source: 2015/24/VeetiI/pong/pong/pong/pong.cs @ 5922

Revision 5922, 2.9 KB checked in by vejaihal, 6 years ago (diff)

piteen lasku ja mailojen nopeuttaminen

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11       Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14        PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    public override void Begin()
17    {
18
19        LuoKentta();
20        AsetaOhjaimet();
21        AloitaPeli();
22
23
24        Vector impulssi = new Vector(1000.0, 100.0);
25        pallo.Hit(impulssi);
26        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
27
28        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
29    }
30    void LuoKentta()
31    {
32        pallo = new PhysicsObject(50.0, 5.0);
33        pallo.Shape = Shape.Circle;
34        Add(pallo);
35       
36        pallo.X = 200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        Level.CreateBorders(1.0, false);
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.HotPink);
41        Camera.ZoomToLevel();
42        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
43        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
44    }
45    void AloitaPeli()
46    {
47        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
48        pallo.Hit(impulssi);
49    }
50    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
51    {
52        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
53        maila.Shape = Shape.Rectangle;
54        maila.X = x;
55        maila.Y = y;
56        maila.Restitution = 1.0;
57        Add(maila);
58        return maila;
59    }
60    void AsetaOhjaimet()
61    {
62           Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
63    Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
64            Keyboard.Listen(Key.Z,      ButtonState.Down,     AsetaNopeus,     "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
65    Keyboard.Listen(Key.Z,      ButtonState.Released, AsetaNopeus,     null,                             maila1, Vector.Zero);
66
67    Keyboard.Listen(Key.Up,     ButtonState.Down,     AsetaNopeus,     "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
68    Keyboard.Listen(Key.Up,     ButtonState.Released, AsetaNopeus,     null,                             maila2, Vector.Zero);
69    Keyboard.Listen(Key.Down,   ButtonState.Down,     AsetaNopeus,     "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
70    Keyboard.Listen(Key.Down,   ButtonState.Released, AsetaNopeus,     null,                             maila2, Vector.Zero);
71
72    Keyboard.Listen(Key.F1,     ButtonState.Pressed,  ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
73        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
74    }
75    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
76{
77    maila.Velocity = nopeus;
78}
79}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.