1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Tasohyppelypeli2 : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 1900; |
---|
12 | const double hyppyNopeus = 1150; |
---|
13 | const int RUUDUN_KOKO = 56; |
---|
14 | |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | DoubleMeter elamaLaskuri; |
---|
17 | |
---|
18 | Image tasonkuva = LoadImage("platform1"); |
---|
19 | Image toisentasonkuva = LoadImage("platform2"); |
---|
20 | Image kolmannentasonkuva = LoadImage("platform3"); |
---|
21 | Image neljännentasonkuva = LoadImage("platform4"); |
---|
22 | Image pelaajanKuva = LoadImage("Auto ajaa 1"); |
---|
23 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
24 | Image vihollisenKuva = LoadImage("mopo1"); |
---|
25 | Image toisenvihollisenKuva = LoadImage("mopo2"); |
---|
26 | Image kolmannenvihollisenKuva = LoadImage("mopo3"); |
---|
27 | Image neljännenvihollisenkuva = LoadImage("eka bossi"); |
---|
28 | Image bossinkuva = LoadImage("eka bossi"); |
---|
29 | Image lentavankuva = LoadImage("Buzzard"); |
---|
30 | Image ammuksenKuva = LoadImage("Ammus"); |
---|
31 | Image kranunKuva = LoadImage("kranaattikeihäs"); |
---|
32 | |
---|
33 | Image taustakuva = LoadImage("Tausta 1"); |
---|
34 | |
---|
35 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | |
---|
39 | public override void Begin() |
---|
40 | { |
---|
41 | IsMouseVisible = true; |
---|
42 | Gravity = new Vector(0, -2000); |
---|
43 | |
---|
44 | LuoKentta(); |
---|
45 | LisaaNappaimet(); |
---|
46 | |
---|
47 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
48 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
49 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
50 | |
---|
51 | MediaPlayer.Play("musa1"); |
---|
52 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
53 | |
---|
54 | |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void LuoKentta() |
---|
58 | { |
---|
59 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
60 | kentta.SetTileMethod('1', LisaaTaso); |
---|
61 | kentta.SetTileMethod('2', LisaaToinenTaso); |
---|
62 | kentta.SetTileMethod('3', LisaaKolmasTaso); |
---|
63 | kentta.SetTileMethod('4', LisaaNeljäsTaso); |
---|
64 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
65 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
66 | kentta.SetTileMethod('H', LisaaVihollinen); |
---|
67 | kentta.SetTileMethod('h', LisaaToinenVihollinen); |
---|
68 | kentta.SetTileMethod('s', LisaaKolmasVihollinen); |
---|
69 | kentta.SetTileMethod('B', LisaaNeljäsVihollinen); |
---|
70 | kentta.SetTileMethod('L', LisaaLentavavihollinen); |
---|
71 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
72 | Level.CreateBorders(); |
---|
73 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
74 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
75 | LuoElamaLaskuri(); |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void VihuHeittää(Vihu vihollinen) |
---|
79 | { |
---|
80 | PhysicsObject kranu = new PhysicsObject(LoadImage("kranaattikeihäs")); |
---|
81 | Vector suunta = (pelaaja1.Position - vihollinen.Position).Normalize(); |
---|
82 | kranu.Position = vihollinen.Position + suunta * 5; |
---|
83 | |
---|
84 | Add(kranu); |
---|
85 | // kranu.Hit(Vector.FromLengthAndAngle(100, suunta.Angle)); |
---|
86 | } |
---|
87 | |
---|
88 | void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
89 | { |
---|
90 | Vihu vihollinen = new Vihu(leveys *2, korkeus * 2, 4); |
---|
91 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
92 | vihollinen.Mass = 4.0; |
---|
93 | vihollinen.Image = vihollisenKuva; |
---|
94 | |
---|
95 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
96 | |
---|
97 | Timer kranu = new Timer(); |
---|
98 | kranu.Interval = 3.5; |
---|
99 | kranu.Timeout += delegate { VihuHeittää(vihollinen); }; |
---|
100 | kranu.Start(); |
---|
101 | |
---|
102 | |
---|
103 | Add(vihollinen); |
---|
104 | |
---|
105 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
106 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | |
---|
110 | |
---|
111 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja1"); |
---|
112 | |
---|
113 | seuraajanAivot.Speed = 3860; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
114 | seuraajanAivot.TurnWhileMoving = false; |
---|
115 | seuraajanAivot.DistanceFar = 2400; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
116 | seuraajanAivot.DistanceClose = 100; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta |
---|
117 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta |
---|
118 | seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot ; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana |
---|
119 | seuraajanAivot.TargetClose += delegate { kranu.Start(); }; |
---|
120 | //Aivot käyttöön oliolle |
---|
121 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
122 | } |
---|
123 | |
---|
124 | void LisaaLentavavihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
125 | { |
---|
126 | |
---|
127 | Vihu2 lentava = new Vihu2(leveys * 3.5, korkeus * 2.7, 10); |
