1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Tasohyppelypeli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | DoubleMeter nopeus; |
---|
12 | double hyppyNopeus = 750; |
---|
13 | |
---|
14 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
15 | |
---|
16 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
17 | IntMeter yrityslaskuri=new IntMeter(0); |
---|
18 | IntMeter kolikkolaskuri = new IntMeter(0); |
---|
19 | |
---|
20 | int tankkeja = 0; |
---|
21 | int kenttänumero = 1 |
---|
22 | ; |
---|
23 | Image[] BonusAtt = LoadImages("Bonusvihu", "Bonusvihu2"); |
---|
24 | Image Burgerikuva = LoadImage("BurgeriBonus"); |
---|
25 | Image porttikuva1 = LoadImage("portti"); |
---|
26 | Image porttikuva2 = LoadImage("portti2"); |
---|
27 | Image tynnyrikuva = LoadImage("Tynnyri"); |
---|
28 | Image tynnyrikuva2 = LoadImage("Tynnyri2"); |
---|
29 | Image tankkikuva = LoadImage("tankki"); |
---|
30 | Image ammuskuva = LoadImage("Ammus"); |
---|
31 | Image donitsikuva = LoadImage("Donitsi"); |
---|
32 | Image[] PoliisiAtt = LoadImages("Polisi", "Polisiattack"); |
---|
33 | Image tiilikuva = LoadImage("tiili"); |
---|
34 | Image lopunkuva = LoadImage("Loppu"); |
---|
35 | Image[] vihukavely = LoadImages("vih1att", "vih1att2"); |
---|
36 | Image[] idlekuva = LoadImages("kaljaidle", "kaljaidle2"); |
---|
37 | Image powerupkuva = LoadImage("powerup"); |
---|
38 | Image vihollisenkuva = LoadImage("vihollinen"); |
---|
39 | Image poliisinkuva = LoadImage("polisi"); |
---|
40 | Image[] lyöntikuvat = LoadImages("lyöntikalja", "lyöntikalja2"); |
---|
41 | Image[] hyppykuvat = LoadImages("hyppykalja", "hyppykalja2", "hyppykalja3"); |
---|
42 | Image[] kävelykuvat = LoadImages("Kaljakavely", "Kaljakavely2"); |
---|
43 | Image pelaajanKuva = LoadImage("kaljajuoppo"); |
---|
44 | Image tahtiKuva = LoadImage("Kolike"); |
---|
45 | Image ruohokuva = LoadImage("ruohotilkku"); |
---|
46 | SoundEffect maaliaani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
47 | SoundEffect pulloaani = LoadSoundEffect("pullo"); |
---|
48 | SoundEffect punchaani = LoadSoundEffect("punch"); |
---|
49 | SoundEffect vitutusaani = LoadSoundEffect("huutoo"); |
---|
50 | SoundEffect splataani = LoadSoundEffect("splat"); |
---|
51 | Image taustakuva = LoadImage("taustsa"); |
---|
52 | |
---|
53 | |
---|
54 | public override void Begin() |
---|
55 | { |
---|
56 | SmoothTextures = false; |
---|
57 | |
---|
58 | MediaPlayer.Play("taustamusa"); |
---|
59 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
60 | MediaPlayer.Volume = 0.5; |
---|
61 | |
---|
62 | aloitapeli(); |
---|
63 | } |
---|
64 | void LuoPistelaskuri() |
---|
65 | { |
---|
66 | Label YritysNaytto = new Label(); |
---|
67 | YritysNaytto.X = Screen.Left + 200; |
---|
68 | YritysNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
69 | YritysNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
70 | YritysNaytto.TextScale *= 3; |
---|
71 | YritysNaytto.IntFormatString = "yritykset {0}"; |
---|
72 | YritysNaytto.BindTo(yrityslaskuri); |
---|
73 | Add(YritysNaytto); |
---|
74 | |
---|
75 | Label KolikkoNaytto = new Label(); |
---|
76 | KolikkoNaytto.X = Screen.Right - 200; |
---|
77 | KolikkoNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
78 | KolikkoNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
79 | KolikkoNaytto.TextScale *= 3; |
---|
80 | KolikkoNaytto.IntFormatString = "x{0}"; |
---|
81 | KolikkoNaytto.BindTo(kolikkolaskuri); |
---|
82 | Add(KolikkoNaytto); |
---|
83 | |
---|
84 | Label kolikkokuva = new Label(); |
---|
85 | kolikkokuva.Image = tahtiKuva; |
---|
86 | kolikkokuva.Position = KolikkoNaytto.Position; |
---|
87 | kolikkokuva.X -= 70; |
---|
88 | Add(kolikkokuva); |
---|
89 | kolikkokuva.Size = new Vector(60, 60); |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void seuraavakenttä() |
