source: 2015/26/SanteriP/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 6185

Revision 6185, 4.7 KB checked in by sieerinn, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11
12    Vector nopeusYlös = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
14
15    PhysicsObject pallo;
16
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    PhysicsObject vasenReuna;
21    PhysicsObject oikeaReuna;
22
23    IntMeter pelaajan1Pisteet;
24    IntMeter pelaajan2Pisteet;
25
26    public override void Begin()
27    {
28        LuoKentta();
29        asetaohjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32    }
33
34    void LisaaLaskurit()
35    {
36        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
37        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
38    }
39
40    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
41    {
42        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
43        laskuri.MaxValue = 10;
44
45        Label nayttö = new Label();
46        nayttö.BindTo(laskuri);
47        nayttö.X = x;
48        nayttö.Y = y;
49        nayttö.TextColor = Color.White;
50        nayttö.BorderColor = Level.Background.Color;
51        nayttö.Color = Level.Background.Color;
52        Add(nayttö);
53
54        return laskuri;
55    }
56    void asetaohjaimet()
57    {
58        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlös);
59        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
60
61        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
62        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
63
64
65
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlös);
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
70
71
72
73        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
74
75        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
76    }
77
78    void LuoKentta()
79    {
80        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
81        pallo.Shape = Shape.Circle;
82        pallo.X = -200.0;
83        pallo.Y = 0.0;
84        pallo.Restitution = 1.0;
85        Add(pallo);
86
87        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormaus);
88        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
89        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
90
91        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
92        vasenReuna.Restitution = 1.0;
93        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
94        vasenReuna.IsVisible = false;
95
96        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
97        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
98        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
99        oikeaReuna.IsVisible = false;
100
101        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
102        ylaReuna.Restitution = 1.0;
103        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
104        ylaReuna.IsVisible = false;
105
106        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
107        alaReuna.Restitution = 1.0;
108        alaReuna.IsVisible = false;
109        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
110
111        Level.Background.Color = Color.Black;
112
113        Camera.ZoomToLevel();
114
115    }
116   
117    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
118    {
119        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
120        maila.Shape = Shape.Rectangle;
121        maila.X = x;
122        maila.Y = y;
123        maila.Restitution = 1.0;
124        Add(maila);
125        return maila;
126    }
127    void KasittelePallonTormaus(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
128    {
129        if (kohde == oikeaReuna)
130        {
131            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
132        }
133        else if (kohde == vasenReuna)
134        {
135            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
136        }
137    }
138
139    void AloitaPeli()
140    {
141        Camera.ZoomToLevel();
142        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
143        pallo.Hit(impulssi);
144    }
145    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
146    {
147        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
148        {
149            maila.Velocity = Vector.Zero;
150            return;
151        }
152        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
153        {
154            maila.Velocity = Vector.Zero;
155            return;
156
157        }
158       
159        maila.Velocity = nopeus;
160    }
161
162
163}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.