---|
128 | lentava.Position = paikka; |
---|
129 | lentava.IgnoresGravity = true; |
---|
130 | lentava.Tag = "lentavavihollinen"; |
---|
131 | lentava.CanRotate = false; |
---|
132 | lentava.Oscillate(new Vector(0, 1), korkeus * 0.3, 0.5); |
---|
133 | lentava.Image = lentavankuva; |
---|
134 | |
---|
135 | AddCollisionHandler(lentava, "Ase", delegate(PhysicsObject ase, PhysicsObject vihu) { lentava.Destroy(); }); |
---|
136 | lentava.ase.ProjectileCollision += delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) { AmmusOsui(a, b, elamaLaskuri); }; |
---|
137 | |
---|
138 | Timer timer = new Timer(); |
---|
139 | timer.Interval = 3.0; |
---|
140 | timer.Timeout += delegate() |
---|
141 | { |
---|
142 | PhysicsObject ammus; |
---|
143 | |
---|
144 | if (Vector.Distance(pelaaja1.Position, lentava.Position) < 1000) |
---|
145 | { |
---|
146 | lentava.ase.AbsoluteAngle = (pelaaja1.Position - lentava.Position).Angle; |
---|
147 | ammus = lentava.ase.Shoot(); |
---|
148 | |
---|
149 | if (ammus != null) |
---|
150 | { |
---|
151 | ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(5.0); |
---|
152 | } |
---|
153 | } |
---|
154 | }; |
---|
155 | timer.Start(); |
---|
156 | |
---|
157 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja1"); |
---|
158 | seuraajanAivot.Active = true; |
---|
159 | seuraajanAivot.Speed = 3830; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
160 | seuraajanAivot.DistanceFar = 1600; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
161 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta |
---|
162 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta |
---|
163 | lentava.Brain = seuraajanAivot; |
---|
164 | |
---|
165 | |
---|
166 | Add(lentava); |
---|
167 | |
---|
168 | } |
---|
169 | |
---|
170 | void LisaaToinenVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
171 | { |
---|
172 | Vihu vihollinen = new Vihu(leveys * 2, korkeus * 2, 4); |
---|
173 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
174 | vihollinen.Mass = 4.0; |
---|
175 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
176 | vihollinen.Image = toisenvihollisenKuva; |
---|
177 | Add(vihollinen); |
---|
178 | |
---|
179 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
180 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
181 | |
---|
182 | |
---|
183 | |
---|
184 | |
---|
185 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja1"); |
---|
186 | |
---|
187 | seuraajanAivot.Speed = 3800; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
188 | seuraajanAivot.DistanceFar = 2400; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
189 | seuraajanAivot.DistanceClose = 00; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta |
---|
190 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta |
---|
191 | seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana |
---|
192 | |
---|
193 | //Aivot käyttöön oliolle |
---|
194 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
195 | |
---|
196 | } |
---|
197 | |
---|
198 | void LisaaKolmasVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
199 | { |
---|
200 | Vihu vihollinen = new Vihu(leveys * 2, korkeus * 2, 5); |
---|
201 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
202 | vihollinen.Mass = 4.0; |
---|
203 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
204 | vihollinen.Image = kolmannenvihollisenKuva; |
---|
205 | Add(vihollinen); |
---|
206 | |
---|
207 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
208 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
209 | |
---|
210 | |
---|
211 | |
---|
212 | |
---|
213 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja1"); |
---|
214 | |
---|
215 | seuraajanAivot.Speed = 3800; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
216 | seuraajanAivot.DistanceFar = 2400; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
217 | seuraajanAivot.DistanceClose = 10; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta |
---|
218 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta |
---|
219 | seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana |
---|
220 | |
---|
221 | //Aivot käyttöön oliolle |
---|
222 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
223 | |
---|
224 | } |
---|
225 | |
---|
226 | void LisaaNeljäsVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
227 | { |
---|
228 | Vihu vihollinen = new Vihu(leveys, korkeus * 2); |
---|
229 | vihollinen.Position = paikka; |
---|
230 | vihollinen.Y += korkeus / 2; |
---|
231 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
232 | vihollinen.Image =neljännenvihollisenkuva; |
---|
233 | Add(vihollinen); |
---|
234 | |
---|
235 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
236 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
237 | |
---|
238 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain("pelaaja1"); |
---|
239 | |
---|
240 | seuraajanAivot.Speed = 860; // Millä nopeudella kohdetta seurataan |
---|
241 | seuraajanAivot.DistanceFar = 2400; // Etäisyys jolla aletaan seurata kohdetta |