---|
93 | { |
---|
94 | kenttänumero++; |
---|
95 | aloitapeli(); |
---|
96 | |
---|
97 | if (kenttänumero == 2) |
---|
98 | { |
---|
99 | MediaPlayer.Play("tankkimusa"); |
---|
100 | } |
---|
101 | |
---|
102 | if (kenttänumero == 3) |
---|
103 | { |
---|
104 | MediaPlayer.Play("bonusmusa"); |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | |
---|
108 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
109 | MediaPlayer.Volume = 0.5; |
---|
110 | } |
---|
111 | |
---|
112 | void aloitapeli() |
---|
113 | { |
---|
114 | ClearAll(); |
---|
115 | |
---|
116 | kolikkolaskuri.Value = 0; |
---|
117 | |
---|
118 | nopeus = new DoubleMeter(300); |
---|
119 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
120 | |
---|
121 | LuoKentta(); |
---|
122 | LisaaNappaimet(); |
---|
123 | |
---|
124 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
125 | Camera.ZoomFactor = 1.9; |
---|
126 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
127 | |
---|
128 | LuoPistelaskuri(); |
---|
129 | } |
---|
130 | |
---|
131 | void LuoKentta() |
---|
132 | { |
---|
133 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta"+kenttänumero); |
---|
134 | kentta.SetTileMethod('T', LisaaTiili); |
---|
135 | kentta.SetTileMethod('J', LisaaBonus); |
---|
136 | kentta.SetTileMethod('Z', LisaaPortti1); |
---|
137 | kentta.SetTileMethod('X', LisaaPortti2); |
---|
138 | kentta.SetTileMethod('O', LisaaPudotettava); |
---|
139 | kentta.SetTileMethod('L', LisaaLoppu); |
---|
140 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
141 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
142 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
143 | kentta.SetTileMethod('K', LisaaPowerup); |
---|
144 | kentta.SetTileMethod('S', LisaaTankki); |
---|
145 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
146 | TileMap kentta2 = TileMap.FromLevelAsset("kentta"+kenttänumero); |
---|
147 | kentta2.SetTileMethod('V', LisaaVihollinen); |
---|
148 | kentta2.SetTileMethod('P', LisaaPolisi); |
---|
149 | kentta2.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
150 | Level.CreateBorders(); |
---|
151 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.White); |
---|
152 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
153 | } |
---|
154 | void LisaaPortti1(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
155 | { |
---|
156 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
157 | taso.Position = paikka; |
---|
158 | taso.Color = Color.Green; |
---|
159 | Add(taso); |
---|
160 | taso.Image = porttikuva1; |
---|
161 | taso.Tag = "portti"; |
---|
162 | } |
---|
163 | void LisaaPortti2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
164 | { |
---|
165 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
166 | taso.Position = paikka; |
---|
167 | taso.Color = Color.Green; |
---|
168 | Add(taso); |
---|
169 | taso.Image = porttikuva2; |
---|
170 | taso.Tag = "portti"; |
---|
171 | } |
---|
172 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
173 | { |
---|
174 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
175 | taso.Position = paikka; |
---|
176 | taso.Color = Color.Green; |
---|
177 | Add(taso); |
---|
178 | taso.Image = ruohokuva; |
---|
179 | } |
---|
180 | void LisaaPudotettava(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
181 | { |
---|
182 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*0.75, korkeus*1); |
---|
183 | taso.Position = paikka; |
---|
184 | taso.Color = Color.Green; |
---|
185 | taso.IgnoresGravity = true; |
---|
186 | Add(taso); |
---|
187 | taso.Image = tynnyrikuva; |
---|
188 | taso.Tag = "pudotettava"; |
---|
189 | taso.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
190 | AddCollisionHandler(taso, "lyonti", delegate(PhysicsObject pudotettava, PhysicsObject nyrkki) |
---|
