1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Grand_Theft_Norsu_II : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Image kaupunkitausta = LoadImage("kaupunkitausta"); |
---|
12 | |
---|
13 | |
---|
14 | |
---|
15 | const double nopeus = 750; |
---|
16 | const double hyppyNopeus = 1000; |
---|
17 | const int RUUDUN_KOKO = 42; |
---|
18 | |
---|
19 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
20 | |
---|
21 | Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); |
---|
22 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
23 | |
---|
24 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
25 | |
---|
26 | public override void Begin() |
---|
27 | { |
---|
28 | //IsFullScreen = true; |
---|
29 | SetWindowSize(1024, 768, true); |
---|
30 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
31 | |
---|
32 | LuoKentta(); |
---|
33 | LisaaNappaimet(); |
---|
34 | |
---|
35 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
36 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
37 | Camera.StayInLevel = false; |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | void LuoKentta() |
---|
41 | { |
---|
42 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
43 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
44 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
45 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
46 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
47 | Level.CreateBorders(); |
---|
48 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
49 | Level.Background.Image = kaupunkitausta; |
---|
50 | |
---|
51 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
52 | "Aloita peli","Lopeta"); |
---|
53 | Add(alkuValikko); |
---|
54 | |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
60 | { |
---|
61 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
62 | taso.Position = paikka; |
---|
63 | taso.Color = Color.Green; |
---|
64 | Add(taso); |
---|
65 | } |
---|
66 | |
---|
67 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
68 | { |
---|
69 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
70 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
71 | tahti.Position = paikka; |
---|
72 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
73 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
74 | Add(tahti); |
---|
75 | } |
---|
76 | |
---|
77 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
78 | { |
---|
79 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
80 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
81 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
82 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
83 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
84 | Add(pelaaja1); |
---|
85 | |
---|
86 | PhysicsObject auto1 = new PhysicsObject(150 |
---|
87 | , 100); |
---|
88 | auto1.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
89 | Add(auto1); |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | |
---|
93 | void LisaaNappaimet() |
---|
94 | { |
---|
95 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
96 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
97 | |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
102 | |
---|
103 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
104 | |
---|
105 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
106 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
107 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
108 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 2.0, |
---|
109 | LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
110 | Vector tatinAsento = ControllerOne.LeftThumbDirection; |
---|
111 | |
---|
112 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
116 | { |
---|
117 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
121 | { |
---|
122 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
126 | { |
---|
127 | maaliAani.Play(); |
---|
128 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
129 | tahti.Destroy(); |
---|
130 | } |
---|
131 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila) |
---|
132 | { |
---|
133 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
134 | } |
---|
135 | } |
---|