1 | using System; |
---|
2 | using System.Linq; |
---|
3 | using System.Collections.Generic; |
---|
4 | using System.Diagnostics; |
---|
5 | using System.Security.Cryptography; |
---|
6 | using Jypeli; |
---|
7 | using Jypeli.Assets; |
---|
8 | using Jypeli.Controls; |
---|
9 | using Jypeli.Widgets; |
---|
10 | |
---|
11 | |
---|
12 | public class MainMenu |
---|
13 | { |
---|
14 | private Dungeon peli; |
---|
15 | |
---|
16 | private Image ratasKuva = Game.LoadImage("ratas"); |
---|
17 | private Image palaKuva = Game.LoadImage("pala"); |
---|
18 | private Image aukkoPohjaKuva = Game.LoadImage("aukko"); |
---|
19 | private Image aukkoKuva = Game.LoadImage("aukko2"); |
---|
20 | |
---|
21 | private GameObject pala; // Putoava palkki. |
---|
22 | private GameObject ratas; // Palkin vieressä pyörivä ratas. |
---|
23 | private GameObject pohjaAukko; // Aukko josta tulee ulos barbaareja. |
---|
24 | |
---|
25 | private const double Gravitaatio = -600.0; |
---|
26 | private const double Kimmoisuus = -0.4; |
---|
27 | private double palaNopeus = 0.0; |
---|
28 | |
---|
29 | public PushButton[] Painikkeet { get; set; } |
---|
30 | |
---|
31 | const double BarbaarinNopeus = 40.0; |
---|
32 | private List<GameObject> barbaarit; |
---|
33 | |
---|
34 | public MainMenu(Dungeon peli, params string[] menuNimet) |
---|
35 | { |
---|
36 | barbaarit = new List<GameObject>(); |
---|
37 | this.peli = peli; |
---|
38 | peli.Camera.ZoomFactor = 1.5; |
---|
39 | peli.Level.Background.CreateGradient(Color.DarkGray, Color.Black); |
---|
40 | LuoOsat(); |
---|
41 | |
---|
42 | // Luodaan alkuvalikon painikkeet. |
---|
43 | Painikkeet = new PushButton[menuNimet.Length]; |
---|
44 | for (var i = 0; i < menuNimet.Length; i++) |
---|
45 | { |
---|
46 | // TODO: painikkeista vois tehä hienommat. |
---|
47 | Painikkeet[i] = new PushButton(menuNimet[i]); |
---|
48 | Painikkeet[i].Right = peli.Camera.WorldToScreen(new Vector(pala.Left + pala.Width * 0.25, 0)).X; |
---|
49 | peli.Add(Painikkeet[i]); |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | var barbaariAjastin = new Timer(); |
---|
53 | barbaariAjastin.Interval = 3.0; |
---|
54 | barbaariAjastin.Timeout += delegate |
---|
55 | { |
---|
56 | LuoBarbaari(); |
---|
57 | barbaariAjastin.Interval = RandomGen.NextDouble(2.0, 5.0); |
---|
58 | }; |
---|
59 | barbaariAjastin.Start(); |
---|
60 | } |
---|
61 | |
---|
62 | private void LuoBarbaari() |
---|
63 | { |
---|
64 | var barbaari = new GameObject(64, 64); |
---|
65 | //barbaari.Right = peli.Camera.ScreenToWorld(new Vector(Game.Screen.Left, 0)).X; |
---|
66 | barbaari.X = pohjaAukko.X - pohjaAukko.Width/3; |
---|
67 | barbaari.Bottom = peli.Camera.ScreenToWorld(new Vector(0, Game.Screen.Bottom)).Y; // + RandomGen.NextDouble(0, 32); |
---|
68 | barbaari.Image = peli.vihuKuvat[0]; |
---|
69 | barbaari.Animation = new Animation(peli.vihuKuvat) { FPS = 10 }; |
