source: 2015/26/FransM/Pixels/Pixels/Pixels/Pixels.cs @ 6238

Revision 6238, 3.7 KB checked in by frmaenpa, 8 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pixels : PhysicsGame
10{
11    Image taustakuva = LoadImage("Taustakuva");
12    Image tasoKuva = LoadImage("Maa");
13    Image maapalakuva = LoadImage("Maapala");
14    Image maaruohokuva = LoadImage("Maapalaruoholla");
15    Image kivikuva = LoadImage("Kivi");
16    Image nappikuva = LoadImage("NAPPI");
17    Image porakuva = LoadImage("Pora");
18    Image kivi2kuva = LoadImage("Kivi2");
19    Image seinakuva = LoadImage("seinä");
20    Image alinkuva = LoadImage("Alin");
21    Image ruohokuva = LoadImage("Maapalaruoholla");
22
23    public override void Begin()
24    {
25        LuoKentta();
26     
27        SmoothTextures = false;
28     
29
30
31        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Red);
37
38        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Maa");
39
40        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FF0000"), LuoTaso);
41        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("808080"), LuoTaso2);
42        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("000000"), LuoTaso3);
43        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("FFD800"), LuoTaso4);
44        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("0026FF"), LuoTaso5);
45        ruudut.SetTileMethod(Color.FromHexCode("00FF21"), LuoTaso6);
46
47
48        ruudut.Execute(60, 60);
49
50        //Camera.ZoomToLevel();
51        IsMouseVisible = true;
52        Camera.StayInLevel = true;
53        Mouse.ListenMovement(0.0, delegate(AnalogState h) {
54            if (Mouse.PositionOnScreen.Y > Screen.Top - 100)
55            {
56                Camera.Move(new Vector(0, 10));
57            }
58            else if (Mouse.PositionOnScreen.Y < Screen.Bottom + 100)
59            {
60                Camera.Move(new Vector(0, -10));
61            }
62        }, "");
63        IsFullScreen = true;
64    }
65
66
67    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
70        taso.Position = paikka;
71        taso.Image = maapalakuva;
72        taso.CollisionIgnoreGroup = 1;
73        Add(taso);
74    }
75
76
77    void LuoTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
78    {
79        PhysicsObject taso2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
80        taso2.Position = paikka;
81        taso2.Image = kivikuva;
82        taso2.CollisionIgnoreGroup = 1;
83        Add(taso2);
84    }
85
86    void LuoTaso3(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        PhysicsObject taso3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
89        taso3.Position = paikka;
90        taso3.Image = kivi2kuva;
91        taso3.CollisionIgnoreGroup = 1;
92        Add(taso3);
93    }
94
95    void LuoTaso4(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
96    {
97        PhysicsObject taso4 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
98        taso4.Position = paikka;
99        taso4.Image = seinakuva;
100        taso4.CollisionIgnoreGroup = 1;
101        Add(taso4);
102    }
103
104    void LuoTaso5(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
105    {
106        PhysicsObject taso5 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
107        taso5.Position = paikka;
108        taso5.Image = alinkuva;
109        taso5.CollisionIgnoreGroup = 1;
110        Add(taso5);
111    }
112
113    void LuoTaso6(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
114    {
115        PhysicsObject taso6 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
116        taso6.Position = paikka;
117        taso6.Image = ruohokuva;
118        taso6.CollisionIgnoreGroup = 1;
119        Add(taso6);
120    }
121}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.