source: 2015/24/TomasC/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 5920

Revision 5920, 5.6 KB checked in by sieerinn, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using System.Linq;
4using System.Text;
5using Jypeli;
6using Jypeli.Assets;
7using Jypeli.Controls;
8using Jypeli.Effects;
9using Jypeli.Widgets;
10
11public class Pong : PhysicsGame
12{
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    PhysicsObject vasenReuna;
21    PhysicsObject oikeaReuna;
22
23    IntMeter pelaajan1Pisteet;
24    IntMeter pelaajan2Pisteet;
25
26    public override void Begin()
27    {
28        LuoKentta();
29        AsetaOhjaimet();
30        LisaaLaskurit();
31        AloitaPeli();
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.X = -200.0;
39        pallo.Y = 0.0;
40        pallo.Restitution = 1.0;
41        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
42        Add(pallo);
43        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
44
45        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
46        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
47
48        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
49        vasenReuna.Restitution = 1.0;
50        vasenReuna.IsVisible = false;
51
52        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
54        oikeaReuna.IsVisible = false;
55
56        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
57        ylaReuna.Restitution = 1.0;
58        ylaReuna.IsVisible = false;
59
60        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
61        alaReuna.Restitution = 1.0;
62        alaReuna.IsVisible = false;
63
64        Level.Background.Color = Color.Emerald;
65
66        Camera.ZoomToLevel();
67    }
68
69    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
70    {
71        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
72        maila.Shape = Shape.Rectangle;
73        maila.X = x;
74        maila.Y = y;
75        maila.Restitution = 1.0;
76        maila.KineticFriction = 0.0;
77        Add(maila);
78        return maila;
79    }
80
81    void LisaaLaskurit()
82    {
83        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
84        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
85    }
86
87    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
88    {
89        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
90        laskuri.MaxValue = 10;
91
92        Label naytto = new Label();
93        naytto.BindTo(laskuri);
94        naytto.X = x;
95        naytto.Y = y;
96        naytto.TextColor = Color.Black;
97        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
98        naytto.Color = Level.Background.Color;
99        Add(naytto);
100
101        return laskuri;
102    }
103
104    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
105    {
106        if (kohde == oikeaReuna)
107        {
108            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
109        }
110        else if (kohde == vasenReuna)
111        {
112            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
113        }
114    }
115
116    void AloitaPeli()
117    {
118        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
119        pallo.Hit(impulssi);
120    }
121
122    void AsetaOhjaimet()
123    {
124        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
125        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
126        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
127        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
128
129        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
130        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
131        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
132        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
133
134        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
135        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
136
137        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
138        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
139        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
140        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
141
142        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
143        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState. Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
144        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
145        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
146
147        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
148        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
149    }
150
151    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
152    {
153        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
154        {
155            maila.Velocity = Vector.Zero;
156            return;
157        }
158        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
159        {
160            maila.Velocity = Vector.Zero;
161            return;
162        }
163
164        maila.Velocity = nopeus;
165    }
166}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.