1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Grand_Theft_Norsu_II : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | Image kaupunkitausta = LoadImage("kaupunkitausta"); |
---|
13 | |
---|
14 | double nopeus = 750; |
---|
15 | const double hyppyNopeus = 1000; |
---|
16 | const int RUUDUN_KOKO = 42; |
---|
17 | DoubleMeter zoomaus = new DoubleMeter(1.0, 0.5, 4.0); |
---|
18 | //GameObject tahtain; |
---|
19 | |
---|
20 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
21 | |
---|
22 | Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); |
---|
23 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
24 | Image auto12 = LoadImage("auto1"); |
---|
25 | Image kursorinkuva = LoadImage("kursori1"); |
---|
26 | Image panoksenkuba = LoadImage("panos"); |
---|
27 | Image liekinkuva = LoadImage("liekki"); |
---|
28 | Image rajahdys_kuva = LoadImage("rajahdys_kuva"); |
---|
29 | Image tyyppikuva = LoadImage("tyyppi"); |
---|
30 | |
---|
31 | double hyppykerroin = 1.0; |
---|
32 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
33 | |
---|
34 | ExplosionSystem rajahdys; |
---|
35 | |
---|
36 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
37 | |
---|
38 | bool Autossa = false; |
---|
39 | |
---|
40 | public override void Begin() |
---|
41 | { |
---|
42 | IsFullScreen = false; |
---|
43 | //SetWindowSize(1024, 768); |
---|
44 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
45 | |
---|
46 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
47 | Vector paikkaRuudulla = Mouse.PositionOnScreen; |
---|
48 | Vector paikkaKentalla = Mouse.PositionOnWorld; |
---|
49 | // tahtain = new GameObject(50, 50); |
---|
50 | //Add(tahtain); |
---|
51 | |
---|
52 | LuoKentta(); |
---|
53 | LisaaNappaimet(); |
---|
54 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
55 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
56 | Camera.StayInLevel = false; |
---|
57 | } |
---|
58 | void LuoKentta() |
---|
59 | { |
---|
60 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
61 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
62 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
63 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
64 | kentta.SetTileMethod('A', LuoAuto); |
---|
65 | kentta.SetTileMethod('T', LuoTyyppi, 2.0, 2.0); |
---|
66 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
67 | Level.CreateBorders(); |
---|
68 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
69 | Level.Background.Image = kaupunkitausta; |
---|
70 | |
---|
71 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
72 | "Aloita peli","Lopeta"); |
---|
73 | Add(alkuValikko); |
---|
74 | |
---|
75 | int pMaxMaara = 200; |
---|
76 | rajahdys = new ExplosionSystem(LoadImage("rajahdys_kuva"), pMaxMaara); |
---|
77 | Add(rajahdys); |
---|
78 | |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
82 | { |
---|
83 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
84 | taso.Position = paikka; |
---|
85 | taso.Color = Color.Green; |
---|
86 | taso.IgnoresExplosions = true; |
---|
87 | Add(taso); |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|
90 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
91 | { |
---|
92 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
93 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
94 | tahti.Position = paikka; |
---|
95 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
96 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
97 | Add(tahti); |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
101 | { |
---|
102 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
103 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