191 | { |
---|
192 | taso.Image = tynnyrikuva2; |
---|
193 | pudotettava.Velocity = new Vector(0, -800); |
---|
194 | Timer.SingleShot(10, delegate { LisaaPudotettava(paikka, leveys, korkeus); }); |
---|
195 | }); |
---|
196 | } |
---|
197 | |
---|
198 | void LisaaTiili (Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
199 | { |
---|
200 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
201 | taso.Position = paikka; |
---|
202 | taso.Color = Color.Green; |
---|
203 | Add(taso); |
---|
204 | taso.Image = tiilikuva; |
---|
205 | } |
---|
206 | void LisaaLoppu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
207 | { |
---|
208 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*5, korkeus*3); |
---|
209 | taso.Position = paikka; |
---|
210 | taso.Color = Color.Green; |
---|
211 | Add(taso); |
---|
212 | taso.Image = lopunkuva; |
---|
213 | taso.Y += korkeus; |
---|
214 | taso.Tag = "loppu"; |
---|
215 | } |
---|
216 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
217 | { |
---|
218 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
219 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
220 | tahti.Position = paikka; |
---|
221 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
222 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
223 | Add(tahti); |
---|
224 | } |
---|
225 | void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
226 | { |
---|
227 | PlatformCharacter Vihollinen1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
228 | Vihollinen1.Position = paikka; |
---|
229 | Vihollinen1.Image = vihollisenkuva; |
---|
230 | Vihollinen1.Tag = "vihollinen"; |
---|
231 | Add(Vihollinen1); |
---|
232 | Vihollinen1.AnimWalk = new Animation (vihukavely); |
---|
233 | Vihollinen1.AnimWalk.FPS = 4; |
---|
234 | |
---|
235 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
236 | tasoAivot.TriesToJump = true; |
---|
237 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
238 | |
---|
239 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
240 | seuraajanAivot.Speed = 425; |
---|
241 | seuraajanAivot.DistanceFar = 300; |
---|
242 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; |
---|
243 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
244 | seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; |
---|
245 | |
---|
246 | |
---|
247 | |
---|
248 | Vihollinen1.Brain = seuraajanAivot; |
---|
249 | AddCollisionHandler(Vihollinen1, "lyonti", osuma); |
---|
250 | |
---|
251 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
252 | ajastin.Interval = 0.75; |
---|
253 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
254 | { |
---|
255 | Vihollinen1.Jump(400); |
---|
256 | |
---|
257 | }; |
---|
258 | ajastin.Start(); |
---|
259 | |
---|
260 | } |
---|
261 | void LisaaPolisi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
262 | { |
---|
263 | PlatformCharacter Polisi = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
264 | Polisi.Position = paikka; |
---|
265 | Polisi.Image = poliisinkuva; |
---|
266 | Polisi.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
267 | Polisi.Tag = "vihollinen"; |
---|
268 | Polisi.Animation = new Animation(PoliisiAtt) { FPS = 2 }; |
---|
269 | Polisi.Animation.Start(); |
---|
270 | Add(Polisi); |
---|
271 | // Polisi.AnimWalk = new Animation(vihukavely); |
---|
272 | //Polisi.AnimWalk.FPS = 4; |
---|
273 | |
---|
274 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
275 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
276 | |
---|
277 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
278 | seuraajanAivot.Speed = 425; |
---|
279 | seuraajanAivot.DistanceFar = 300; |
---|
280 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; |
---|
281 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
282 | seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; |
