1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Nonameyet : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | AssaultRifle pelaaja1ase; |
---|
12 | AssaultRifle pelaaja2ase; |
---|
13 | Image pelaaja1kuva = LoadImage("pelaaja1pistoli"); |
---|
14 | Image pelaaja2kuva = LoadImage("pelaaja2pistoli"); |
---|
15 | Image seinakuva = LoadImage("stonebarricade"); |
---|
16 | Image luotikuva = LoadImage("luoti"); |
---|
17 | Image taustakuva = LoadImage("background"); |
---|
18 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
19 | Pelaaja pelaaja2; |
---|
20 | public override void Begin() |
---|
21 | { |
---|
22 | |
---|
23 | AloitaPeli(); |
---|
24 | |
---|
25 | |
---|
26 | } |
---|
27 | |
---|
28 | |
---|
29 | |
---|
30 | void AloitaPeli() |
---|
31 | { |
---|
32 | ClearAll(); |
---|
33 | Level.Width = 3000; |
---|
34 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
35 | Luopelaaja1(); |
---|
36 | Luopelaaja2(); |
---|
37 | Luopelaaja1controls(); |
---|
38 | Luopelaaja2controls(); |
---|
39 | Luokentta(); |
---|
40 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
41 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
42 | Keyboard.Listen(Key.Back, ButtonState.Pressed, Begin, "Uusi kierros"); |
---|
43 | } |
---|
44 | |
---|
45 | void Luopelaaja1controls() |
---|
46 | { |
---|
47 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-2600, 0), pelaaja1); |
---|
48 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(2600, 0), pelaaja1); |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 2600), pelaaja1); |
---|
50 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -2600), pelaaja1); |
---|
51 | Keyboard.Listen(Key.NumPad4, ButtonState.Down, Kaannapelaajaa, null, Angle.FromDegrees(2), pelaaja1); |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.NumPad5, ButtonState.Down, Kaannapelaajaa, null, Angle.FromDegrees(-2), pelaaja1); |
---|
53 | Keyboard.Listen(Key.NumPad1, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", 1, pelaaja1ase); |
---|
54 | |
---|
55 | } |
---|
56 | void Luopelaaja2controls() |
---|
57 | { |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-2600, 0), pelaaja2); |
---|
59 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(2600, 0), pelaaja2); |
---|
60 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 2600), pelaaja2); |
---|
61 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -2600), pelaaja2); |
---|
62 | Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Down, Kaannapelaajaa, null, Angle.FromDegrees(2), pelaaja2); |
---|
63 | Keyboard.Listen(Key.G, ButtonState.Down, Kaannapelaajaa, null, Angle.FromDegrees(-2), pelaaja2); |
---|
64 | Keyboard.Listen(Key.V, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", 2, pelaaja2ase); |
---|
65 | |
---|
66 | } |
---|
67 | void Luopelaaja1() |
---|
68 | { |
---|
69 | pelaaja1 = new Pelaaja(40, 40); |
---|
70 | pelaaja1.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
71 | pelaaja1.Image = pelaaja1kuva; |
---|
72 | pelaaja1.Mass = 10.0; |
---|
73 | pelaaja1.X = 550; |
---|
74 | pelaaja1.Y = -550; |
---|
75 | pelaaja1.LinearDamping = 0.95; |
---|
76 | pelaaja1.AngularDamping = 0.95; |
---|
77 | Add(pelaaja1); |
---|
78 | |
---|
79 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "ammus", Osuma); |
---|
80 | |
---|
81 | pelaaja1ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | pelaaja1ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
85 | pelaaja1ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
86 | pelaaja1ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
87 | pelaaja1ase.FireRate = 3.5; |
---|
88 | pelaaja1.Add(pelaaja1ase); |
---|
89 | pelaaja1ase.IsVisible = false; |
---|
90 | pelaaja1ase.Angle += Angle.FromDegrees(90); |
---|
91 | |
---|
92 | |
---|
93 | } |
---|
94 | void Luopelaaja2() |
---|
95 | { |