---|
242 | seuraajanAivot.DistanceClose = 00; // Etäisyys jolloin ollaan lähellä kohdetta |
---|
243 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = true; // Pysähdytään kun ollaan lähellä kohdetta |
---|
244 | seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; // Käytetään satunnaisaivoja kun ollaan kaukana |
---|
245 | |
---|
246 | //Aivot käyttöön oliolle |
---|
247 | vihollinen.Brain = seuraajanAivot; |
---|
248 | |
---|
249 | |
---|
250 | } |
---|
251 | |
---|
252 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
253 | { |
---|
254 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
255 | taso.Position = paikka; |
---|
256 | taso.Image = tasonkuva; |
---|
257 | Add(taso); |
---|
258 | } |
---|
259 | |
---|
260 | void LisaaToinenTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
261 | { |
---|
262 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
263 | taso.Position = paikka; |
---|
264 | taso.Image = toisentasonkuva; |
---|
265 | taso.IgnoresExplosions = true; |
---|
266 | Add(taso); |
---|
267 | } |
---|
268 | |
---|
269 | void LisaaKolmasTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
270 | { |
---|
271 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
272 | taso.Position = paikka; |
---|
273 | taso.IgnoresExplosions = true; |
---|
274 | taso.Image = kolmannentasonkuva; |
---|
275 | Add(taso); |
---|
276 | } |
---|
277 | |
---|
278 | void LisaaNeljäsTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
279 | { |
---|
280 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
281 | taso.Position = paikka; |
---|
282 | taso.IgnoresExplosions = true; |
---|
283 | taso.Image = neljännentasonkuva; |
---|
284 | Add(taso); |
---|
285 | } |
---|
286 | |
---|
287 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
288 | { |
---|
289 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
290 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
291 | tahti.Position = paikka; |
---|
292 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
293 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
294 | Add(tahti); |
---|
295 | } |
---|
296 | |
---|
297 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
298 | |
---|
299 | |
---|
300 | { |
---|
301 | |
---|
302 | |
---|
303 | |
---|
304 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys * 5.5, korkeus * 2.6); |
---|
305 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
306 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
307 | pelaaja1.Tag = "pelaaja1"; |
---|
308 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
309 | pelaaja1.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
310 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
311 | Add(pelaaja1); |
---|
312 | |
---|
313 | //pelaaja1 on PlatformCharacter-tyyppinen |
---|
314 | pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
315 | pelaaja1.Weapon.Position = new Vector(0, korkeus * 0.8); |
---|
316 | pelaaja1.Weapon.Image = null; |
---|
317 | pelaaja1.Weapon.Color=Color.Transparent; |
---|
318 | |
---|
319 | |
---|
320 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
321 | pelaaja1.Weapon.Ammo.Value = 100; |
---|
322 | |
---|
323 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
324 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b) { AmmusOsui(a, b, elamaLaskuri); }; |
---|
325 | |
---|
326 | } |
---|
327 | |
---|
328 | void LuoElamaLaskuri() |
---|
329 | { |
---|
330 | elamaLaskuri = new DoubleMeter(10); |
---|
331 | elamaLaskuri.MaxValue = 10; |
---|
332 | elamaLaskuri.LowerLimit += ElamaLoppui; |
---|
333 | |
---|
334 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
335 | elamaPalkki.X = Screen.Left + 150; |
---|
336 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 20; |
---|
337 | elamaPalkki.BindTo(elamaLaskuri); |
---|
338 | Add(elamaPalkki); |
---|
339 | } |
---|
340 | |
---|
341 | void ElamaLoppui() |
---|
342 | { |
---|
343 | ClearAll(); |
---|
344 | Begin(); |
---|
345 | } |
---|
346 | |
---|
347 | public static void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde, DoubleMeter Laskuri) |
---|
348 | { |
---|
349 | ammus.Destroy(); |
---|
350 | if( kohde.Tag.Equals("vihollinen")) |
---|
351 | { |
---|
352 | Vihu vihollinen = (Vihu)kohde; |
---|
353 | vihollinen.ElamaLaskuri.Value--; // häviää automaattsiesti jos elämät menee 0:ksi. |
---|
354 | } |
---|
355 | |
---|
356 | if (kohde.Tag.Equals("lentavavihollinen")) |
---|
357 | { |
---|
358 | Vihu2 vihollinen = (Vihu2)kohde; |
---|
359 | vihollinen.ElamaLaskuri.Value--; // häviää automaattsiesti jos elämät menee 0:ksi. |
---|
360 | } |
---|
361 | if (kohde.Tag.Equals("pelaaja1")) |
---|
362 | { |
---|
363 | Laskuri.Value--; |
---|
364 | } |
---|
365 | } |
---|
366 | |
---|
367 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja, int leveys, int korkeus) |
---|
368 | { |
---|
369 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
370 | |
---|
371 | Mouse.ListenMovement(0.1, Tahtaa, "Tähtää aseella"); |
---|
372 | |
---|
373 | if (ammus != null) |