---|
283 | |
---|
284 | //seuraajanAivot.TargetClose += |
---|
285 | |
---|
286 | Polisi.Brain = seuraajanAivot; |
---|
287 | AddCollisionHandler(Polisi, "lyonti", osuma); |
---|
288 | |
---|
289 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
290 | ajastin.Interval = 1; |
---|
291 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
292 | { |
---|
293 | if (!Polisi.IsDestroyed) |
---|
294 | { |
---|
295 | //Polisi.PlayAnimation(new Animation(PoliisiAtt) { FPS = 1 }); |
---|
296 | PhysicsObject Donitsi = new PhysicsObject(17, 17); |
---|
297 | Donitsi.Image = donitsikuva; |
---|
298 | Donitsi.Position = Polisi.Position; |
---|
299 | Donitsi.Hit((pelaaja1.Position - Polisi.Position).Normalize() * 1500); |
---|
300 | Add(Donitsi); |
---|
301 | Donitsi.Shape = Shape.Circle; |
---|
302 | Donitsi.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.75); |
---|
303 | Donitsi.Tag = "vihollinen"; |
---|
304 | AddCollisionHandler(Donitsi, "lyonti", osuma); |
---|
305 | AddCollisionHandler(Donitsi, LuoRajahdys); |
---|
306 | Donitsi.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
307 | } |
---|
308 | }; |
---|
309 | ajastin.Start(); |
---|
310 | |
---|
311 | } |
---|
312 | void LuoRajahdys(PhysicsObject Donitsi, PhysicsObject kohde) |
---|
313 | { |
---|
314 | Explosion rajahdys = new Explosion(50); |
---|
315 | rajahdys.Position = Donitsi.Position; |
---|
316 | rajahdys.Sound = null; |
---|
317 | Add(rajahdys); |
---|
318 | Donitsi.Destroy(); |
---|
319 | |
---|
320 | } |
---|
321 | void LisaaBonus(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
322 | { |
---|
323 | PlatformCharacter Polisi = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
324 | Polisi.Position = paikka; |
---|
325 | Polisi.Image = poliisinkuva; |
---|
326 | Polisi.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
327 | Polisi.Tag = "vihollinen"; |
---|
328 | Polisi.Animation = new Animation(BonusAtt) { FPS = 10 }; |
---|
329 | Polisi.Animation.Start(); |
---|
330 | Add(Polisi); |
---|
331 | // Polisi.AnimWalk = new Animation(vihukavely); |
---|
332 | //Polisi.AnimWalk.FPS = 4; |
---|
333 | |
---|
334 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
335 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
336 | |
---|
337 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(Polisi); |
---|
338 | seuraajanAivot.Speed = 425; |
---|
339 | seuraajanAivot.DistanceFar = 300; |
---|
340 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; |
---|
341 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
342 | seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; |
---|
343 | |
---|
344 | //seuraajanAivot.TargetClose += |
---|
345 | |
---|
346 | Polisi.Brain = seuraajanAivot; |
---|
347 | AddCollisionHandler(Polisi, "lyonti", osuma); |
---|
348 | |
---|
349 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
350 | ajastin.Interval = 0.1; |
---|
351 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
352 | { |
---|
353 | if (!Polisi.IsDestroyed) |
---|
354 | { |
---|
355 | //Polisi.PlayAnimation(new Animation(PoliisiAtt) { FPS = 1 }); |
---|
356 | PhysicsObject Donitsi = new PhysicsObject(17, 17); |
---|
357 | Donitsi.Image = Burgerikuva; |
---|
358 | Donitsi.Position = Polisi.Position; |
---|
359 | Donitsi.Hit((pelaaja1.Position - Polisi.Position).Normalize() * 1500); |
---|
360 | Add(Donitsi); |
---|
361 | Donitsi.Shape = Shape.Circle; |
---|
362 | Donitsi.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(10); |
---|
363 | Donitsi.Tag = "BONUS"; |
---|
364 | AddCollisionHandler(Donitsi, "lyonti", osuma); |
---|
365 | //AddCollisionHandler(Donitsi, CollisionHandler.ExplodeObject(100, false)); |
---|
366 | //Donitsi.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
367 | } |
---|
368 | }; |
---|
369 | ajastin.Start(); |
---|