---|
96 | pelaaja2 = new Pelaaja(40, 40); |
---|
97 | pelaaja2.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
98 | pelaaja2.Image = pelaaja2kuva; |
---|
99 | pelaaja2.Mass = 10.0; |
---|
100 | pelaaja2.X = -550; |
---|
101 | pelaaja2.Y = 550; |
---|
102 | pelaaja2.LinearDamping = 0.95; |
---|
103 | pelaaja2.AngularDamping = 0.95; |
---|
104 | Add(pelaaja2); |
---|
105 | |
---|
106 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "ammus", Osuma); |
---|
107 | |
---|
108 | pelaaja2ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
109 | |
---|
110 | pelaaja2ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
111 | pelaaja2ase.InfiniteAmmo = true; |
---|
112 | pelaaja2ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
113 | pelaaja2ase.FireRate = 3.5; |
---|
114 | pelaaja2.Add(pelaaja2ase); |
---|
115 | pelaaja2ase.IsVisible = false; |
---|
116 | pelaaja2ase.Angle += Angle.FromDegrees(90); |
---|
117 | |
---|
118 | } |
---|
119 | void Osuma(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject ammus) |
---|
120 | { |
---|
121 | Pelaaja osuttu = pelaaja as Pelaaja; |
---|
122 | osuttu.ElamaLaskuri.Value--; |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori, PhysicsObject pelaaja) |
---|
126 | { |
---|
127 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
128 | } |
---|
129 | |
---|
130 | void Kaannapelaajaa(Angle kulma, PhysicsObject pelaaja) |
---|
131 | { |
---|
132 | pelaaja.Angle += kulma; |
---|
133 | } |
---|
134 | |
---|
135 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
136 | { |
---|
137 | ammus.Destroy(); |
---|
138 | |
---|
139 | } |
---|
140 | |
---|
141 | void AmmuAseella(int pelaajanNumero, AssaultRifle ase) |
---|
142 | { |
---|
143 | if (pelaajanNumero == 1 && pelaaja1.ElamaLaskuri.Value == pelaaja1.ElamaLaskuri.MinValue) return; |
---|
144 | if (pelaajanNumero == 2 && pelaaja2.ElamaLaskuri.Value == pelaaja2.ElamaLaskuri.MinValue) return; |
---|
145 | |
---|
146 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
147 | |
---|
148 | if (ammus != null) |
---|
149 | { |
---|
150 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
151 | ammus.Image = luotikuva; |
---|
152 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.5); |
---|
153 | } |
---|
154 | } |
---|
155 | |
---|
156 | void Luokentta() |
---|
157 | { |
---|
158 | Lisaaseina(85, 50, 30, -10, Angle.FromDegrees(180)); |
---|
159 | Lisaaseina(75, 75, 200, 250, Angle.FromDegrees(90)); |
---|
160 | Lisaaseina(100, 35, 300, -62, Angle.FromDegrees(60)); |
---|
161 | Lisaaseina(80, 80, -250, -40, Angle.FromDegrees(0)); |
---|
162 | Lisaaseina(185, 30, -775, -100, Angle.FromDegrees(90)); |
---|
163 | Level.Size = new Vector(Screen.Width*1.6, Screen.Height*1.6); |
---|
164 | Level.CreateBorders(false); |
---|
165 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
166 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
167 | } |
---|
168 | |
---|
169 | void Lisaaseina(double leveys, double korkeus, double x, double y, Angle kulma) |
---|
170 | { |
---|
171 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
172 | seina.Position = new Vector(x, y); |
---|
173 | seina.Angle = kulma; |
---|
174 | seina.Shape = Shape.FromImage(seinakuva); |
---|
175 | Add(seina); |
---|
176 | seina.Image = seinakuva; |
---|
177 | } |
---|
178 | |
---|
179 | |
---|
180 | } |
---|
181 | |
---|
182 | class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
183 | { |
---|
184 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(10, 0, 10); |
---|
185 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
186 | |
---|
187 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus) |
---|
188 | : base(leveys, korkeus) |
---|
189 | { |
---|
190 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
191 | } |
---|
192 | } |
---|
193 | |
---|
194 | |
---|