104 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
105 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
106 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
107 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
108 | |
---|
109 | //Ammusten määrä aluksi: |
---|
110 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 1000; |
---|
111 | |
---|
112 | //Mitä tapahtuu kun ammus osuu johonkin? |
---|
113 | pelaajan1Ase.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
114 | |
---|
115 | pelaaja1.Add(pelaajan1Ase); |
---|
116 | Add(pelaaja1); |
---|
117 | |
---|
118 | } |
---|
119 | void MeneAutoon(PhysicsObject auto) |
---|
120 | { |
---|
121 | pelaaja1.Image = auto12; |
---|
122 | //pelaaja1.Shape = Shape.FromImage(auto1kuva); |
---|
123 | |
---|
124 | pelaaja1.Position = auto.Position; |
---|
125 | pelaaja1.Size = auto.Size; |
---|
126 | auto.Destroy(); |
---|
127 | |
---|
128 | Autossa = true; |
---|
129 | |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | void LisaaNappaimet() |
---|
133 | { |
---|
134 | |
---|
135 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
136 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
137 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
138 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
139 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
140 | Keyboard.Listen(Key.Enter, ButtonState.Down, AvaaKirjoitusIkkuna, "Avaa kirjoitusikkunan"); |
---|
141 | Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, AsetaHyppykerroin, "Korkeampi hyppy", 1.5); |
---|
142 | Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Released, AsetaHyppykerroin, null, 1.0); |
---|
143 | //Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, TarkistaHiirenPainallus, "Objektin kohdalla toiminto"); |
---|
144 | Keyboard.Listen(Key.F, ButtonState.Pressed, UlosAutosta, "Mene ulos autosta"); |
---|
145 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaajan1Ase); |
---|
146 | Keyboard.Listen(Key.E, ButtonState.Pressed, HeitaKranaatti, "Heita kranaatti", pelaaja1); |
---|
147 | |
---|
148 | //ammus.Destroy(); |
---|
149 | |
---|
150 | |
---|
151 | Mouse.ListenWheel(ZoomaaKenttaa, ""); |
---|
152 | Mouse.ListenMovement(0.0, TahtaaAseella, ""); |
---|
153 | Mouse.ListenMovement(0.0, KuunteleLiiketta, null); |
---|
154 | //kranaatti.Explosion.AddShockwaveHandler("vihollinen", KranaattiOsui); |
---|
155 | |
---|
156 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
157 | |
---|
158 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
159 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
160 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
161 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 2.0, |
---|
162 | LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
163 | Vector tatinAsento = ControllerOne.LeftThumbDirection; |
---|
164 | |
---|
165 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
166 | } |
---|
167 | |
---|
168 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
169 | { |
---|
170 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
171 | } |
---|
172 | |
---|
173 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
174 | { |
---|
175 | hahmo.Jump(nopeus*hyppykerroin); |
---|
176 | } |
---|
177 | |
---|
178 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
179 | { |
---|
180 | maaliAani.Play(); |
---|
181 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
182 | tahti.Destroy(); |
---|
183 | } |
---|
184 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila) |
---|
185 | { |
---|
186 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