370 | |
---|
371 | } |
---|
372 | void LisaaTankki(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
373 | { |
---|
374 | PlatformCharacter Tankki = new PlatformCharacter(leveys*4, korkeus*2); |
---|
375 | Tankki.Position = paikka; |
---|
376 | Tankki.Image = tankkikuva; |
---|
377 | Tankki.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
378 | Tankki.Tag = "Tankki"; |
---|
379 | //Tankki.Animation = new Animation(PoliisiAtt) { FPS = 2 }; |
---|
380 | //Tankki.Animation.Start(); |
---|
381 | Add(Tankki); |
---|
382 | tankkeja++; |
---|
383 | // Polisi.AnimWalk = new Animation(vihukavely); |
---|
384 | //Polisi.AnimWalk.FPS = 4; |
---|
385 | |
---|
386 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
387 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
388 | |
---|
389 | FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1); |
---|
390 | seuraajanAivot.Speed = 425; |
---|
391 | seuraajanAivot.DistanceFar = 300; |
---|
392 | seuraajanAivot.DistanceClose = 200; |
---|
393 | seuraajanAivot.StopWhenTargetClose = false; |
---|
394 | seuraajanAivot.FarBrain = tasoAivot; |
---|
395 | |
---|
396 | IntMeter elämät = new IntMeter(3); |
---|
397 | |
---|
398 | Tankki.Brain = tasoAivot; |
---|
399 | AddCollisionHandler(Tankki, "pudotettava", delegate(PhysicsObject vihollinen, PhysicsObject nyrkki) |
---|
400 | { |
---|
401 | elämät.Value--; |
---|
402 | if (elämät.Value == 0) |
---|
403 | { |
---|
404 | Tankki.Destroy(); |
---|
405 | tankkeja--; |
---|
406 | if (tankkeja == 0) |
---|
407 | { |
---|
408 | foreach (GameObject portti in GetObjectsWithTag("portti")) |
---|
409 | { |
---|
410 | portti.Destroy(); |
---|
411 | } |
---|
412 | } |
---|
413 | } |
---|
414 | }); |
---|
415 | |
---|
416 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
417 | ajastin.Interval = 1; |
---|
418 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
419 | { |
---|
420 | if (!Tankki.IsDestroyed && Math.Sign(Tankki.FacingDirection.GetVector().X) == Math.Sign(pelaaja1.X - Tankki.X)) |
---|
421 | { |
---|
422 | //Polisi.PlayAnimation(new Animation(PoliisiAtt) { FPS = 1 }); |
---|
423 | PhysicsObject Ammus = new PhysicsObject(30, 17); |
---|
424 | Ammus.Image = ammuskuva; |
---|
425 | Ammus.Position = Tankki.Position + new Vector(Tankki.FacingDirection.GetVector().X * 80, 30); |
---|
426 | Ammus.Hit((pelaaja1.Position - Tankki.Position).Normalize() * 1500); |
---|
427 | Ammus.Angle = (pelaaja1.Position - Tankki.Position).Angle; |
---|
428 | Add(Ammus); |
---|
429 | Ammus.Shape = Shape.Circle; |
---|
430 | Ammus.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(2); |
---|
431 | Ammus.Tag = "vihollinen"; |
---|
432 | AddCollisionHandler(Ammus, "lyonti", osuma); |
---|
433 | AddCollisionHandler(Ammus, CollisionHandler.ExplodeObject(100, true)); |
---|
434 | Ammus.CollisionIgnoreGroup = 1; |
---|
435 | } |
---|
436 | }; |
---|
437 | ajastin.Start(); |
---|
438 | |
---|
439 | } |
---|
440 | |
---|
441 | void osuma(PhysicsObject vihollinen, PhysicsObject nyrkki) |
---|
442 | { |
---|
443 | nyrkki.Destroy(); |
---|
444 | vihollinen.Destroy(); |
---|
445 | } |
---|
446 | |
---|
447 | |
---|
448 | void LisaaPowerup(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
449 | { |
---|
450 | PhysicsObject Powerup = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 0.225, korkeus * 0.75); |
---|
451 | Powerup.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
452 | Powerup.Position = paikka; |
---|
453 | Powerup.Image = powerupkuva; |
---|
454 | Powerup.Tag = "speedpowerup"; |
---|
455 | Add(Powerup); |
---|
456 | } |
---|
457 | |
---|
458 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
459 | { |
---|
460 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
461 | pelaaja1.AnimJump = new Animation(hyppykuvat); |
---|
462 | pelaaja1.AnimJump.FPS = 300; |
