source: 2015/26/AkseliP/Pong/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 6133

Revision 6133, 4.4 KB checked in by iisaaira, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
27
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        AloitaPeli();
31        LisaaLaskurit();
32
33
34        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
35        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
36    }
37
38    void LuoKentta()
39    {
40        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
41        Add(pallo);
42        pallo.Restitution = 1.0;
43        AddCollisionHandler(pallo, kasittelepallontormays);
44        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
45        vasenReuna.Restitution = 1.0;
46        vasenReuna.IsVisible = false;
47
48        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
49        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
50        oikeaReuna.IsVisible = false;
51
52        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
53        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
54
55        pallo.Shape = Shape.Circle;
56        pallo.X = -200.0;
57        pallo.Y = 0.0;
58
59
60        Camera.ZoomToLevel();
61
62    }
63    void AloitaPeli()
64    {
65        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
66        pallo.Hit(impulssi);
67
68    }
69
70    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
71    {
72
73        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
74        maila.Shape = Shape.Rectangle;
75        maila.X = x;
76        maila.Y = y;
77        maila.Restitution = 1.0;
78        Add(maila);
79        return maila;
80
81
82    }
83    void AsetaOhjaimet()
84    {
85        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
86        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "pelaaja 1:Liikuta mailaa nopeusAlas", maila1, nopeusAlas);
88        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
89
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
94
95
96        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
97        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "lopeta peli");
98    }
99
100    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
101    {
102        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
103        {
104            maila.Velocity = Vector.Zero;
105            return;
106        }
107
108        maila.Velocity = nopeus;
109
110        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115
116        maila.Velocity = nopeus;
117    }
118
119
120    void LisaaLaskurit()
121    {
122        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
123        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
124
125
126    }
127
128
129    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
130    {
131        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
132        laskuri.MaxValue = 10;
133
134
135
136        Label naytto = new Label();
137        naytto.BindTo(laskuri);
138        naytto.X = x;
139        naytto.Y = y;
140        naytto.TextColor = Color.White;
141        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
142        naytto.Color = Level.Background.Color;
143        Add(naytto);
144
145
146        return laskuri;
147    }
148    void kasittelepallontormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
149    {
150        if (kohde == oikeaReuna)
151        {
152            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
153        }
154        else if (kohde == vasenReuna)
155        {
156            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
157        }
158    }
159
160}
161
162
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.