x;
55        pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100;
56        pisteNaytto.TextColor = Color.Black;
57        pisteNaytto.Color = Color.White;
58
59        pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri);
60        Add(pisteNaytto);
61        return pisteLaskuri;
62    }
63
64    void LuoKentta()
65    {
66        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
67        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
68        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
69        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja1);
70        kentta.SetTileMethod('E', LisaaPelaaja2);
71        kentta.SetTileMethod('%', LisaaPommi);
72        kentta.SetTileMethod('"', Lisaapohja);
73        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
74        Level.CreateBorders();
75        Level.Background.CreateGradient(Color.Gray, Color.Blue);
76    }
77
78    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
79    {
80        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
81        taso.Position = paikka;
82        taso.Image = ruohokuva;
83        Add(taso);
84    }
85
86    void Lisaapohja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
89        taso.Position = paikka;
90        taso.IsVisible=false;
91        taso.Tag = "pohja";
92        Add(taso);
93    }
94
95    void LisaaPommi(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
96    {
97        PhysicsObject pommi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
98        pommi.Position = paikka;
99        pommi.Image = pommikuva;
100        Add(pommi);
101        pommi.Tag = "pommi";
102    }
103
104    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
105    {
106        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
107        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
108        tahti.Position = paikka;
109        tahti.Image = tahtiKuva;
110        tahti.Tag = "tahti";
111        Add(tahti);
112    }
113
114    PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus,Image kuva)
115    {
116        PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(pelaajanKuva.Width * 1.4, pelaajanKuva.Height * 1.4);
117        pelaaja.Position = paikka;
118        pelaaja.Mass = 4.0;
119        pelaaja.Image = kuva;
120        pelaaja.Tag = "pelaaja";
121        pelaaja.Shape = Shape.FromImage(pelaajanKuva);
122        pelaaja.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
123        pelaaja.Weapon.Image = asekuva;
124        pelaaja.Weapon.Ammo.Value = 1000;
125        pelaaja.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
126
127        AddCollisionHandler(pelaaja, "tahti", TormaaTahteen);
128        AddCollisionHandler(pelaaja, "pommi", Tormaapommiin);
129        AddCollisionHandler(pelaaja, "pohja", Tormaapohjaan);
130        Add(pelaaja);
131        return pelaaja;
132    }
133
134    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
135    {
136        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
137
138        if (ammus != null)
139        {
140            //ammus.Size *= 3;
141            //ammus.Image = ...
142            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
143        }
144    }
145
146    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
147    {
148        ammus.Destroy();
149
150        if (kohde.Tag.Equals("pelaaja"))
151        {
152            kohde.Velocity = ammus.Velocity*7;
153        }
154    }
155
156    void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
157    {
158        pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajanKuva);
159        alkupaikka1 = paikka;
160    }
161
162    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
163    {
164        pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajanKuva2);
165        alkupaikka2 = paikka;
166    }
167
168    void LisaaNappaimet()
169    {
170        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
171        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
172
173        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
174        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
175        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
176        Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
177
178
179        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
180        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
181        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
182        Keyboard.Listen(Key.R, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2);
183
184
185        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
186
187        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
188        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
189        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
190
191        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
192    }
193
194    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
195    {
196        hahmo.Walk(nopeus);
197    }
198
199    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
200    {
201        hahmo.Jump(nopeus);
202    }
203
204    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
205    {
206        maaliAani.Play();
207        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
208        tahti.Destroy();
209    }
210
211    void Tormaapommiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pommi)
212    {
213        Explosion räjähdys = new Explosion(200);
214        räjähdys.Position = pommi.Position + new Vector(0, 10);
215        Add(räjähdys);
216    }
217
218    void Tormaapohjaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pohja)
219    {
220        pelaaja1.Position = alkupaikka1;
221        pelaaja2.Position = alkupaikka2;
222
223        if (hahmo == pelaaja1)
224        {
225            pisteLaskuri2.Value += 1;
226        }
227        if (hahmo == pelaaja2)
228        {
229            pisteLaskuri1.Value += 1;
230        }
231    }
232}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.