---|
70 | barbaari.Animation.Start(); |
---|
71 | peli.Add(barbaari); |
---|
72 | barbaarit.Add(barbaari); |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | void LuoOsat() |
---|
76 | { |
---|
77 | const int toistoja = 3; |
---|
78 | pala = new GameObject(30, 200 * toistoja); |
---|
79 | pala.Position = peli.Camera.ScreenToWorld(new Vector(-200, Game.Screen.Top)); |
---|
80 | pala.Image = palaKuva; |
---|
81 | pala.TextureWrapSize = new Vector(1, toistoja); |
---|
82 | peli.Add(pala, 2); |
---|
83 | |
---|
84 | ratas = new GameObject(130, 130); |
---|
85 | ratas.Image = ratasKuva; |
---|
86 | ratas.Position = pala.Position + new Vector(60, 0); |
---|
87 | peli.Add(ratas, 2); |
---|
88 | |
---|
89 | pala.Bottom = Game.Screen.Top; // Pala putoaa ikkunan yläreunasta. |
---|
90 | |
---|
91 | // Aukon pohjavalo. |
---|
92 | pohjaAukko = new GameObject(200, 100); |
---|
93 | pohjaAukko.Image = aukkoPohjaKuva; |
---|
94 | pohjaAukko.Left = peli.Camera.ScreenToWorld(new Vector(Game.Screen.Left, 0)).X; |
---|
95 | pohjaAukko.Bottom = peli.Camera.ScreenToWorld(new Vector(0, Game.Screen.Bottom)).Y; |
---|
96 | peli.Add(pohjaAukko, -1); |
---|
97 | |
---|
98 | // Päällä näkyvä osittain väpinäkyvä valo. |
---|
99 | var aukkoValo = new GameObject(pohjaAukko.Width, pohjaAukko.Height); |
---|
100 | aukkoValo.Image = aukkoKuva; |
---|
101 | aukkoValo.Position = pohjaAukko.Position; |
---|
102 | peli.Add(aukkoValo, 1); |
---|
103 | } |
---|
104 | |
---|
105 | public void Update(Time time) |
---|
106 | { |
---|
107 | var dt = time.SinceLastUpdate.TotalSeconds; |
---|
108 | palaNopeus += Gravitaatio * dt; |
---|
109 | pala.Y += palaNopeus * dt; |
---|
110 | |
---|
111 | // Menu hyppää takas jos se on loppumaisillaan. |
---|
112 | if (pala.Top < Game.Screen.Top) |
---|
113 | { |
---|
114 | palaNopeus *= Kimmoisuus; |
---|
115 | pala.Top = Game.Screen.Top; |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | // Päivitetään painikkeiden sijainti. |
---|
119 | for (var i = 0; i < Painikkeet.Length; i++) |
---|
120 | { |
---|
121 | var korkeus = pala.Bottom + (Painikkeet.Length - 1 - i) * Painikkeet[i].Height; |
---|
122 | Painikkeet[i].Bottom = peli.Camera.WorldToScreen(new Vector(0, korkeus)).Y; |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | // Päivitetään barbaareja. |
---|
126 | foreach (var barbaari in barbaarit) |
---|
127 | { |
---|
128 | barbaari.X += BarbaarinNopeus * dt; |
---|
129 | if (barbaari.Left > peli.Camera.ScreenToWorld(new Vector(Game.Screen.Right, 0)).X) |
---|
130 | barbaari.Destroy(); |
---|
131 | } |
---|
132 | |
---|
133 | // Poistetaan listalta tuhoutuneet barbaarit. |
---|
134 | barbaarit.RemoveAll(b => b.IsDestroyed); |
---|
135 | |
---|
136 | // Rattaan kulman säätö. |
---|
137 | ratas.Angle = Angle.FromDegrees((ratas.Y - pala.Y) * 1.2 + 6.0); |
---|
138 | } |
---|
139 | } |
---|