187 | } |
---|
188 | void TarkistaHiirenPainallus() |
---|
189 | { |
---|
190 | |
---|
191 | } |
---|
192 | void LuoAuto(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
193 | { |
---|
194 | PhysicsObject auto1 = new PhysicsObject(auto12); |
---|
195 | //auto1.Shape = Shape.FromImage(auto12); |
---|
196 | auto1.Position = paikka + new Vector(0, 40); |
---|
197 | auto1.Image = auto12; |
---|
198 | auto1.Tag = "auto"; |
---|
199 | auto1.Mass = 350; |
---|
200 | Add(auto1); |
---|
201 | |
---|
202 | |
---|
203 | Mouse.ListenOn(auto1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, MeneAutoon, "Mene Autoon", auto1); |
---|
204 | |
---|
205 | } |
---|
206 | void AvaaKirjoitusIkkuna() |
---|
207 | { |
---|
208 | InputWindow kysymysIkkuna = new InputWindow("Kirjoita koodi"); |
---|
209 | kysymysIkkuna.TextEntered += ProcessInput; |
---|
210 | Add(kysymysIkkuna); |
---|
211 | |
---|
212 | } |
---|
213 | void ProcessInput(InputWindow ikkuna) |
---|
214 | { |
---|
215 | string vastaus = ikkuna.InputBox.Text; |
---|
216 | |
---|
217 | if (vastaus == "/gravity0") |
---|
218 | { |
---|
219 | Gravity = new Vector(0, 0); |
---|
220 | } |
---|
221 | else if (vastaus == "/gravity1") |
---|
222 | { |
---|
223 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
224 | } |
---|
225 | else if (vastaus == "/createcar") |
---|
226 | { |
---|
227 | LuoAuto(pelaaja1.Position, 0, 0); |
---|
228 | } |
---|
229 | else if (vastaus == "/canrotate") |
---|
230 | { |
---|
231 | pelaaja1.CanRotate = true; |
---|
232 | |
---|
233 | } |
---|
234 | else if (vastaus == "/cantrotate") |
---|
235 | { |
---|
236 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
237 | } |
---|
238 | else if (vastaus == "/superspeed") |
---|
239 | { |
---|
240 | nopeus = 1500; |
---|
241 | PoistaNappaimet(); |
---|
242 | LisaaNappaimet(); |
---|
243 | } |
---|
244 | else if (vastaus == "/normalspeed") |
---|
245 | { |
---|
246 | nopeus = 750; |
---|
247 | PoistaNappaimet(); |
---|
248 | LisaaNappaimet(); |
---|
249 | } |
---|
250 | else if (vastaus == "/showcodes") |
---|
251 | { |
---|
252 | MessageDisplay.Add("/gravity0, /gravity1, /createcar, /canrotate, /cantrotate, /superspeed, /normalspeed."); |
---|
253 | } |
---|
254 | |
---|
255 | |
---|
256 | } |
---|
257 | void AsetaHyppykerroin(double haluttukerroin) |
---|
258 | { |
---|
259 | hyppykerroin = haluttukerroin; |
---|
260 | } |
---|
261 | void UlosAutosta() |
---|
262 | { |
---|
263 | if (Autossa == true) |
---|
264 | { |
---|
265 | |
---|
266 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
267 | pelaaja1.Size = new Vector(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
268 | LuoAuto(pelaaja1.Position, 0, 0); |
---|
269 | Autossa = false; |
---|
270 | } |
---|
271 | |
---|
272 | } |
---|
273 | void LuoSlider() |
---|
274 | { |
---|
275 | IntMeter zoomausKerroin = new IntMeter(0, 0, 5); |
---|
276 | //zoomausKerroin.Changed += ZoomaaKenttaa; |
---|
277 | |
---|
278 | Slider liukusaadin = new Slider(200, 50); |
---|
279 | liukusaadin.BindTo(zoomausKerroin); |
---|
280 | liukusaadin.X = Screen.LeftSafe + 200; |
---|
281 | liukusaadin.Y = Screen.TopSafe - 40; |
---|
282 | |
---|
283 | liukusaadin.Color = Color.Pink; |
---|
284 | liukusaadin.Knob.Color = Color.Black; |
---|
285 | liukusaadin.Track.Color = Color.Blue; |
---|
286 | liukusaadin.BorderColor = Color.Red; |
---|
287 | Add(liukusaadin); |
---|
288 | } |
---|
289 | |
---|
290 | void ZoomaaKenttaa() |
---|
291 | { |
---|
292 | zoomaus.Value += Mouse.WheelChange*0.5; |
---|
293 | Camera.ZoomFactor = zoomaus.Value; |
---|
294 | } |
---|
295 | void PoistaNappaimet() |
---|
296 | { |