---|
374 | { |
---|
375 | // ammus.Size *= 0.5; |
---|
376 | ammus.Size = new Vector(leveys * 1, korkeus * 0.2); |
---|
377 | ammus.Image = ammuksenKuva; |
---|
378 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
379 | } |
---|
380 | } |
---|
381 | |
---|
382 | void Tahtaa(AnalogState hiirenLiike) |
---|
383 | { |
---|
384 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Weapon.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
385 | pelaaja1.Weapon.Angle = suunta.Angle; |
---|
386 | } |
---|
387 | |
---|
388 | void LisaaNappaimet() |
---|
389 | { |
---|
390 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
391 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
392 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
393 | |
---|
394 | Keyboard.Listen(Key.Q, ButtonState. Pressed, HeitaKranaatti, "Heita", pelaaja1, RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
395 | |
---|
396 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
397 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
398 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
399 | |
---|
400 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
401 | |
---|
402 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
403 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
404 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
405 | |
---|
406 | |
---|
407 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
408 | } |
---|
409 | |
---|
410 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
411 | { |
---|
412 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
413 | } |
---|
414 | |
---|
415 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
416 | { |
---|
417 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
418 | } |
---|
419 | |
---|
420 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
421 | { |
---|
422 | maaliAani.Play(); |
---|
423 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
424 | tahti.Destroy(); |
---|
425 | } |
---|
426 | |
---|
427 | //Grenade kranaatti = new Grenade(4.0); |
---|
428 | |
---|
429 | void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja, int leveys, int korkeus) |
---|
430 | { |
---|
431 | Grenade kranu = new Grenade(5.0); |
---|
432 | kranu.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
433 | kranu.Size = new Vector(leveys * 2, korkeus * 0.5); |
---|
434 | kranu.Position = pelaaja.Position; |
---|
435 | kranu.Angle = (Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Angle; |
---|
436 | kranu.Hit((Mouse.PositionOnWorld - pelaaja.Position).Angle.GetVector() * 75000); |
---|
437 | Add(kranu); |
---|
438 | //pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(13), 60000); |
---|
439 | |
---|
440 | kranu.Image = kranunKuva; |
---|
441 | |
---|
442 | |
---|
443 | kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui; |
---|
444 | kranu.Explosion.AddShockwaveHandler("vihollinen", KranaattiOsui); |
---|
445 | |
---|
446 | AddCollisionHandler(kranu, kranutörmää); |
---|
447 | |
---|
448 | Keyboard.Disable(Key.Q); |
---|
449 | Timer.SingleShot(1.5, delegate { Keyboard.Enable(Key.Q); }); |
---|
450 | } |
---|
451 | |
---|
452 | void kranutörmää(PhysicsObject kranu, PhysicsObject kohde) |
---|
453 | { |
---|
454 | ((Grenade)kranu).Explode(); |
---|
455 | } |
---|
456 | |
---|
457 | void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) |
---|
458 | { |
---|
459 | rajahdyksenKohde.Destroy(); |
---|
460 | } |
---|
461 | |
---|
462 | |
---|
463 | |
---|
464 | } |
---|
465 | |
---|
466 | |
---|
467 | class Vihu2 : PhysicsObject |
---|
468 | { |
---|
469 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(10, 0, 10); |
---|
470 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
471 | public AssaultRifle ase; |
---|
472 | |
---|
473 | public Vihu2(double leveys, double korkeus, int elämä = 10) |
---|
474 | : base(leveys, korkeus) |
---|
475 | { |
---|
476 | elamaLaskuri.MaxValue = elämä; |
---|
477 | elamaLaskuri.Value = elämä; |
---|
478 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); this.ase.Destroy(); }; |
---|
479 | LisaaVihuAse(); |
---|
480 | } |
---|
481 | |
---|
482 | void LisaaVihuAse() |
---|
483 | { |
---|
484 | ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
485 | this.Add(ase); |
---|
486 | ase.Position = new Vector(0, 8); |
---|
487 | ase.Image = null; |
---|
488 | ase.IsVisible = false; |
---|
489 | Color=Color.Transparent; |
---|
490 | |
---|
491 | |
---|
492 | } |
---|
493 | |
---|
494 | } |
---|
495 | |
---|
496 | |
---|
497 | class Vihu : PlatformCharacter |
---|
498 | { |
---|
499 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); |
---|
500 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
501 | |
---|
502 | public Vihu(double leveys, double korkeus,int elämä=3) |
---|
503 | : base(leveys, korkeus) |
---|
504 | |
---|
505 | { |
---|
506 | elamaLaskuri.MaxValue = elämä; |
---|
507 | elamaLaskuri.Value = elämä; |
---|
508 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
509 | } |
---|
510 | } |
---|
511 | |
---|