---|
463 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
464 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
465 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
466 | pelaaja1.AnimIdle = new Animation(idlekuva); |
---|
467 | pelaaja1.AnimIdle.FPS = 3; |
---|
468 | pelaaja1.AnimWalk = new Animation(kävelykuvat); |
---|
469 | pelaaja1.AnimWalk.FPS = 4; |
---|
470 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
471 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihollinen", TormaaViholliseen); |
---|
472 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "speedpowerup", TormaaPoweruppiin); |
---|
473 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "loppu", törmääloppuun); |
---|
474 | Add(pelaaja1); |
---|
475 | } |
---|
476 | void törmääloppuun(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject loppu) |
---|
477 | { |
---|
478 | kolikkolaskuri.MinValue = kolikkolaskuri.Value; |
---|
479 | seuraavakenttä(); |
---|
480 | } |
---|
481 | void LisaaNappaimet() |
---|
482 | { |
---|
483 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
484 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
485 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Lyö, "Pelaaja lyö", pelaaja1); |
---|
486 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -1.0); |
---|
487 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, 1.0); |
---|
488 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
489 | Keyboard.Listen(Key.F12, ButtonState.Pressed, seuraavakenttä, ""); |
---|
490 | |
---|
491 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
492 | |
---|
493 | //ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
494 | //ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
495 | //ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
496 | |
---|
497 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
498 | } |
---|
499 | |
---|
500 | void Lyö(PlatformCharacter hahmo) |
---|
501 | { |
---|
502 | Animation lyöntianimaatio = new Animation(lyöntikuvat); |
---|
503 | lyöntianimaatio.FPS = 10; |
---|
504 | hahmo.PlayAnimation(lyöntianimaatio); |
---|
505 | hahmo.Width = RUUDUN_KOKO + 15; |
---|
506 | lyöntianimaatio.Played += delegate |
---|
507 | { |
---|
508 | hahmo.Width = RUUDUN_KOKO; |
---|
509 | }; |
---|
510 | punchaani.Play(); |
---|
511 | |
---|
512 | PhysicsObject lyonti = new PhysicsObject(40,30); |
---|
513 | lyonti.Position = hahmo.Position + hahmo.FacingDirection.GetVector() * 30; |
---|
514 | lyonti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
515 | lyonti.Tag = "lyonti"; |
---|
516 | lyonti.IsVisible = false; |
---|
517 | lyonti.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.1); |
---|
518 | Add(lyonti); |
---|
519 | } |
---|
520 | |
---|
521 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double suunta) |
---|
522 | { |
---|
523 | hahmo.Walk(nopeus.Value * suunta); |
---|
524 | } |
---|
525 | |
---|
526 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
527 | { |
---|
528 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
529 | } |
---|
530 | |
---|
531 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
532 | { |
---|
533 | maaliaani.Play(0.5,0.0,0.0); |
---|
534 | MessageDisplay.Add("LISÄÄ RAHEJA!"); |
---|
535 | tahti.Destroy(); |
---|
536 | kolikkolaskuri.Value++; |
---|
537 | } |
---|
538 | void TormaaPoweruppiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject Powerup) |
---|
539 | { |
---|
540 | pulloaani.Play(); |
---|
541 | Powerup.Destroy(); |
---|
542 | nopeus.Value += 150; |
---|
543 | } |
---|
544 | |
---|
545 | void TormaaViholliseen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject vihollinen) |
---|
546 | { |
---|
547 | yrityslaskuri.Value++; |
---|
548 | aloitapeli(); |
---|
549 | vitutusaani.Play(); |
---|
550 | } |
---|
551 | } |
---|