---|
297 | Keyboard.Clear(); |
---|
298 | |
---|
299 | } |
---|
300 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
301 | { |
---|
302 | ammus.Destroy(); |
---|
303 | |
---|
304 | } |
---|
305 | |
---|
306 | void AmmuAseella(AssaultRifle ase) |
---|
307 | { |
---|
308 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot(); |
---|
309 | |
---|
310 | if(ammus != null) |
---|
311 | { |
---|
312 | AddCollisionHandler(ammus, "auto", TuhoaAuto); |
---|
313 | AddCollisionHandler(ammus, "tyyppi", TuhoaTyyppi); |
---|
314 | //ammus.Size *= 3; |
---|
315 | ammus.Image = panoksenkuba; |
---|
316 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
317 | } |
---|
318 | } |
---|
319 | void TahtaaAseella(AnalogState hiirenLiike) |
---|
320 | { |
---|
321 | Vector suunta = (Mouse.PositionOnWorld - pelaajan1Ase.AbsolutePosition).Normalize(); |
---|
322 | pelaajan1Ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
323 | } |
---|
324 | void KuunteleLiiketta(AnalogState hiirenTila) |
---|
325 | { |
---|
326 | |
---|
327 | |
---|
328 | Vector hiirenLiike = hiirenTila.MouseMovement; |
---|
329 | //if (hiirenLiike.Magnitude > 0) |
---|
330 | //{ |
---|
331 | |
---|
332 | //tahtain.X = Mouse.PositionOnWorld.X; |
---|
333 | // tahtain.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y; |
---|
334 | //} |
---|
335 | |
---|
336 | //tahtain.Move(hiirenTila.StateVector * 30); |
---|
337 | |
---|
338 | } |
---|
339 | void HeitaKranaatti(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
340 | { |
---|
341 | Grenade kranu = new Grenade(4.0); |
---|
342 | pelaaja.Throw(kranu, Angle.FromDegrees(30), 10000); |
---|
343 | kranu.Explosion.ShockwaveReachesObject += KranaattiOsui; |
---|
344 | } |
---|
345 | |
---|
346 | void KranaattiOsui(IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector v) |
---|
347 | { |
---|
348 | if (rajahdyksenKohde.Tag.Equals("auto")) |
---|
349 | { |
---|
350 | rajahdyksenKohde.Destroy(); |
---|
351 | rajahdys.AddEffect(rajahdyksenKohde.X, rajahdyksenKohde.Y, 50); |
---|
352 | } |
---|
353 | if (rajahdyksenKohde.Tag.Equals("tyyppi")) |
---|
354 | { |
---|
355 | PhysicsObject a = new PhysicsObject(1, 1) |
---|
356 | ; |
---|
357 | PhysicsObject tyyppi = rajahdyksenKohde as PhysicsObject; |
---|
358 | TuhoaTyyppi(a, tyyppi ); |
---|
359 | rajahdyksenKohde.Destroy(); |
---|
360 | } |
---|
361 | } |
---|
362 | |
---|
363 | void TuhoaAuto(PhysicsObject ammus, PhysicsObject auto) |
---|
364 | { |
---|
365 | ammus.Destroy(); |
---|
366 | Flame liekki = new Flame(liekinkuva); |
---|
367 | //liekki. |
---|
368 | liekki.Position = ammus.Position; |
---|
369 | Add(liekki); |
---|
370 | Timer.SingleShot(2.0, delegate |
---|
371 | { |
---|
372 | liekki.Destroy(); |
---|
373 | auto.Destroy(); |
---|
374 | rajahdys.AddEffect(auto.X, auto.Y, 50); |
---|
375 | |
---|
376 | }); |
---|
377 | |
---|
378 | } |
---|
379 | void LuoTyyppi(Vector paikka, double leveys, double korkeus, double leveysKerroin, double korkeusKerroin) |
---|
380 | { |
---|
381 | PhysicsObject tyyppi = new PhysicsObject(leveys * leveysKerroin, korkeus * korkeusKerroin); |
---|
382 | tyyppi.Position = paikka; |
---|
383 | tyyppi.Mass = 50; |
---|
384 | tyyppi.CanRotate = true; |
---|
385 | tyyppi.Tag = "tyyppi"; |
---|
386 | tyyppi.Image = tyyppikuva; |
---|
387 | Add(tyyppi); |
---|
388 | } |
---|
389 | void TuhoaTyyppi(PhysicsObject ammus, PhysicsObject tyyppi) |
---|
390 | { |
---|
391 | |
---|
392 | Timer.SingleShot(10, delegate { LuoTyyppi(tyyppi.Position, tyyppi.Width, tyyppi.Height, 1, 1); }); |
---|
393 | tyyppi.Destroy(); |
---|
394 | } |
---|
395 | |
---|
396 | |
---|
397 | } |
---|